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Anther, Nicolaus; Heermann, Georg: Zwo Christliche LeichPredigten. Brieg, 1606.

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Die II. LeichPredig.

Das ist: Gottes zorn wird bald anbrennen: Denn so bald
wenn wir hie abscheyden/ so baldt vergehen wir auff dem
wege/ vnd so wir darnach gelebet haben/ nimmt vns bald die
Helle an/ das bezeuget dz Evangelium von Reichen Man
vnd armen Lazaro an/ deren einen die Engel ins Abrahams
schos der seeligen ansitz getragen/ der ander an den ort der
Ewigen qual vnd straffe kommen ist. Derowegen heists ent-
weder selig oder verdammt/ leben oder todt/ segen oder fluch/
Deut. 30
.
19.
Himel oder Helle/ trost oder pein/ da ist kein mittel oder
drittes zwischen. Denn das hie die Bäpstler einen mittel-
stand der seelen/ vnd namhafftig das Fegfewer setzen vnd
haben wollen/ da die Seelen/ weder selig noch verdammt/
weder gesegnet noch verflucht sein/ weder leben noch todt
haben/ vnd doch gleichwol in vnaussprechlicher qual vnd pein
sein/ von welcher sie durch Vigilien vnd Seelmessen/ All-
musen müsten erlöst werden. Das ist jhrer selbst/ der Pa-
pisten vnd Geistes/ der sie treibet vnd regiret eygener traum
vnd Poetisch/ Heydnisch vnd Platonisch stücke vnd getichte/
zuwider nicht allein dem H. Opffer/ gnugthuung/ beza-
lung/ verdienst vnd gantzem Gnadenwerck der Erlösung
Christi/ für vns vnd der gantzen welt Sünde geschehen/
sondern der gantzen H. schrifft/ vnd bevor auß denen hie
zuvor eingeführten klaren Zeugnüssen/ vnd hieher gehöret
auch der Spruch Augustini (welcher sonst das Fegfewr
weder garverleugnet/ noch warhafftig in seinen schrifften
bejahet/ sondern mehrertheils in zweyfel beruhen vnd in
mittel lest) contra Pelag. Hypognosti lib. 5. Primun locun Fides
Catholicorun, divina authoritate, Regnun credit esse caelorun.
Secundum Gehennan ubi omnis Apostata, vel a Fide Christi
altenus aeterna experietur supplicia. Tertiun penitus igno
ramus, imo nec eße in Scripturis sanctis inveniemus. Finge

Die II. LeichPredig.

Das iſt: Gottes zorn wird bald anbꝛennen: Deñ ſo bald
wenn wir hie abſcheyden/ ſo baldt vergehen wir auff dem
wege/ vnd ſo wir darnach gelebet haben/ nim̃t vns bald die
Helle an/ das bezeuget dz Evangelium võ Reichen Man
vñ armen Lazaro an/ derẽ einen die Engel ins Abꝛahams
ſchos der ſeeligen anſitz getragen/ der ander an den oꝛt der
Ewigen qual vñ ſtraffe kom̃en iſt. Derowegen heiſts ent-
weder ſelig oder verdam̃t/ lebẽ oder todt/ ſegen oder fluch/
Deut. 30
ꝟ.
19.
Himel oder Helle/ troſt oder pein/ da iſt kein mittel oder
drittes zwiſchen. Denn das hie die Baͤpſtler einen mittel-
ſtand der ſeelen/ vñ namhafftig das Fegfewer ſetzen vnd
haben wollen/ da die Seelen/ weder ſelig noch verdam̃t/
weder geſegnet noch verflucht ſein/ weder leben noch todt
habẽ/ vñ doch gleichwol in vnausſpꝛechlicher qual vñ pein
ſein/ võ welcher ſie durch Vigilien vnd Seelmeſſen/ All-
muſen muͤſten erloͤſt werden. Das iſt jhrer ſelbſt/ der Pa-
piſten vñ Geiſtes/ der ſie treibet vñ regiret eygener traum
vñ Poetiſch/ Heydniſch vñ Platoniſch ſtuͤcke vñ getichte/
zuwider nicht allein dem H. Opffer/ gnugthuung/ beza-
lung/ verdienſt vnd gantzem Gnadenwerck der Erloͤſung
Chriſti/ fuͤr vns vnd der gantzen welt Suͤnde geſchehen/
ſondern der gantzen H. ſchrifft/ vnd bevor auß denen hie
zuvor eingefuͤhrten klaren Zeugnuͤſſen/ vñ hieher gehoͤꝛet
auch der Spꝛuch Auguſtini (welcher ſonſt das Fegfewr
weder garverleugnet/ noch warhafftig in ſeinen ſchꝛifften
bejahet/ ſondern mehrertheils in zweyfel beruhen vnd in
mittel leſt) cõtra Pelag. Hypognoſti lib. 5. Primũ locũ Fides
Catholicorũ, divina authoritate, Regnũ credit eſſe cælorũ.
Secundum Gehennã ubi omnis Apoſtata, vel à Fide Chriſti
altenus æterna experietur ſupplicia. Tertiũ penitus igno
ramus, imo nec eße in Scripturis ſanctis inveniemus. Finge

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[[54]/0054] Die II. LeichPredig. Das iſt: Gottes zorn wird bald anbꝛennen: Deñ ſo bald wenn wir hie abſcheyden/ ſo baldt vergehen wir auff dem wege/ vnd ſo wir darnach gelebet haben/ nim̃t vns bald die Helle an/ das bezeuget dz Evangelium võ Reichen Man vñ armen Lazaro an/ derẽ einen die Engel ins Abꝛahams ſchos der ſeeligen anſitz getragen/ der ander an den oꝛt der Ewigen qual vñ ſtraffe kom̃en iſt. Derowegen heiſts ent- weder ſelig oder verdam̃t/ lebẽ oder todt/ ſegen oder fluch/ Himel oder Helle/ troſt oder pein/ da iſt kein mittel oder drittes zwiſchen. Denn das hie die Baͤpſtler einen mittel- ſtand der ſeelen/ vñ namhafftig das Fegfewer ſetzen vnd haben wollen/ da die Seelen/ weder ſelig noch verdam̃t/ weder geſegnet noch verflucht ſein/ weder leben noch todt habẽ/ vñ doch gleichwol in vnausſpꝛechlicher qual vñ pein ſein/ võ welcher ſie durch Vigilien vnd Seelmeſſen/ All- muſen muͤſten erloͤſt werden. Das iſt jhrer ſelbſt/ der Pa- piſten vñ Geiſtes/ der ſie treibet vñ regiret eygener traum vñ Poetiſch/ Heydniſch vñ Platoniſch ſtuͤcke vñ getichte/ zuwider nicht allein dem H. Opffer/ gnugthuung/ beza- lung/ verdienſt vnd gantzem Gnadenwerck der Erloͤſung Chriſti/ fuͤr vns vnd der gantzen welt Suͤnde geſchehen/ ſondern der gantzen H. ſchrifft/ vnd bevor auß denen hie zuvor eingefuͤhrten klaren Zeugnuͤſſen/ vñ hieher gehoͤꝛet auch der Spꝛuch Auguſtini (welcher ſonſt das Fegfewr weder garverleugnet/ noch warhafftig in ſeinen ſchꝛifften bejahet/ ſondern mehrertheils in zweyfel beruhen vnd in mittel leſt) cõtra Pelag. Hypognoſti lib. 5. Primũ locũ Fides Catholicorũ, divina authoritate, Regnũ credit eſſe cælorũ. Secundum Gehennã ubi omnis Apoſtata, vel à Fide Chriſti altenus æterna experietur ſupplicia. Tertiũ penitus igno ramus, imo nec eße in Scripturis ſanctis inveniemus. Finge Deut. 30 ꝟ. 19.

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Zitationshilfe: Anther, Nicolaus; Heermann, Georg: Zwo Christliche LeichPredigten. Brieg, 1606, S. [54]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523629/54>, abgerufen am 23.11.2024.