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Hafenreffer, Matthias: Passional vnd Leuchpredigt. Tübingen, 1610.

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Passional vnd Leuchpredigt/
zu des Nächsten Fluch vnd Verderben so vierfältig
geführet hast.

Fluchen vnd
schwören ist ein
viel grössere
Sünde/ dann
Stelen vnd
Ehebrechen.
Damit du aber die Sach besser verstehest/ auch
tieffer zu Gemüt ziehen mögest/ muß ich dich noch ei-
nes fragen. Bilde dir Christum/ für deine/ vnd der
gantzen Welt Sünde/ an seinem heiligen/ schmertzli-
chen Creutz hangend/ also für/ wie jhn dir der heilige
Apostel Paulus hette für malen können: Also daß du
deine Augen auff jhne wendest/ seine Angst vnd
Schmertzen sehest/ sein Klag vnd Jammer hörest/
nicht anderst/ als wann du auff dem Berg Golgatha/
vnd Schedelstatt stündest/ vnd alles gegenwertig vor
Augen hettest. Wann dann ein solcher Affricaner/
wilder vnd wütiger Mensch/ so viel hundert vnd tau-
sent mal ärger vnd erbärmlicher mit Christo vmb-
gienge/ dann alle Juden vnd Kriegsknecht gethan ha-
ben. Vnd aber ein anderer/ vnter des/ entweder zu
Bethphage oder Bethania/ einen Esel oder Pferd ge-
Johan. 8. 3.stolen: oder aber zu Jerusalem in der Statt/ mit der
Ehebrecherin/ welche hievor auch in offentlicher/ fri-
scher That ergriffen/ Schand vnd Vnzucht getrieben
hette: vnd sie dir alle drey fürgestelt würden: Namb-
lich/ der vnmenschliche Christmörder/ der Roßdiebe/
vnd Ehebrecher/ anzuzeigen/ welcher vnter diesen
dreyen/ der grösseste vnd schandtlichste Vbelthäter
vnd Malesicant were: So frage ich dich hierauff/
welchen du in deinem Gewissen/ für den ärgsten halten
woltest? Jch frage dich noch einmal. Jch frage dich/
sprich ich/ gib Antwort. Du schweigest: Aber dein
Gewissen/ vnd alle Vernunfft gibt Antwort/ daß
zwar der Roß: oder Eselsdiebe/ vnd der Ehebrecher/
sich grob vnd hefftig versündigen: Aber der/ welcher

den

Paſſional vnd Leuchpredigt/
zu des Naͤchſten Fluch vnd Verderben ſo vierfaͤltig
gefuͤhret haſt.

Fluchen vnd
ſchwoͤꝛen iſt ein
viel groͤſſere
Suͤnde/ dann
Stelen vnd
Ehebrechen.
Damit du aber die Sach beſſer verſteheſt/ auch
tieffer zu Gemuͤt ziehen moͤgeſt/ muß ich dich noch ei-
nes fragen. Bilde dir Chriſtum/ fuͤr deine/ vnd der
gantzen Welt Suͤnde/ an ſeinem heiligen/ ſchmertzli-
chen Creutz hangend/ alſo fuͤr/ wie jhn dir der heilige
Apoſtel Paulus hette fuͤr malen koͤnnen: Alſo daß du
deine Augen auff jhne wendeſt/ ſeine Angſt vnd
Schmertzen ſeheſt/ ſein Klag vnd Jammer hoͤreſt/
nicht anderſt/ als wann du auff dem Berg Golgatha/
vnd Schedelſtatt ſtuͤndeſt/ vnd alles gegenwertig vor
Augen hetteſt. Wann dann ein ſolcher Affricaner/
wilder vnd wuͤtiger Menſch/ ſo viel hundert vnd tau-
ſent mal aͤrger vnd erbaͤrmlicher mit Chriſto vmb-
gienge/ dann alle Juden vnd Kriegsknecht gethan ha-
ben. Vnd aber ein anderer/ vnter des/ entweder zu
Bethphage oder Bethania/ einen Eſel oder Pferd ge-
Johan. 8. 3.ſtolen: oder aber zu Jeruſalem in der Statt/ mit der
Ehebrecherin/ welche hievoꝛ auch in offentlicher/ fri-
ſcher That ergriffen/ Schand vnd Vnzucht getrieben
hette: vnd ſie dir alle drey fuͤrgeſtelt wuͤrden: Namb-
lich/ der vnmenſchliche Chriſtmoͤrder/ der Roßdiebe/
vnd Ehebrecher/ anzuzeigen/ welcher vnter dieſen
dreyen/ der groͤſſeſte vnd ſchandtlichſte Vbelthaͤter
vnd Maleſicant were: So frage ich dich hierauff/
welchen du in deinem Gewiſſen/ fuͤr den aͤrgſten halten
wolteſt? Jch frage dich noch einmal. Jch frage dich/
ſprich ich/ gib Antwort. Du ſchweigeſt: Aber dein
Gewiſſen/ vnd alle Vernunfft gibt Antwort/ daß
zwar der Roß: oder Eſelsdiebe/ vnd der Ehebrecher/
ſich grob vnd hefftig verſuͤndigen: Aber der/ welcher

den
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[62/0064] Paſſional vnd Leuchpredigt/ zu des Naͤchſten Fluch vnd Verderben ſo vierfaͤltig gefuͤhret haſt. Damit du aber die Sach beſſer verſteheſt/ auch tieffer zu Gemuͤt ziehen moͤgeſt/ muß ich dich noch ei- nes fragen. Bilde dir Chriſtum/ fuͤr deine/ vnd der gantzen Welt Suͤnde/ an ſeinem heiligen/ ſchmertzli- chen Creutz hangend/ alſo fuͤr/ wie jhn dir der heilige Apoſtel Paulus hette fuͤr malen koͤnnen: Alſo daß du deine Augen auff jhne wendeſt/ ſeine Angſt vnd Schmertzen ſeheſt/ ſein Klag vnd Jammer hoͤreſt/ nicht anderſt/ als wann du auff dem Berg Golgatha/ vnd Schedelſtatt ſtuͤndeſt/ vnd alles gegenwertig vor Augen hetteſt. Wann dann ein ſolcher Affricaner/ wilder vnd wuͤtiger Menſch/ ſo viel hundert vnd tau- ſent mal aͤrger vnd erbaͤrmlicher mit Chriſto vmb- gienge/ dann alle Juden vnd Kriegsknecht gethan ha- ben. Vnd aber ein anderer/ vnter des/ entweder zu Bethphage oder Bethania/ einen Eſel oder Pferd ge- ſtolen: oder aber zu Jeruſalem in der Statt/ mit der Ehebrecherin/ welche hievoꝛ auch in offentlicher/ fri- ſcher That ergriffen/ Schand vnd Vnzucht getrieben hette: vnd ſie dir alle drey fuͤrgeſtelt wuͤrden: Namb- lich/ der vnmenſchliche Chriſtmoͤrder/ der Roßdiebe/ vnd Ehebrecher/ anzuzeigen/ welcher vnter dieſen dreyen/ der groͤſſeſte vnd ſchandtlichſte Vbelthaͤter vnd Maleſicant were: So frage ich dich hierauff/ welchen du in deinem Gewiſſen/ fuͤr den aͤrgſten halten wolteſt? Jch frage dich noch einmal. Jch frage dich/ ſprich ich/ gib Antwort. Du ſchweigeſt: Aber dein Gewiſſen/ vnd alle Vernunfft gibt Antwort/ daß zwar der Roß: oder Eſelsdiebe/ vnd der Ehebrecher/ ſich grob vnd hefftig verſuͤndigen: Aber der/ welcher den Fluchen vnd ſchwoͤꝛen iſt ein viel groͤſſere Suͤnde/ dann Stelen vnd Ehebrechen. Johan. 8. 3.

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Zitationshilfe: Hafenreffer, Matthias: Passional vnd Leuchpredigt. Tübingen, 1610, S. 62. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523592/64>, abgerufen am 23.11.2024.