Hafenreffer, Matthias: Passional vnd Leuchpredigt. Tübingen, 1610.Vom Creutze vnd Tod Christi. welche beede Söhne/ wie alle Vmbstände geben/ denAposteln vnd andern Glaubigen Jüngern wol be- kant müssen geweßt sein. Diesen frembden Mann/ als er vom Feld/ vnd dem Volck in der Außführung Chri- sti entgegen kam/ zwingen die Kriegsknecht/ daß er Christo das Creutz muß nach tragen: auß Vrsachen wie droben vermeldet/ damit namblich der abgemat- tete Christus/ jhnen vor der Creutzigung/ nicht vnter den Händen verschmachtete/ vnd dahin stürbe/ ehe sie jhne jhrem bösen Willen nach/ genug martern möch- ten. Wolan/ bey diesem Simon/ sehen wir zuvorde- rist/ eine schöne vnd tröstliche Passions Predigt/ von Krafft vnd Nutzen des Creutzes Christi: Namblich/ daß er nicht allein für die Burger zu Jerusalem/ oder das Jüdische Volck/ sondern auch für die Außländer/ vnd also auch für die Heiden/ vnd alle Völcker der gantzen Welt gelidden habe. Des haben wir ein Ex- empel an Simon von Cyrene/ der trägt nicht allein Christo das Creutz nach/ sondern er vnd seine Söhne kommen auch zu dieses gecreutzigten Christi/ wahren vnd seeligmachenden Erkantnüs/ daß dieser gecreu- tzigte Christus/ der wahre Messias/ vnd versprochene Heiland der Welt/ welcher an dem Creutze/ so er Si- mon auß Zwang der Juden/ Christo auff die Walstatt getragen/ feine Simonis/ seiner Söhne/ vnd aller Welt Sünde gebüßt vnd abbezahlet habe. Wie ein solches nicht allein diß Exempel eines Heidnischen Manns/ sondern alle heilige Schrifft beweiset. Dann also sagt Gott zu Abraham: Jn dir sollen gesegnetGenes. 12. 3. vnd 18. 18. werden alle Geschlecht auff Erden. Genes. 12. 3. wel- ches in volgendem Cap. 18. 18. vnd Cap. 22. 18. dem Abraham/ wie auch Gen. 26. 4. vnd 28. 14. dem Jsaac vnd
Vom Creutze vnd Tod Chriſti. welche beede Soͤhne/ wie alle Vmbſtaͤnde geben/ denApoſteln vnd andern Glaubigen Juͤngern wol be- kant muͤſſen geweßt ſein. Dieſen frembden Mann/ als er vom Feld/ vnd dem Volck in der Außfuͤhrung Chꝛi- ſti entgegen kam/ zwingen die Kriegsknecht/ daß er Chriſto das Creutz muß nach tragen: auß Vrſachen wie droben vermeldet/ damit namblich der abgemat- tete Chriſtus/ jhnen voꝛ der Creutzigung/ nicht vnter den Haͤnden verſchmachtete/ vnd dahin ſtuͤrbe/ ehe ſie jhne jhrem boͤſen Willen nach/ genug martern moͤch- ten. Wolan/ bey dieſem Simon/ ſehen wir zuvoꝛde- riſt/ eine ſchoͤne vnd troͤſtliche Paſſions Predigt/ von Krafft vnd Nutzen des Creutzes Chriſti: Namblich/ daß er nicht allein fuͤr die Burger zu Jeruſalem/ oder das Juͤdiſche Volck/ ſondern auch fuͤr die Außlaͤnder/ vnd alſo auch fuͤr die Heiden/ vnd alle Voͤlcker der gantzen Welt gelidden habe. Des haben wir ein Ex- empel an Simon von Cyrene/ der traͤgt nicht allein Chriſto das Creutz nach/ ſondern er vnd ſeine Soͤhne kommen auch zu dieſes gecreutzigten Chriſti/ wahren vnd ſeeligmachenden Erkantnuͤs/ daß dieſer gecreu- tzigte Chriſtus/ der wahre Meſſias/ vnd verſpꝛochene Heiland der Welt/ welcher an dem Creutze/ ſo er Si- mon auß Zwang der Juden/ Chriſto auff die Walſtatt getragen/ feine Simonis/ ſeiner Soͤhne/ vnd aller Welt Suͤnde gebuͤßt vnd abbezahlet habe. Wie ein ſolches nicht allein diß Exempel eines Heidniſchen Manns/ ſondern alle heilige Schrifft beweiſet. Dann alſo ſagt Gott zu Abraham: Jn dir ſollen geſegnetGeneſ. 12. 3. vnd 18. 18. werden alle Geſchlecht auff Erden. Geneſ. 12. 3. wel- ches in volgendem Cap. 18. 18. vnd Cap. 22. 18. dem Abraham/ wie auch Gen. 26. 4. vnd 28. 14. dem Jſaac vnd
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Vom Creutze vnd Tod Chriſti.
welche beede Soͤhne/ wie alle Vmbſtaͤnde geben/ den
Apoſteln vnd andern Glaubigen Juͤngern wol be-
kant muͤſſen geweßt ſein. Dieſen frembden Mann/ als
er vom Feld/ vnd dem Volck in der Außfuͤhrung Chꝛi-
ſti entgegen kam/ zwingen die Kriegsknecht/ daß er
Chriſto das Creutz muß nach tragen: auß Vrſachen
wie droben vermeldet/ damit namblich der abgemat-
tete Chriſtus/ jhnen voꝛ der Creutzigung/ nicht vnter
den Haͤnden verſchmachtete/ vnd dahin ſtuͤrbe/ ehe ſie
jhne jhrem boͤſen Willen nach/ genug martern moͤch-
ten. Wolan/ bey dieſem Simon/ ſehen wir zuvoꝛde-
riſt/ eine ſchoͤne vnd troͤſtliche Paſſions Predigt/ von
Krafft vnd Nutzen des Creutzes Chriſti: Namblich/
daß er nicht allein fuͤr die Burger zu Jeruſalem/ oder
das Juͤdiſche Volck/ ſondern auch fuͤr die Außlaͤnder/
vnd alſo auch fuͤr die Heiden/ vnd alle Voͤlcker der
gantzen Welt gelidden habe. Des haben wir ein Ex-
empel an Simon von Cyrene/ der traͤgt nicht allein
Chriſto das Creutz nach/ ſondern er vnd ſeine Soͤhne
kommen auch zu dieſes gecreutzigten Chriſti/ wahren
vnd ſeeligmachenden Erkantnuͤs/ daß dieſer gecreu-
tzigte Chriſtus/ der wahre Meſſias/ vnd verſpꝛochene
Heiland der Welt/ welcher an dem Creutze/ ſo er Si-
mon auß Zwang der Juden/ Chriſto auff die Walſtatt
getragen/ feine Simonis/ ſeiner Soͤhne/ vnd aller
Welt Suͤnde gebuͤßt vnd abbezahlet habe. Wie ein
ſolches nicht allein diß Exempel eines Heidniſchen
Manns/ ſondern alle heilige Schrifft beweiſet. Dann
alſo ſagt Gott zu Abraham: Jn dir ſollen geſegnet
werden alle Geſchlecht auff Erden. Geneſ. 12. 3. wel-
ches in volgendem Cap. 18. 18. vnd Cap. 22. 18. dem
Abraham/ wie auch Gen. 26. 4. vnd 28. 14. dem Jſaac
vnd
Geneſ. 12. 3.
vnd 18. 18.
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Zitationshilfe: | Hafenreffer, Matthias: Passional vnd Leuchpredigt. Tübingen, 1610, S. 21. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523592/23>, abgerufen am 25.07.2024. |