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Volcius, Melchior: Christliche Leichpredigt Auß dem Propheten Hezechiel. Augsburg, 1614.

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nit das wir auff solch eusserlich ding sehen sollen/ sondern
vff Jn/ vnd sagen: Gott hats genommen/ er hats gethon.

Die natürliche vrsachen haben zwar Jren gewohn-
lichen lauff/ vnd natürliche würckung/ von Gott jnen an-Die thon
wol etwas/
stehn aber in
Gottes han-
deu.

geschaffen/ vnnd thun nit wenig/ wanns Gott haben will.
Stehen aber allein Gottes deß Schöpffers henden/ der re-
gierts/ naigts/ führts/ fürderts/ hinderts nach seinem Göt-
lichen willen vnd wolgefallen/ vnnd hets wol hindern/ weg
raumen/ wehren vnd jnen fürkommen können/ wann er ge-
wolt hette. Wann aber Gott sagt: Jch will dir deiner
augen lust nemmen/ da gehts vnd ist kein auffhaltens
mehr mit dem Menschen/ vnd haißt auff den Abend
starb mir mein Weib. Da könnens weder natürliche
vrsachen/ noch die gantze Welthindern wider Gottes wil-
len: sonder müssen ehe alle darzu helffen/ Ja der Mensch
dem Tod selbs entgegen gehen.

Weils dann Gott thut/ sollen wir seinem willen nit
widerstreben/ sonder denselben geschehen lassen/ der allzeitGottes wil-
len soll man
geschehen
lassen.
Rom. 9.

der best ist. Dann wer bistu Mensch das du wilt mit Gott
Rechten? Er nimpt was sein ist/ wer will jhme einreden?
Der dirs gegeben/ hats auch macht wider zu nemmen/ Dann
er hat dirs nit geben/ das dus ewig behalten/ sonder mit
dem geding/ daß/ wann ers vber kurtz oder lang von dir for-
dern wirdt/ du es Jme widergebest.

Lege demnach deine hand auff den mund/ vnd sage mitIob. 1.
lob: Der Herr hats gegeben/ der Herr hats genommen/ der
Nam deß Herren seye gelobet.

Vnd daß sollen wir vmb souil desto mehr thun/ weilDann Gott
hat alzeit sei-
ne sondere
doch wolge-
meindte vr-
sachen.

wir hie sehen daß es Gott nit eben zur straff thut/ sondern es
hat andere vrsachen. Dann das er dem Propheten sein
Weib nimpt. Daß gschicht nit böser meinung/ alß haben

sies
C

nit das wir auff ſolch euſſerlich ding ſehen ſollen/ ſondern
vff Jn/ vñ ſagen: Gott hats genom̃en/ er hats gethon.

Die natürliche vrſachen haben zwar Jren gewohn-
lichen lauff/ vnd natürliche würckung/ von Gott jnen an-Die thon
wol etwas/
ſtehn aber in
Gottes han-
deu.

geſchaffen/ vnnd thun nit wenig/ wanns Gott haben will.
Stehen aber allein Gottes deß Schoͤpffers henden/ der re-
gierts/ naigts/ fuͤhꝛts/ fürderts/ hinderts nach ſeinem Goͤt-
lichen willen vnd wolgefallen/ vnnd hets wol hindern/ weg
raumen/ wehꝛen vnd jnen fürkom̃en koͤnnen/ wann er ge-
wolt hette. Wann aber Gott ſagt: Jch will dir deiner
augen luſt nemmen/ da gehts vnd iſt kein auffhaltens
mehꝛ mit dem Menſchen/ vnd haißt auff den Abend
ſtarb mir mein Weib. Da koͤnnens weder natürliche
vrſachen/ noch die gantze Welthindern wider Gottes wil-
len: ſonder muͤſſen ehe alle darzu helffen/ Ja der Menſch
dem Tod ſelbs entgegen gehen.

Weils dann Gott thut/ ſollen wir ſeinem willen nit
widerſtreben/ ſonder denſelben geſchehen laſſen/ der allzeitGottes wil-
len ſoll man
geſchehen
laſſen.
Rom. 9.

der beſt iſt. Dann wer biſtu Menſch das du wilt mit Gott
Rechten? Er nimpt was ſein iſt/ wer will jhme einreden?
Der dirs gegeben/ hats auch macht wider zu nem̃en/ Dañ
er hat dirs nit geben/ das dus ewig behalten/ ſonder mit
dem geding/ daß/ wañ ers vber kurtz oder lang von dir foꝛ-
dern wirdt/ du es Jme widergebeſt.

Lege demnach deine hand auff den mund/ vnd ſage mitIob. 1.
lob: Der Herꝛ hats gegeben/ der Herꝛ hats genom̃en/ der
Nam deß Herꝛen ſeye gelobet.

Vnd daß ſollen wir vmb ſouil deſto mehꝛ thun/ weilDann Gott
hat alzeit ſei-
ne ſondere
doch wolge-
meindte vr-
ſachen.

wir hie ſehen daß es Gott nit eben zur ſtraff thut/ ſondern es
hat andere vrſachen. Dann das er dem Pꝛopheten ſein
Weib nimpt. Daß gſchicht nit boͤſer meinung/ alß haben

ſies
C
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[10/0017] nit das wir auff ſolch euſſerlich ding ſehen ſollen/ ſondern vff Jn/ vñ ſagen: Gott hats genom̃en/ er hats gethon. Die natürliche vrſachen haben zwar Jren gewohn- lichen lauff/ vnd natürliche würckung/ von Gott jnen an- geſchaffen/ vnnd thun nit wenig/ wanns Gott haben will. Stehen aber allein Gottes deß Schoͤpffers henden/ der re- gierts/ naigts/ fuͤhꝛts/ fürderts/ hinderts nach ſeinem Goͤt- lichen willen vnd wolgefallen/ vnnd hets wol hindern/ weg raumen/ wehꝛen vnd jnen fürkom̃en koͤnnen/ wann er ge- wolt hette. Wann aber Gott ſagt: Jch will dir deiner augen luſt nemmen/ da gehts vnd iſt kein auffhaltens mehꝛ mit dem Menſchen/ vnd haißt auff den Abend ſtarb mir mein Weib. Da koͤnnens weder natürliche vrſachen/ noch die gantze Welthindern wider Gottes wil- len: ſonder muͤſſen ehe alle darzu helffen/ Ja der Menſch dem Tod ſelbs entgegen gehen. Die thon wol etwas/ ſtehn aber in Gottes han- deu. Weils dann Gott thut/ ſollen wir ſeinem willen nit widerſtreben/ ſonder denſelben geſchehen laſſen/ der allzeit der beſt iſt. Dann wer biſtu Menſch das du wilt mit Gott Rechten? Er nimpt was ſein iſt/ wer will jhme einreden? Der dirs gegeben/ hats auch macht wider zu nem̃en/ Dañ er hat dirs nit geben/ das dus ewig behalten/ ſonder mit dem geding/ daß/ wañ ers vber kurtz oder lang von dir foꝛ- dern wirdt/ du es Jme widergebeſt. Gottes wil- len ſoll man geſchehen laſſen. Rom. 9. Lege demnach deine hand auff den mund/ vnd ſage mit lob: Der Herꝛ hats gegeben/ der Herꝛ hats genom̃en/ der Nam deß Herꝛen ſeye gelobet. Iob. 1. Vnd daß ſollen wir vmb ſouil deſto mehꝛ thun/ weil wir hie ſehen daß es Gott nit eben zur ſtraff thut/ ſondern es hat andere vrſachen. Dann das er dem Pꝛopheten ſein Weib nimpt. Daß gſchicht nit boͤſer meinung/ alß haben ſies Dann Gott hat alzeit ſei- ne ſondere doch wolge- meindte vr- ſachen. C

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Zitationshilfe: Volcius, Melchior: Christliche Leichpredigt Auß dem Propheten Hezechiel. Augsburg, 1614, S. 10. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523566/17>, abgerufen am 24.11.2024.