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Volcius, Melchior: Christliche Leichpredigt Auß dem Propheten Hezechiel. Augsburg, 1614.

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gemeint: So geschicht es auch nit ohne geferdt/ sonder
Gott hats gethon/ der sagt: Jch will dir deiner angenlust
nemmen/ vnnd zwar durch ein sondere plag. Sonst
wann die Leüt jrrgend an einer vnuersthenen Kranckheit
schnell dahin gehen/ so sagt man/ der schlag habs getroffen.
Gottes gewalt habe sie gerüret. Das ist gleichwol nit gar
vnrecht daran geredt/ wann man auff Gott sihet/ Aber der
Herr redet noch teudtlicher daruon: Jch will dirs nem-
men/ durch ein sondere plag. du sollest auff niemand
anders sehen/ auch niemand die schuld geben dann mir/ Ich
dein Gott vnd Schöpffer habs gethon/ vnnd dem ist auch
Psal. 31.also. Dann Gott ists allein in dessen handen vnser zeit/ vn-
ser Leben vnd sterben stehet.

Iob. 14.
1. Sam. 2.
Psal. 90.
Mat[t]h.
10.
Er hat dem Menschen ein zül gesetzt/ daß wirt er nit
vbergehen. Er Tödtet vnd macht lebendig/ Er lasset die
Menschen sterben/ vnd spricht/ kompt wider jr Menschen-
kinder/ fället doch kein sperling auf die Erden ohne Gott
vnserem Vatter/ vnd all vnsere haar auff dem Haupt seind
Rom. 14.gezehlet. Jnn Summa: vnser keiner lebt jhm selber/ keiner
stirbt jhm selber/ Leben wir so leben wir dem Herren/
sterben wir so sterben wir dem Herren/ Wir Leben oder
sterben so seind wir deß Herren. Dise zeugnuß vnd sprich
alle mit einander bezeugen lauter vnd klar/ das es von Gott
herkomme/ vnd wir darinn allein auff Gott/ als die Haupt[-]
vrsachen sehen sollen. Damit werden einsmahls abge-
Nit auff die
eüsserliche
natunrliche
[u]rsachen.
schnitten alle gedancken/ welche auff den causis secundis,
vnd natürlichen vrsachen stehen/ als da die Leut anderen
eüsserlichen dingen die vrsach geben/ vnnd sagen: diß oder
daß hat vrsach zu seinem Tod geben: were er nit an das ort
gangen/ hette Er diß oder jenes nit gethon/ Nein/ Gott will

nit

gemeint: So geſchicht es auch nit ohne geferdt/ ſonder
Gott hats gethon/ der ſagt: Jch will dir deiner angẽluſt
nemmen/ vnnd zwar durch ein ſondere plag. Sonſt
wann die Leüt jrꝛgend an einer vnuerſthenen Kranckheit
ſchnell dahin gehen/ ſo ſagt man/ der ſchlag habs getroffen.
Gottes gewalt habe ſie geruͤret. Das iſt gleichwol nit gar
vnrecht daran geredt/ wann man auff Gott ſihet/ Aber der
Herꝛ redet noch teudtlicher daruon: Jch will dirs nem-
men/ durch ein ſondere plag. du ſolleſt auff niemand
anders ſehen/ auch niemand die ſchuld geben dañ mir/ Ich
dein Gott vnd Schoͤpffer habs gethon/ vnnd dem iſt auch
Pſal. 31.alſo. Dann Gott iſts allein in deſſen handen vnſer zeit/ vn-
ſer Leben vnd ſterben ſtehet.

Iob. 14.
1. Sam. 2.
Pſal. 90.
Mat[t]h.
10.
Er hat dem Menſchen ein zül geſetzt/ daß wirt er nit
vbergehen. Er Toͤdtet vnd macht lebendig/ Er laſſet die
Menſchen ſterben/ vnd ſpꝛicht/ kompt wider jr Menſchen-
kinder/ faͤllet doch kein ſperling auf die Erden ohne Gott
vnſerem Vatter/ vnd all vnſere haar auff dem Haupt ſeind
Rom. 14.gezehlet. Jñ Summa: vnſer keiner lebt jhm ſelber/ keiner
ſtirbt jhm ſelber/ Leben wir ſo leben wir dem Herꝛen/
ſterben wir ſo ſterben wir dem Herꝛen/ Wir Leben oder
ſterben ſo ſeind wir deß Herꝛen. Diſe zeugnuß vnd ſpꝛich
alle mit einander bezeugen lauter vñ klar/ das es von Gott
herkomme/ vnd wir darinn allein auff Gott/ als die Haupt[-]
vrſachen ſehen ſollen. Damit werden einsmahls abge-
Nit auff die
eüſſerliche
natũrliche
[u]rſachen.
ſchnitten alle gedancken/ welche auff den cauſis ſecundis,
vnd natürlichen vrſachen ſtehen/ als da die Leut anderen
eüſſerlichen dingen die vrſach geben/ vnnd ſagen: diß oder
daß hat vrſach zu ſeinem Tod geben: were er nit an das oꝛt
gangen/ hette Er diß oder jenes nit gethon/ Nein/ Gott will

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[9/0016] gemeint: So geſchicht es auch nit ohne geferdt/ ſonder Gott hats gethon/ der ſagt: Jch will dir deiner angẽluſt nemmen/ vnnd zwar durch ein ſondere plag. Sonſt wann die Leüt jrꝛgend an einer vnuerſthenen Kranckheit ſchnell dahin gehen/ ſo ſagt man/ der ſchlag habs getroffen. Gottes gewalt habe ſie geruͤret. Das iſt gleichwol nit gar vnrecht daran geredt/ wann man auff Gott ſihet/ Aber der Herꝛ redet noch teudtlicher daruon: Jch will dirs nem- men/ durch ein ſondere plag. du ſolleſt auff niemand anders ſehen/ auch niemand die ſchuld geben dañ mir/ Ich dein Gott vnd Schoͤpffer habs gethon/ vnnd dem iſt auch alſo. Dann Gott iſts allein in deſſen handen vnſer zeit/ vn- ſer Leben vnd ſterben ſtehet. Pſal. 31. Er hat dem Menſchen ein zül geſetzt/ daß wirt er nit vbergehen. Er Toͤdtet vnd macht lebendig/ Er laſſet die Menſchen ſterben/ vnd ſpꝛicht/ kompt wider jr Menſchen- kinder/ faͤllet doch kein ſperling auf die Erden ohne Gott vnſerem Vatter/ vnd all vnſere haar auff dem Haupt ſeind gezehlet. Jñ Summa: vnſer keiner lebt jhm ſelber/ keiner ſtirbt jhm ſelber/ Leben wir ſo leben wir dem Herꝛen/ ſterben wir ſo ſterben wir dem Herꝛen/ Wir Leben oder ſterben ſo ſeind wir deß Herꝛen. Diſe zeugnuß vnd ſpꝛich alle mit einander bezeugen lauter vñ klar/ das es von Gott herkomme/ vnd wir darinn allein auff Gott/ als die Haupt- vrſachen ſehen ſollen. Damit werden einsmahls abge- ſchnitten alle gedancken/ welche auff den cauſis ſecundis, vnd natürlichen vrſachen ſtehen/ als da die Leut anderen eüſſerlichen dingen die vrſach geben/ vnnd ſagen: diß oder daß hat vrſach zu ſeinem Tod geben: were er nit an das oꝛt gangen/ hette Er diß oder jenes nit gethon/ Nein/ Gott will nit Iob. 14. 1. Sam. 2. Pſal. 90. Matth. 10. Rom. 14. Nit auff die eüſſerliche natũrliche urſachen.

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Zitationshilfe: Volcius, Melchior: Christliche Leichpredigt Auß dem Propheten Hezechiel. Augsburg, 1614, S. 9. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523566/16>, abgerufen am 22.11.2024.