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Vietor, Johannes: Tabea Joppensis. Darmstadt, 1617.

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Auß der Apostel Geschicht/ am 9. C.
Hand/ vnd richtet sie auff/ vnd rieff den Heiligen vnd
Wittiben/ vnnd stellet sie lebendig dar. Vnnd es ward
kund durch gantz Joppen/ vnd viel wurden gläubig an
den HERRN.
Exordium.

ANdächtige in dem Herren Christo/ Es ist ein
sehr schöner denckwürdiger Spruch/ welchen König
vnnd Prophet David von der Krafft Göttliches
Worts in seinem 119. Psalmen mit nachfolgenden
Worten vns fürgeschrieben vnnd hinderlassen hat:
HERR/ sagt er/ wenn dein Wort nicht wehr mein Trost
gewesen/ so hett ich vergehen müssen in meinem Elend.

Gibt darmit Gleichnußweiß zuverstehen/ Wie in einer wolbestel-
ten stattlichen Apotecken allerley vnterschiedliche/ wolriechende/
kräfftige Sachen vnd Artzneyen bey der Hand zuseyn pflegen/ mit
denen man vff den nothfall ohmächtigen oder sonst krancken Leu-
ten kan bey springen/ vnd sie darmit erquicken vnd erlaben: Also sey
auch Gottes Wortein recht vollkommene/ wolbestelte Geistliche
Apoteck/ auß deren einem jeden nothleidenden Christen mit kräffti-
ger Seelen Artzney vnd Labsall könne gedienet werden. Vnd zwar
ist jhm auch also: Denn wo ist doch jrgend ein Creutz/ Noth vnd
Trübsall/ darwider nicht in H. Schrifft vnterschiedliche Recipe
von kräfftigen Trostsprüchen gefunden werden? Wie voll Saffts
vnd Krafft stecket doch allein das liebe Psalterlein/ als welchs deß-
wegen nicht vnbillich die kleine Bibel genennet wird? Damit man
aber in solchen geistlichen Apotecken das recht Probatum est auch
mög darbey haben/ vnnd die kräfftige würckung der Trostsprüch/
als geistlicher Artzney/ desto scheinbarer vernehmen/ stehen darin-
nen mit sonderlichem fleiß viel schöner Historien hin vnd wider mit

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Auß der Apoſtel Geſchicht/ am 9. C.
Hand/ vnd richtet ſie auff/ vnd rieff den Heiligen vnd
Wittiben/ vnnd ſtellet ſie lebendig dar. Vnnd es ward
kund durch gantz Joppen/ vnd viel wurden glaͤubig an
den HERRN.
Exordium.

ANdaͤchtige in dem Herren Chriſto/ Es iſt ein
ſehr ſchoͤner denckwuͤrdiger Spruch/ welchen Koͤnig
vnnd Prophet David von der Krafft Goͤttliches
Worts in ſeinem 119. Pſalmen mit nachfolgenden
Worten vns fuͤrgeſchrieben vnnd hinderlaſſen hat:
HERR/ ſagt er/ wenn dein Wort nicht wehr mein Troſt
geweſen/ ſo hett ich vergehen muͤſſen in meinem Elend.

Gibt darmit Gleichnußweiß zuverſtehen/ Wie in einer wolbeſtel-
ten ſtattlichen Apotecken allerley vnterſchiedliche/ wolriechende/
kraͤfftige Sachen vnd Artzneyen bey der Hand zuſeyn pflegen/ mit
denen man vff den nothfall ohmaͤchtigen oder ſonſt krancken Leu-
ten kan bey ſpringen/ vnd ſie darmit erquicken vnd erlaben: Alſo ſey
auch Gottes Wortein recht vollkommene/ wolbeſtelte Geiſtliche
Apoteck/ auß deren einem jeden nothleidenden Chriſten mit kraͤffti-
ger Seelen Artzney vnd Labſall koͤnne gedienet werden. Vnd zwar
iſt jhm auch alſo: Denn wo iſt doch jrgend ein Creutz/ Noth vnd
Truͤbſall/ darwider nicht in H. Schrifft vnterſchiedliche Recipe
von kraͤfftigen Troſtſpruͤchen gefunden werden? Wie voll Saffts
vnd Krafft ſtecket doch allein das liebe Pſalterlein/ als welchs deß-
wegen nicht vnbillich die kleine Bibel genennet wird? Damit man
aber in ſolchen geiſtlichen Apotecken das recht Probatum eſt auch
moͤg darbey haben/ vnnd die kraͤfftige wuͤrckung der Troſtſpruͤch/
als geiſtlicher Artzney/ deſto ſcheinbarer vernehmen/ ſtehen darin-
nen mit ſonderlichem fleiß viel ſchoͤner Hiſtorien hin vnd wider mit

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Zitationshilfe: Vietor, Johannes: Tabea Joppensis. Darmstadt, 1617, S. 5. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523547/5>, abgerufen am 23.11.2024.