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Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616.

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Die Ander Leichpredigt.
dieser Welt seyn mag: Nein/ sondern er thuts deß wegen/
weil die alten Römer jre tapffere Helden/ die im KampffCorona.
vnd Scharmützel wider jhre Feinde sich ritterlich ge-
halten/ vnd die Victori vnd den Sieg davon gebracht
hatten/ gemeiniglich mit Kronen/ oder/ wie wirs nennen/
mit Kräntzen/ die in die runde herumb gewunden vnd
gebunden seyn/ begabten. Daher wird dieses KleinodSap. 5. 17.
1. Pet. 5. 4.
Apoc. 2. 10.
Iac. 1. 12. [unleserliches Material - Zeichen fehlt]

auch anderswo in H. Schrifft eine Krone genennet Sap.
5. Jtem eine vnverwelckliche Krone 1. Pet. 5. vnd
eine Krone des lebens/
Apoc. 2. Jacob. 1. sonsten ist
diese Krone/ an jhr selbst/ nichts anders/ als das ewige
Leben/ vnd aller herrlicher Ehrenschmuck/ damit alle
Gleubigen vnd Außerwehlten in derselben sollen ange-
than werden.

Es legt aber S. Paulus dieser HimmelsKronenb. epithe-
tos.
Cujus
epithetou.
Justitia
aphairesis
non imcutata.

gar ein herrlich schön Epitheton zu/ vnd nennet sie Co-
ronam Justitiae,
eine Krone der Gerechtigkeit/ weil
all vnser Heil vnd Segen in der Gerechtigkeit stehen vnd
beruhen wird. Diese Gerechtigkeit aber ist nicht Ju-
stitia imputata,
die zugerechnete Gerechtigkeit/ welche
vns Christus der wahre Sohn Gottes/ durch sein Ver-
dienst/ bitter leyden vnd sterben erworben hat/ vnd her-
nach dieselbe vns arme Evae Kindern/ ohne vnser ver-
dienst/ auch noch in diesem leben/ schencket vnd zurechnet/
alleine aus Gnaden vnd Barmhertzigkeit/ wie davon
Esa. 53. stehet: Durch sein erkentnis wird er meinEsa. 53. 11.
Knecht/ der Gerechte viel gerecht machen/
denn er tregt jhre Sünde.
So ists auch nichtNon Inchoa-
ta.

Justitia Inchoata, die angefangene Gerechtigkeit/ da
wir/ durch beystand des heiligen Geistes/ anfahen/ vns

für

Die Ander Leichpredigt.
dieſer Welt ſeyn mag: Nein/ ſondern er thuts deß wegen/
weil die alten Roͤmer jre tapffere Helden/ die im KampffCorona.
vnd Scharmuͤtzel wider jhre Feinde ſich ritterlich ge-
halten/ vnd die Victori vnd den Sieg davon gebracht
hatten/ gemeiniglich mit Kronen/ oder/ wie wirs nennẽ/
mit Kraͤntzen/ die in die runde herumb gewunden vnd
gebunden ſeyn/ begabten. Daher wird dieſes KleinodSap. 5. ꝟ 17.
1. Pet. 5. ꝟ 4.
Apoc. 2. ꝟ 10.
Iac. 1. ꝟ 12. [unleserliches Material – Zeichen fehlt]

auch anderswo in H. Schrifft eine Krone genennet Sap.
5. Jtem eine vnverwelckliche Krone 1. Pet. 5. vnd
eine Krone des lebens/
Apoc. 2. Jacob. 1. ſonſten iſt
dieſe Krone/ an jhr ſelbſt/ nichts anders/ als das ewige
Leben/ vnd aller herrlicher Ehrenſchmuck/ damit alle
Gleubigen vnd Außerwehlten in derſelben ſollen ange-
than werden.

Es legt aber S. Paulus dieſer HimmelsKronenβ. ἐπιϑέ-
τως.
Cujus
ἐπιϑέτου.
Juſtitia
ἀφαίρεσις
nõ imcutata.

gar ein herrlich ſchoͤn Epitheton zu/ vnd nennet ſie Co-
ronam Juſtitiæ,
eine Krone der Gerechtigkeit/ weil
all vnſer Heil vnd Segen in der Gerechtigkeit ſtehen vñ
beruhen wird. Dieſe Gerechtigkeit aber iſt nicht Ju-
ſtitia imputata,
die zugerechnete Gerechtigkeit/ welche
vns Chriſtus der wahre Sohn Gottes/ durch ſein Ver-
dienſt/ bitter leyden vnd ſterben erworben hat/ vnd her-
nach dieſelbe vns arme Evæ Kindern/ ohne vnſer ver-
dienſt/ auch noch in dieſem leben/ ſchencket vnd zurechnet/
alleine aus Gnaden vnd Barmhertzigkeit/ wie davon
Eſa. 53. ſtehet: Durch ſein erkentnis wird er meinEſa. 53. ꝟ 11.
Knecht/ der Gerechte viel gerecht machen/
denn er tregt jhre Suͤnde.
So iſts auch nichtNon Inchoa-
ta.

Juſtitia Inchoata, die angefangene Gerechtigkeit/ da
wir/ durch beyſtand des heiligen Geiſtes/ anfahen/ vns

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[77/0079] Die Ander Leichpredigt. dieſer Welt ſeyn mag: Nein/ ſondern er thuts deß wegen/ weil die alten Roͤmer jre tapffere Helden/ die im Kampff vnd Scharmuͤtzel wider jhre Feinde ſich ritterlich ge- halten/ vnd die Victori vnd den Sieg davon gebracht hatten/ gemeiniglich mit Kronen/ oder/ wie wirs nennẽ/ mit Kraͤntzen/ die in die runde herumb gewunden vnd gebunden ſeyn/ begabten. Daher wird dieſes Kleinod auch anderswo in H. Schrifft eine Krone genennet Sap. 5. Jtem eine vnverwelckliche Krone 1. Pet. 5. vnd eine Krone des lebens/ Apoc. 2. Jacob. 1. ſonſten iſt dieſe Krone/ an jhr ſelbſt/ nichts anders/ als das ewige Leben/ vnd aller herrlicher Ehrenſchmuck/ damit alle Gleubigen vnd Außerwehlten in derſelben ſollen ange- than werden. Corona. Sap. 5. ꝟ 17. 1. Pet. 5. ꝟ 4. Apoc. 2. ꝟ 10. Iac. 1. ꝟ 12. _ Es legt aber S. Paulus dieſer HimmelsKronen gar ein herrlich ſchoͤn Epitheton zu/ vnd nennet ſie Co- ronam Juſtitiæ, eine Krone der Gerechtigkeit/ weil all vnſer Heil vnd Segen in der Gerechtigkeit ſtehen vñ beruhen wird. Dieſe Gerechtigkeit aber iſt nicht Ju- ſtitia imputata, die zugerechnete Gerechtigkeit/ welche vns Chriſtus der wahre Sohn Gottes/ durch ſein Ver- dienſt/ bitter leyden vnd ſterben erworben hat/ vnd her- nach dieſelbe vns arme Evæ Kindern/ ohne vnſer ver- dienſt/ auch noch in dieſem leben/ ſchencket vnd zurechnet/ alleine aus Gnaden vnd Barmhertzigkeit/ wie davon Eſa. 53. ſtehet: Durch ſein erkentnis wird er mein Knecht/ der Gerechte viel gerecht machen/ denn er tregt jhre Suͤnde. So iſts auch nicht Juſtitia Inchoata, die angefangene Gerechtigkeit/ da wir/ durch beyſtand des heiligen Geiſtes/ anfahen/ vns fuͤr β. ἐπιϑέ- τως. Cujus ἐπιϑέτου. Juſtitia ἀφαίρεσις nõ imcutata. Eſa. 53. ꝟ 11. Non Inchoa- ta.

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Zitationshilfe: Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616, S. 77. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523543/79>, abgerufen am 25.11.2024.