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Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616.

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Die Ander Predigt.
legitime certavit: Niemand wird gekrönet/ er
kempffe denn recht: Wer aber beharren wird/
biß ans Ende/ der sol das Ehrenkrentzlein vnnd
den Preyß erlangen/
wie Apoc. 2. stehet: Esto fidelis
Apoc. 2. v. 10usque ad mortem: Sey getrew biß in den Todt/ so
wil ich dir die Krone des Lebens geben.

Sehet/ L. C. das ist das erste Muster vnd Moni er/
nach welchen sich S. Paulus hier in seinem Epitaphio
selbst einführet/ vnd vns zubetrachten für augen stellet.

II.
Tanquam
alacrem cur-
sorem.
II. Führet er sich auch ein: Tanquam alacrem
cursorem,
als einen frewdigen vnd guten Wette-
T.
Explicatio

kat' arsin.
leuffer. T. Jch habe den lauff vollendet. Diß L. C.
ist nu auch nit also zuverstehen/ als hette S. Paulus sich
mit den Cursoribus in die Schrancken begeben/ vnd mit
jhnen nach dem auffgesteckten ziel/ das Kleinodt zuer-
langen/ gelauffen: wie sonsten solch Wettlauffen bey
Plutarchus in
vita Graecho-
rum.
den Römern/ vnd Griechen/ als Plutarchus schreibet/
sehr gebreuchlich gewesen: vnd dessen auch S. Paulus
erwehnet 1. Cor. 9. Nein/ sondern durch den lauff/ den
1. Cor. 9. v. 2 4er hie vollendet/ verstehet er:

1. Cursum ministerij, den lauff seines Predig-
ampts vnd dienstes/
darein jhn Gott immediate ge-
kat thesin.
De eursu.
setzt hatte. Denselben lauff hat er richtig vollbracht/ in
1. Minist erij.dem er vmbher gezogen zu Wasser vnd Lande/ vnd den
Act 9. v. 15.Namen Gottes für menniglich/ auch vnter die Heyden
getragen: vnd es in summa/ an seinem fleiß im gering-
sten nicht mangeln lassen: hette er auch schon hierüber
sein eigen Leib vnd leben einbüssen sollen/ wie auch ge-
Act. 20. v. 23schehen. Darümb spricht er auch selbst Act. 20. Bande
vnd Trübsal warten mein/ Aber ich achte der kei-

nes/

Die Ander Predigt.
legitimè certavit: Niemand wird gekroͤnet/ er
kempffe denn recht: Wer aber beharren wird/
biß ans Ende/ der ſol das Ehrenkrentzlein vnnd
den Preyß erlangen/
wie Apoc. 2. ſtehet: Eſto fidelis
Apoc. 2. v. 10uſque ad mortem: Sey getrew biß in den Todt/ ſo
wil ich dir die Krone des Lebens geben.

Sehet/ L. C. das iſt das erſte Muſter vnd Moni er/
nach welchen ſich S. Paulus hier in ſeinem Epitaphio
ſelbſt einfuͤhret/ vnd vns zubetrachten fuͤr augen ſtellet.

II.
Tanquam
alacrem cur-
ſorem.
II. Fuͤhret er ſich auch ein: Tanquam alacrem
curſorem,
als einen frewdigen vnd guten Wette-
T.
Explicatio

κατ᾽ αρσἴν.
leuffer. T. Jch habe den lauff vollendet. Diß L. C.
iſt nu auch nit alſo zuverſtehen/ als hette S. Paulus ſich
mit den Curſoribus in die Schrancken begeben/ vnd mit
jhnen nach dem auffgeſteckten ziel/ das Kleinodt zuer-
langen/ gelauffen: wie ſonſten ſolch Wettlauffen bey
Plutarchus in
vita Graecho-
rum.
den Roͤmern/ vnd Griechen/ als Plutarchus ſchreibet/
ſehr gebꝛeuchlich geweſen: vnd deſſen auch S. Paulus
erwehnet 1. Cor. 9. Nein/ ſondern durch den lauff/ den
1. Cor. 9. v. 2 4er hie vollendet/ verſtehet er:

1. Curſum miniſterij, den lauff ſeines Predig-
ampts vnd dienſtes/
darein jhn Gott immediatè ge-
κατ ϑέσιν.
De eurſu.
ſetzt hatte. Denſelben lauff hat er richtig vollbracht/ in
1. Miniſt erij.dem er vmbher gezogen zu Waſſer vnd Lande/ vnd den
Act 9. v. 15.Namen Gottes fuͤr menniglich/ auch vnter die Heyden
getragen: vnd es in ſumma/ an ſeinem fleiß im gering-
ſten nicht mangeln laſſen: hette er auch ſchon hieruͤber
ſein eigen Leib vnd leben einbuͤſſen ſollen/ wie auch ge-
Act. 20. v. 23ſchehen. Daruͤmb ſpricht er auch ſelbſt Act. 20. Bande
vnd Truͤbſal warten mein/ Aber ich achte der kei-

nes/
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[68/0070] Die Ander Predigt. legitimè certavit: Niemand wird gekroͤnet/ er kempffe denn recht: Wer aber beharren wird/ biß ans Ende/ der ſol das Ehrenkrentzlein vnnd den Preyß erlangen/ wie Apoc. 2. ſtehet: Eſto fidelis uſque ad mortem: Sey getrew biß in den Todt/ ſo wil ich dir die Krone des Lebens geben. Apoc. 2. v. 10 Sehet/ L. C. das iſt das erſte Muſter vnd Moni er/ nach welchen ſich S. Paulus hier in ſeinem Epitaphio ſelbſt einfuͤhret/ vnd vns zubetrachten fuͤr augen ſtellet. II. Fuͤhret er ſich auch ein: Tanquam alacrem curſorem, als einen frewdigen vnd guten Wette- leuffer. T. Jch habe den lauff vollendet. Diß L. C. iſt nu auch nit alſo zuverſtehen/ als hette S. Paulus ſich mit den Curſoribus in die Schrancken begeben/ vnd mit jhnen nach dem auffgeſteckten ziel/ das Kleinodt zuer- langen/ gelauffen: wie ſonſten ſolch Wettlauffen bey den Roͤmern/ vnd Griechen/ als Plutarchus ſchreibet/ ſehr gebꝛeuchlich geweſen: vnd deſſen auch S. Paulus erwehnet 1. Cor. 9. Nein/ ſondern durch den lauff/ den er hie vollendet/ verſtehet er: II. Tanquam alacrem cur- ſorem. T. Explicatio κατ᾽ αρσἴν. Plutarchus in vita Graecho- rum. 1. Cor. 9. v. 2 4 1. Curſum miniſterij, den lauff ſeines Predig- ampts vnd dienſtes/ darein jhn Gott immediatè ge- ſetzt hatte. Denſelben lauff hat er richtig vollbracht/ in dem er vmbher gezogen zu Waſſer vnd Lande/ vnd den Namen Gottes fuͤr menniglich/ auch vnter die Heyden getragen: vnd es in ſumma/ an ſeinem fleiß im gering- ſten nicht mangeln laſſen: hette er auch ſchon hieruͤber ſein eigen Leib vnd leben einbuͤſſen ſollen/ wie auch ge- ſchehen. Daruͤmb ſpricht er auch ſelbſt Act. 20. Bande vnd Truͤbſal warten mein/ Aber ich achte der kei- nes/ κατ ϑέσιν. De eurſu. 1. Miniſt erij. Act 9. v. 15. Act. 20. v. 23

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Zitationshilfe: Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616, S. 68. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523543/70>, abgerufen am 22.12.2024.