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Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616.

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Die Erste Leichpredigt.
vnd Bier Krieger seyn/ vnd mit schönen Damen vnd
Esa. 5. v. 12.Weibsbildern zur lust vnd gnüge vmbgehen können/
darneben sich auff fluchen vnnd Gotteslestern/ auff ha-
dern vnd balgen/ vnd dergleichen/ wol verstehen/ das sol
bey jhrer vielen recht Edel heissen. Nun haben traun
auch vornehmer Leute Kinder jhr Fleisch vnd Blut/
Sap. 4. v. 12.vnd die reitzende lust an sich/ dadurch jhre arme vn-
schüldige Hertzen können verkehret werden:

vnd ob sie wol solchen jhren bösen lüsten/ durch fleissiges
Gebet/ vnd entschlagung böser Gesellschafft/ zuentge-
hen vermeinen/ so wil es doch bey den jetzigen Pürßlein
nicht angesehen seyn: sondern der solches thut/ der muß
verbernheutert vnd durchechtet/ veraffet vnd verpfaf-
fet/ vnd auff art vnd weise/ die man nur erdencken kan/
vexiret vnd tribulirt werden.

Von diesen allen aber/ vnd was noch mehr/ werden
Sap. 4. v. 10.
v. 11.
v.
12.
vnsere lieben Kinderlein befreyet/ wenn sie in jrer jugend
durch den zeitlichen Tod aus den leben vnter den Sün-
dern weggenommen werden: da kan die boßheit jren
verstand/ vnd die reitzende lust jre vnschüldige Her-
tzen nicht verkehren/ falsche Lehre kan jhre Seele

Ioh. 14. v. 6.nit betriegen/ sintemal sie anhören/ den Himlischen
Ambros. de
bono mortis:
Quid est
mors, nisi se-
pulchrum vi-
tiorum, & su-
scitatio virtu-
tum?
Doctoren Jesum Christum/ der die Warheit selbst ist.
Die bösen Exempel können jnen das gute nit ver-
derben/
vnd sie verfüren: sondern da bekommen sie zu jren
Gesellen/ die H. Engelein vnd Ertzengel/ die derer Sünden
keiner ergeben/ sondern one allen tadel vnd mangel seyn.

Conclusio:
apodeikti-
ke.
Sehet L. Christen/ was für krefftigen Trost alle
Christliche Eltern nehmen können/ aus der leutselig-
keit vnd freundligkeit Jesu Christi gegen die Kinder/

es

Die Erſte Leichpredigt.
vnd Bier Krieger ſeyn/ vnd mit ſchoͤnen Damen vnd
Eſa. 5. v. 12.Weibsbildern zur luſt vnd gnuͤge vmbgehen koͤnnen/
darneben ſich auff fluchen vnnd Gottesleſtern/ auff ha-
dern vnd balgen/ vnd dergleichen/ wol verſtehen/ das ſol
bey jhrer vielen recht Edel heiſſen. Nun haben traun
auch vornehmer Leute Kinder jhr Fleiſch vnd Blut/
Sap. 4. v. 12.vnd die reitzende luſt an ſich/ dadurch jhre arme vn-
ſchuͤldige Hertzen koͤnnen verkehret werden:

vnd ob ſie wol ſolchen jhren boͤſen luͤſten/ durch fleiſſiges
Gebet/ vnd entſchlagung boͤſer Geſellſchafft/ zuentge-
hen vermeinen/ ſo wil es doch bey den jetzigen Puͤrßlein
nicht angeſehen ſeyn: ſondern der ſolches thut/ der muß
verbernheutert vnd durchechtet/ veraffet vnd verpfaf-
fet/ vnd auff art vnd weiſe/ die man nur erdencken kan/
vexiret vnd tribulirt werden.

Von dieſen allen aber/ vnd was noch mehr/ werden
Sap. 4. v. 10.
v. 11.
v.
12.
vnſere lieben Kinderlein befreyet/ weñ ſie in jrer jugend
durch den zeitlichen Tod aus dẽ leben vnter den Suͤn-
dern weggenom̃en werdẽ: da kan die boßheit jren
verſtand/ vñ die reitzende luſt jre vnſchuͤldige Her-
tzen nicht verkehren/ falſche Lehre kan jhre Seele

Ioh. 14. v. 6.nit betriegen/ ſintemal ſie anhoͤren/ den Himliſchen
Ambroſ. de
bono mortis:
Quid eſt
mors, niſi ſe-
pulchrum vi-
tiorum, & ſu-
ſcitatio virtu-
tum?
Doctorẽ Jeſum Chriſtum/ der die Warheit ſelbſt iſt.
Die boͤſen Exempel koͤnnen jnen das gute nit ver-
derben/
vnd ſie verfuͤren: ſondern da bekom̃en ſie zu jren
Geſellen/ die H. Engelein vñ Ertzengel/ die derer Suͤndẽ
keiner ergeben/ ſondern one allen tadel vñ mangel ſeyn.

Concluſio:
ἀποδεικτι-
κὴ.
Sehet L. Chriſten/ was fuͤr krefftigen Troſt alle
Chriſtliche Eltern nehmen koͤnnen/ aus der leutſelig-
keit vnd freundligkeit Jeſu Chriſti gegen die Kinder/

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[40/0042] Die Erſte Leichpredigt. vnd Bier Krieger ſeyn/ vnd mit ſchoͤnen Damen vnd Weibsbildern zur luſt vnd gnuͤge vmbgehen koͤnnen/ darneben ſich auff fluchen vnnd Gottesleſtern/ auff ha- dern vnd balgen/ vnd dergleichen/ wol verſtehen/ das ſol bey jhrer vielen recht Edel heiſſen. Nun haben traun auch vornehmer Leute Kinder jhr Fleiſch vnd Blut/ vnd die reitzende luſt an ſich/ dadurch jhre arme vn- ſchuͤldige Hertzen koͤnnen verkehret werden: vnd ob ſie wol ſolchen jhren boͤſen luͤſten/ durch fleiſſiges Gebet/ vnd entſchlagung boͤſer Geſellſchafft/ zuentge- hen vermeinen/ ſo wil es doch bey den jetzigen Puͤrßlein nicht angeſehen ſeyn: ſondern der ſolches thut/ der muß verbernheutert vnd durchechtet/ veraffet vnd verpfaf- fet/ vnd auff art vnd weiſe/ die man nur erdencken kan/ vexiret vnd tribulirt werden. Eſa. 5. v. 12. Sap. 4. v. 12. Von dieſen allen aber/ vnd was noch mehr/ werden vnſere lieben Kinderlein befreyet/ weñ ſie in jrer jugend durch den zeitlichen Tod aus dẽ leben vnter den Suͤn- dern weggenom̃en werdẽ: da kan die boßheit jren verſtand/ vñ die reitzende luſt jre vnſchuͤldige Her- tzen nicht verkehren/ falſche Lehre kan jhre Seele nit betriegen/ ſintemal ſie anhoͤren/ den Himliſchen Doctorẽ Jeſum Chriſtum/ der die Warheit ſelbſt iſt. Die boͤſen Exempel koͤnnen jnen das gute nit ver- derben/ vnd ſie verfuͤren: ſondern da bekom̃en ſie zu jren Geſellen/ die H. Engelein vñ Ertzengel/ die derer Suͤndẽ keiner ergeben/ ſondern one allen tadel vñ mangel ſeyn. Sap. 4. v. 10. v. 11. v. 12. Ioh. 14. v. 6. Ambroſ. de bono mortis: Quid eſt mors, niſi ſe- pulchrum vi- tiorum, & ſu- ſcitatio virtu- tum? Sehet L. Chriſten/ was fuͤr krefftigen Troſt alle Chriſtliche Eltern nehmen koͤnnen/ aus der leutſelig- keit vnd freundligkeit Jeſu Chriſti gegen die Kinder/ es Concluſio: ἀποδεικτι- κὴ.

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Zitationshilfe: Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616, S. 40. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523543/42>, abgerufen am 21.11.2024.