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Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616.

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Die Dritte Leichpredigt.

II. So wird auch die Erbsünde mit der Gicht ver-II.
Ratione esse-
ctus sive ope-
rationis.

glichen: Ratione effectus sive operationis, wegen jh-
rer krafft vnd wirckung.
Denn die Gicht/ wie jetzo be-
rühret/ macht einen Menschen an allen Gliedern vnd
Adern lahm/ vnd zu allen dingen vngeschickt: also daß
freylich ein solcher Mensch nichts anders ist/ als ein tod-
ter Mensch/ ohne daß nur ein wenig Othem noch aus jh-
me gehet: Also ists auch beschaffen mit der Erbsünde/
die durchkreucht einem Menschen Marck vnd Bein/ vnd
verderbet jhn an allen Gliedmassen/ also/ daß er zuCorruptio
torius natmae.

nichts gutes taug vnd nütze ist: wenn Gott nicht kömpt
vnd jhn selbst/ durch seinen H. Geist/ zum guten tüchtig
machet. Denn im Gemüthe ist er also verderbet/ daßa.
in mente, quae
excaecata.

er freylich Gott den Herrn/ als seinen Schöpffer/
weder nach seinem Wesen noch Willen/ erkennen/ noch
jrrgendt etwas in Geistlichen vnd Göttlichen dingen
verstehen kan: Daher S. Paulus spricht 1. Corinth. 2.
Der Natürliche Mensch vernimmet nichts vom1. Cor. 2 v. 14.
Geiste Gottes/ es ist jhm eine Thorheit/ vnd kan
es nicht verstehen. Jn seinem Willen
ist auch derb.
In voluntat[unleserliches Material - Zeichen fehlt],
quae v[unleserliches Material - Zeichen fehlt]ata.

Mensch dermassen verderbet/ vnd durch die Erbsünde so
vbel zu gerichtet worden/ daß er auch Gott vnd seinem
Willen gantz vnd gar zu wieder ist: Denn Fleischlich
gesinnet seyn/
(Phronema tes sarkos) spricht S. Paulus
Rom. 8. Das ist eine Feindschafft wider Gott/
sintemal es dem Gesetze Gottes nicht vnterthan
ist/ denn es vermag es auch nicht/ die aber fleisch-
Rom. 8. v. 7.
v.
8.

lich gesinnet seyn/ die mügen Gott nicht gefallen.
Jn seinem Hertzen
ist der Mensch durch die Erbsünde

so vbel
O iij
Die Dritte Leichpredigt.

II. So wird auch die Erbſuͤnde mit der Gicht ver-II.
Ratione eſſe-
ctus ſive ope-
rationis.

glichen: Ratione effectus ſive operationis, wegen jh-
rer krafft vnd wirckung.
Denn die Gicht/ wie jetzo be-
ruͤhret/ macht einen Menſchen an allen Gliedern vnd
Adern lahm/ vnd zu allen dingen vngeſchickt: alſo daß
freylich ein ſolcher Menſch nichts anders iſt/ als ein tod-
ter Menſch/ ohne daß nur ein wenig Othem noch aus jh-
me gehet: Alſo iſts auch beſchaffen mit der Erbſuͤnde/
die durchkreucht einem Menſchen Marck vnd Bein/ vnd
verderbet jhn an allen Gliedmaſſen/ alſo/ daß er zuCorruptio
torius natmæ.

nichts gutes taug vnd nuͤtze iſt: wenn Gott nicht koͤmpt
vnd jhn ſelbſt/ durch ſeinen H. Geiſt/ zum guten tuͤchtig
machet. Denn im Gemuͤthe iſt er alſo verderbet/ daßα.
in mente, quæ
excæcata.

er freylich Gott den Herrn/ als ſeinen Schoͤpffer/
weder nach ſeinem Weſen noch Willen/ erkennen/ noch
jrrgendt etwas in Geiſtlichen vnd Goͤttlichen dingen
verſtehen kan: Daher S. Paulus ſpricht 1. Corinth. 2.
Der Natuͤrliche Menſch vernimmet nichts vom1. Cor. 2 v. 14.
Geiſte Gottes/ es iſt jhm eine Thorheit/ vnd kan
es nicht verſtehen. Jn ſeinem Willen
iſt auch derβ.
In voluntat[unleserliches Material – Zeichen fehlt],
quæ v[unleserliches Material – Zeichen fehlt]ata.

Menſch dermaſſen verderbet/ vnd durch die Erbſuͤnde ſo
vbel zu gerichtet worden/ daß er auch Gott vnd ſeinem
Willen gantz vnd gar zu wieder iſt: Denn Fleiſchlich
geſinnet ſeyn/
(Φρόνημα τῆς σαρκὸς) ſpricht S. Paulus
Rom. 8. Das iſt eine Feindſchafft wider Gott/
ſintemal es dem Geſetze Gottes nicht vnterthan
iſt/ denn es vermag es auch nicht/ die aber fleiſch-
Rom. 8. v. 7.
v.
8.

lich geſinnet ſeyn/ die muͤgen Gott nicht gefallen.
Jn ſeinem Hertzen
iſt der Menſch durch die Erbſuͤnde

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[107/0109] Die Dritte Leichpredigt. II. So wird auch die Erbſuͤnde mit der Gicht ver- glichen: Ratione effectus ſive operationis, wegen jh- rer krafft vnd wirckung. Denn die Gicht/ wie jetzo be- ruͤhret/ macht einen Menſchen an allen Gliedern vnd Adern lahm/ vnd zu allen dingen vngeſchickt: alſo daß freylich ein ſolcher Menſch nichts anders iſt/ als ein tod- ter Menſch/ ohne daß nur ein wenig Othem noch aus jh- me gehet: Alſo iſts auch beſchaffen mit der Erbſuͤnde/ die durchkreucht einem Menſchen Marck vnd Bein/ vnd verderbet jhn an allen Gliedmaſſen/ alſo/ daß er zu nichts gutes taug vnd nuͤtze iſt: wenn Gott nicht koͤmpt vnd jhn ſelbſt/ durch ſeinen H. Geiſt/ zum guten tuͤchtig machet. Denn im Gemuͤthe iſt er alſo verderbet/ daß er freylich Gott den Herrn/ als ſeinen Schoͤpffer/ weder nach ſeinem Weſen noch Willen/ erkennen/ noch jrrgendt etwas in Geiſtlichen vnd Goͤttlichen dingen verſtehen kan: Daher S. Paulus ſpricht 1. Corinth. 2. Der Natuͤrliche Menſch vernimmet nichts vom Geiſte Gottes/ es iſt jhm eine Thorheit/ vnd kan es nicht verſtehen. Jn ſeinem Willen iſt auch der Menſch dermaſſen verderbet/ vnd durch die Erbſuͤnde ſo vbel zu gerichtet worden/ daß er auch Gott vnd ſeinem Willen gantz vnd gar zu wieder iſt: Denn Fleiſchlich geſinnet ſeyn/ (Φρόνημα τῆς σαρκὸς) ſpricht S. Paulus Rom. 8. Das iſt eine Feindſchafft wider Gott/ ſintemal es dem Geſetze Gottes nicht vnterthan iſt/ denn es vermag es auch nicht/ die aber fleiſch- lich geſinnet ſeyn/ die muͤgen Gott nicht gefallen. Jn ſeinem Hertzen iſt der Menſch durch die Erbſuͤnde ſo vbel II. Ratione eſſe- ctus ſive ope- rationis. Corruptio torius natmæ. α. in mente, quæ excæcata. 1. Cor. 2 v. 14. β. In voluntat_ , quæ v_ ata. Rom. 8. v. 7. v. 8. O iij

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Zitationshilfe: Güttner, Gabriel: Trias Primitiarum Das ist: Drey Chrisliche Predigten. Leipzig, 1616, S. 107. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523543/109>, abgerufen am 24.11.2024.