Zimmermann, Matthias: Calix salutaris. Leipzig, 1624.Christliche Leichpredigt. Dieb/ kein Trew vnd Glaub ist in der Welt/ ein jederschreit/ hett ich nur Gelt: Ein solche zeit nimbt jetzt vberhand/ betriegen liegen ist kein Schand. O da darffs wol betens/ da mögen wir wol mit dem alten Polycarpo Exclamiren, o Domine, in quae nos reser- vasti tempora, O lieber Gott was verkümmerliche zei- ten hast du vns doch erleben lassen/ da man nichts gu- tes sihet/ nichts gutes höret/ nichts guts erfähret/ ach last vns sagen/ Veni Domine, etiam veni & noli tar- dare, Apoc 22. Ach kom HErr Jesu vnd sey nicht lan- ge/ deiner wart ich mit verlangen. Weil auch viel impedimenta vnd hinderniß seyn/ die vns offt vom Be- kentniß des Glaubens (zumal wann ein wenig Gefahr wie jetzo drauff stehet) können abhalten/ so sollen wir desto fleissiger beten/ daß Gott den Glauben in vns stercke/ vns leite auff rechtem Wege/ vnd vns gefäß sei- ner ehren vnd Barmhertzigkeit biß an vnser Ende wolle seyn vnd bleiben lassen/ er wolle vns in der Gott- seligkeit lassen wachsen vnd zunehmen/ nicht aber ab- nehmen/ er wolle Gnad geben/ daß wir nicht mit Loths Weibe vns nach dem zeitlichen vmbsehen/ Gen. 19. denn wer einmal die Hand an Pflug geleget hat vnd sihet zurück/ der ist nicht geschickt zum Himmelreich/ Luc. 9. O es ist noch lang nicht genug ein gut funda- ment vnd grund der Seligkeit legen/ sondern es ge- höret auch darzu perseverantia, Beharrligkeit/ denn stare in via Domini est retrogredi, Stillstand ist ein Rückgang/ frustra currit q[ui] prius deficit quam ad metam pervenit sagt Gregor: der leufft vergebens vnd
Chriſtliche Leichpredigt. Dieb/ kein Trew vnd Glaub iſt in der Welt/ ein jederſchreit/ hett ich nur Gelt: Ein ſolche zeit nimbt jetzt vberhand/ betriegen liegen iſt kein Schand. O da darffs wol betens/ da moͤgen wir wol mit dem alten Polycarpo Exclamiren, ô Domine, in quæ nos reſer- vaſti tempora, O lieber Gott was verkuͤmmerliche zei- ten haſt du vns doch erleben laſſen/ da man nichts gu- tes ſihet/ nichts gutes hoͤret/ nichts guts erfaͤhret/ ach laſt vns ſagen/ Veni Domine, etiam veni & noli tar- dare, Apoc 22. Ach kom HErr Jeſu vnd ſey nicht lan- ge/ deiner wart ich mit verlangen. Weil auch viel impedimenta vnd hinderniß ſeyn/ die vns offt vom Be- kentniß des Glaubens (zumal wann ein wenig Gefahr wie jetzo drauff ſtehet) koͤnnen abhalten/ ſo ſollen wir deſto fleiſſiger beten/ daß Gott den Glauben in vns ſtercke/ vns leite auff rechtem Wege/ vnd vns gefaͤß ſei- ner ehren vnd Barmhertzigkeit biß an vnſer Ende wolle ſeyn vnd bleiben laſſen/ er wolle vns in der Gott- ſeligkeit laſſen wachſen vnd zunehmen/ nicht aber ab- nehmen/ er wolle Gnad geben/ daß wir nicht mit Loths Weibe vns nach dem zeitlichen vmbſehen/ Gen. 19. denn wer einmal die Hand an Pflug geleget hat vnd ſihet zuruͤck/ der iſt nicht geſchickt zum Himmelreich/ Luc. 9. O es iſt noch lang nicht genug ein gut funda- ment vnd grund der Seligkeit legen/ ſondern es ge- hoͤret auch darzu perſeverantia, Beharrligkeit/ denn ſtare in via Domini eſt retrogredi, Stillſtand iſt ein Ruͤckgang/ fruſtrà currit q[ui] prius deficit quàm ad metam pervenit ſagt Gregor: der leufft vergebens vnd
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Chriſtliche Leichpredigt.
Dieb/ kein Trew vnd Glaub iſt in der Welt/ ein jeder
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vberhand/ betriegen liegen iſt kein Schand. O da
darffs wol betens/ da moͤgen wir wol mit dem alten
Polycarpo Exclamiren, ô Domine, in quæ nos reſer-
vaſti tempora, O lieber Gott was verkuͤmmerliche zei-
ten haſt du vns doch erleben laſſen/ da man nichts gu-
tes ſihet/ nichts gutes hoͤret/ nichts guts erfaͤhret/ ach
laſt vns ſagen/ Veni Domine, etiam veni & noli tar-
dare, Apoc 22. Ach kom HErr Jeſu vnd ſey nicht lan-
ge/ deiner wart ich mit verlangen. Weil auch viel
impedimenta vnd hinderniß ſeyn/ die vns offt vom Be-
kentniß des Glaubens (zumal wann ein wenig Gefahr
wie jetzo drauff ſtehet) koͤnnen abhalten/ ſo ſollen wir
deſto fleiſſiger beten/ daß Gott den Glauben in vns
ſtercke/ vns leite auff rechtem Wege/ vnd vns gefaͤß ſei-
ner ehren vnd Barmhertzigkeit biß an vnſer Ende
wolle ſeyn vnd bleiben laſſen/ er wolle vns in der Gott-
ſeligkeit laſſen wachſen vnd zunehmen/ nicht aber ab-
nehmen/ er wolle Gnad geben/ daß wir nicht mit Loths
Weibe vns nach dem zeitlichen vmbſehen/ Gen. 19.
denn wer einmal die Hand an Pflug geleget hat vnd
ſihet zuruͤck/ der iſt nicht geſchickt zum Himmelreich/
Luc. 9. O es iſt noch lang nicht genug ein gut funda-
ment vnd grund der Seligkeit legen/ ſondern es ge-
hoͤret auch darzu perſeverantia, Beharrligkeit/ denn
ſtare in via Domini eſt retrogredi, Stillſtand iſt ein
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