Leyser, Polycarp: Ein Christliche Leichpredigt. Wittenberg, 1583.Leichpredigt. Es möchten aber hie manchem diese gedancken in seinem Antwort/ für vnserer vernunfft scheinet es wol ein kin- Dann der hie verboten hat/ von dem einen bawm zues- er
Leichpredigt. Es moͤchten aber hie manchem dieſe gedancken in ſeinem Antwort/ fuͤr vnſerer vernunfft ſcheinet es wol ein kin- Dann der hie verboten hat/ von dem einen bawm zueſ- er
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Leichpredigt.
Es moͤchten aber hie manchem dieſe gedancken in ſeinem
hertzen auffſteigen/ ob es nicht allzu ſcharff were/ das Gott der
Herr vmb eines apffels wegen/ den Menſchen mit allen ſeinen
Nachkomen ſo hart ſtraffet. Scheinet es doch ein gantz kindiſch
ding zuſein. Dann die Kinder/ welche gern naſchen/ die ent-
zuͤcken jhren Eltern bisweilen äpffel/ birn/ vnd ander Obſt/ ſolte
darumb ein Vater ſein kind von eines apffels wegen gar zu todt
ſchlagen? Wuͤrde ſich ſolches auch ſchicken? Nein trawen/
Wie ſol ſich denn dieſes mit der gerechtigkeit Gottes ſchicken?
Adam hat ein zeitliche ſuͤnde begangen/ vnd ſolte von derſelben
wegen/ mit dem ewigen todt geſtrafft werden? Wo bleibt hie/
welchs man ſonſten leret/ das zwiſchen der ſuͤnde vnd ſtraff ein
gleiche mas ſol gehalten werden?
Antwort/ fuͤr vnſerer vernunfft ſcheinet es wol ein kin-
diſche vnd ſchlechte that zuſein/ die Gott nicht ſo hoch achten ſol-
te/ aber wir muͤſſen vns hie huͤten/ das wir bey leibe nicht von
der ſuͤnde/ nach vnſerer vernunfft vrtheilen/ dann ſonſten wer-
den wir ſtracks betrogen/ Sondern/ hie ſol man bedencken/ wer
der ſey/ welcher dieſes verbot gegeben hat/ vnd wider den man
durch vbertrettung deſſelbigen ſuͤndiget/ auch was fuͤr muth vnd
Sinn einer hat/ der ſolches verbot nicht achtet/ ſo wird ſichs als
dann befinden/ das/ es ſcheine die ſuͤnde fuͤr der vernunfft ſo ge-
ring vnd ſchlecht/ als ſie jmmer woͤlle/ ſo ſey doch Gott nicht
vngerecht/ welcher die ewige ſtraff darauff gelegt hat.
Dann der hie verboten hat/ von dem einen bawm zueſ-
ſen/ das iſt der ewige Gott. Weil man dann/ auch mit der ge-
ringſten ſuͤnde/ wider den ewigen Gott ſuͤndiget/ deſſen wort e-
wig bleibet/ ſo iſt es auch billich/ das die ſuͤnde mit ewiger ſtraff
beleget werde. Zu dem/ welcher wider Gott ſuͤndiget/ der wendet
ſich mit ſeiner ſuͤnde/ von dem hoͤchſten vnd ewigen guten/ wel-
ches Gott ſelbſt iſt. Wie kan es dann anders geſein/ dann das
er
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