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Leyser, Polycarp: Ein Christliche Leichpredigt. Wittenberg, 1583.

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Leichpredigt.
ankommet/ dennoch in solchem vnuerdrossen sein/ vnd dessen ge-
wis sein/ das sie hierinnen dem willen Gottes nachsetzen/ vnd
derowegen jhme ein angenemen dienst thun.

Jm Babstumb hat man die Leut beredt/ das man im stand
der Oberkeit Gott dem Herrn nicht so wol dienen könne/ als in
andern stenden/ daher sich viel bewegen haben lassen/ das sie jh-
ren ordentlichen beruff vnd stand verlassen/ vnd in ein Kloster ge-
gangen sind/ der hoffnung/ in demselben Gott ehe vnd besser zu-
dienen/ mit Beten vnd Metten/ Fasten vnd Casteyen etc. denn
sonsten mit regieren.

Nichts bessers machens die Widerteuffer/ welche strack für-
geben/ es könne kein Christ mit gutem gewissen im stand der O-
brigkeit sein/ dieweil solcher stand nicht aus gnaden/ sondern aus
zorn sey. Die heilige Schrifft aber vrtheilet viel anders von die-
sem Stand/ Denn sie alhie lehret/ das das bewaren/ als bald an-
fenglich/ so wol von Gott sey verordnet worden/ als das bawen.
Vnd ob es wol für dem fall nur wider die wilden Thier verord-
net gewesen ist/ so ist es doch jetzo nach dem Fall vnd der verderb-
ten Menschlichen natur/ der boshafftigen Menschen halb wol so
nötig/ als dazumal wegen der Thier. Daher die gantze Heilige
Schrifft/ vnd sonderlich S. Paulus den stand der weltlichen O-
brigkeit hoch rhümet/ vnd jederman vermanet/ gehorsam vnd vn-
terthan zusein der Obrigkeit/ die gewalt vber jhn hat. Denn es
sey kein Obrigkeit/ ohn von GOTT/ Wo aber Obrigkeit ist/
die sey vonn GOTT verodnet. Hinwider lest auch GOTT
die Obrigkeit vermanen/ das sie jhr ampt mit vleis führe/
2. Chro. 19. Sehet zu/ was jhr thut/ dann jhr haltet das gericht
nicht den Menschen/ sondern dem Herrn/ vnd er ist mit euch im ge-
richt. Darumb lasset die furcht des Herrn bey euch sein/ vnd
hütet euch/ vnd thuts etc. Welchs alles Gott in seinem wort nicht

befoh-

Leichpredigt.
ankommet/ dennoch in ſolchem vnuerdroſſen ſein/ vnd deſſen ge-
wis ſein/ das ſie hierinnen dem willen Gottes nachſetzen/ vnd
derowegen jhme ein angenemen dienſt thun.

Jm Babſtumb hat man die Leut beredt/ das man im ſtand
der Oberkeit Gott dem Herrn nicht ſo wol dienen koͤnne/ als in
andern ſtenden/ daher ſich viel bewegen haben laſſen/ das ſie jh-
ren ordentlichen beruff vnd ſtand verlaſſen/ vnd in ein Kloſter ge-
gangen ſind/ der hoffnung/ in demſelben Gott ehe vnd beſſer zu-
dienen/ mit Beten vnd Metten/ Faſten vnd Caſteyen etc. denn
ſonſten mit regieren.

Nichts beſſers machens die Widerteuffer/ welche ſtrack fuͤr-
geben/ es koͤnne kein Chriſt mit gutem gewiſſen im ſtand der O-
brigkeit ſein/ dieweil ſolcher ſtand nicht aus gnaden/ ſondern aus
zorn ſey. Die heilige Schrifft aber vrtheilet viel anders von die-
ſem Stand/ Denn ſie alhie lehret/ das das bewaren/ als bald an-
fenglich/ ſo wol von Gott ſey verordnet worden/ als das bawen.
Vnd ob es wol fuͤr dem fall nur wider die wilden Thier verord-
net geweſen iſt/ ſo iſt es doch jetzo nach dem Fall vnd der verderb-
ten Menſchlichen natur/ der boshafftigen Menſchen halb wol ſo
noͤtig/ als dazumal wegen der Thier. Daher die gantze Heilige
Schrifft/ vnd ſonderlich S. Paulus den ſtand der weltlichen O-
brigkeit hoch rhuͤmet/ vnd jederman vermanet/ gehorſam vnd vn-
terthan zuſein der Obrigkeit/ die gewalt vber jhn hat. Denn es
ſey kein Obrigkeit/ ohn von GOTT/ Wo aber Obrigkeit iſt/
die ſey vonn GOTT verodnet. Hinwider leſt auch GOTT
die Obrigkeit vermanen/ das ſie jhr ampt mit vleis fuͤhre/
2. Chro. 19. Sehet zu/ was jhr thut/ dann jhr haltet das gericht
nicht den Menſchen/ ſondern dem Herrn/ vnd er iſt mit euch im ge-
richt. Darumb laſſet die furcht des Herrn bey euch ſein/ vnd
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[[14]/0014] Leichpredigt. ankommet/ dennoch in ſolchem vnuerdroſſen ſein/ vnd deſſen ge- wis ſein/ das ſie hierinnen dem willen Gottes nachſetzen/ vnd derowegen jhme ein angenemen dienſt thun. Jm Babſtumb hat man die Leut beredt/ das man im ſtand der Oberkeit Gott dem Herrn nicht ſo wol dienen koͤnne/ als in andern ſtenden/ daher ſich viel bewegen haben laſſen/ das ſie jh- ren ordentlichen beruff vnd ſtand verlaſſen/ vnd in ein Kloſter ge- gangen ſind/ der hoffnung/ in demſelben Gott ehe vnd beſſer zu- dienen/ mit Beten vnd Metten/ Faſten vnd Caſteyen etc. denn ſonſten mit regieren. Nichts beſſers machens die Widerteuffer/ welche ſtrack fuͤr- geben/ es koͤnne kein Chriſt mit gutem gewiſſen im ſtand der O- brigkeit ſein/ dieweil ſolcher ſtand nicht aus gnaden/ ſondern aus zorn ſey. Die heilige Schrifft aber vrtheilet viel anders von die- ſem Stand/ Denn ſie alhie lehret/ das das bewaren/ als bald an- fenglich/ ſo wol von Gott ſey verordnet worden/ als das bawen. Vnd ob es wol fuͤr dem fall nur wider die wilden Thier verord- net geweſen iſt/ ſo iſt es doch jetzo nach dem Fall vnd der verderb- ten Menſchlichen natur/ der boshafftigen Menſchen halb wol ſo noͤtig/ als dazumal wegen der Thier. Daher die gantze Heilige Schrifft/ vnd ſonderlich S. Paulus den ſtand der weltlichen O- brigkeit hoch rhuͤmet/ vnd jederman vermanet/ gehorſam vnd vn- terthan zuſein der Obrigkeit/ die gewalt vber jhn hat. Denn es ſey kein Obrigkeit/ ohn von GOTT/ Wo aber Obrigkeit iſt/ die ſey vonn GOTT verodnet. Hinwider leſt auch GOTT die Obrigkeit vermanen/ das ſie jhr ampt mit vleis fuͤhre/ 2. Chro. 19. Sehet zu/ was jhr thut/ dann jhr haltet das gericht nicht den Menſchen/ ſondern dem Herrn/ vnd er iſt mit euch im ge- richt. Darumb laſſet die furcht des Herrn bey euch ſein/ vnd huͤtet euch/ vnd thuts etc. Welchs alles Gott in ſeinem wort nicht befoh-

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Zitationshilfe: Leyser, Polycarp: Ein Christliche Leichpredigt. Wittenberg, 1583, S. [14]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/522222/14>, abgerufen am 24.11.2024.