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Scheffrich, Jakob: Piorum fatum. Oels, 1626.

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Christliche Leichpredigt.
wer jhn drumb bringet der ist ein Mörder. Da muß der
Frome ein Armer Lazarus in der Welt sein/ der vor des
Luc. 16.
.
20.
Reichen Thür liegt/ Luc. 16. Vnd wann er gleich etwas
von Zeitlichen güttern hat/ so heist es/ Matth. 13. Wer et-
Matth. 13.
.
2.
was hat/ von dem wird genommen werden/ daß/ was er
hat. Welches biß anhero zum theyl ist geschehen durch die
Consusion der Müntzen/ theyls geschichts auch heutiges
Tages durch Krieg/ Verfolgung vnd andern Vnfall.

Matth. 19.
.
29.
Aber da ist der Trost darbey den Christus setzet Matth. 19.
Wer verlesset Häuser oder Bruder oder Schwester oder
Vater oder Mutter/ oder Weib oder Kinder/ oder Ecker
vmb meines Nahmens willen/ der wirds hundert fältig
nehmen vnnd das Ewige leben ererben. Zu dem so ist
Christus vnser HErr vnd Vorgänger auch willig arm in
der Welt gewesen/ das Er auch nicht ein räumlein gehabt/
Matth. 8.
.
20.
da Er sein Haupt hette können sanfft legen/ Matth. 8.
Darumb kan noch sol es der Jünger besser haben als sein
2.
quo ad ex-
istimatio-
nem.
Meyster. 2. Quo ad existimationem, So kommen die
Fromen vmb wegen jhres gutten Nahmens/ Ehr vnnd
Glimpffs: Sie müssen verachtete Liechtlein sein vor den
Job. 12. 5.
Luc. 12.
.
32.
gedancken der stoltzen/ Job. 12. eine kleine Heerde/ Luc. 12.
Sie müssen sein peikatharmata kai peipsemata tou kosmou, ein
1. Cor. 4.
.
18.
Fluch der Welt vnd ein Fegopffer aller Leuthe/ 1. Cor. 4.
oder wie es eygentlich in der Grichischen Sprache lautet/
ein Außkehricht/ vnd solch vntüchtig ding/ das man nicht
würdiget mit der Hand auffzuheben/ sondern mit dem
Fusse vortstösset. Vnd gleich wie vor Zeiten die Spanier
den Jndianern/ welche man anthropophagous Menschenfresser
nennet/ eine solche abschew wahren: Daß ob sie gleich
sonsten alle Menschen fressen/ dennoch auß grossem Haß
die todten Spanier nicht fressen wolten: Also sein gewiß

auch

Chriſtliche Leichpredigt.
wer jhn drumb bringet der iſt ein Moͤrder. Da muß der
Frome ein Armer Lazarus in der Welt ſein/ der vor des
Luc. 16.
ꝟ.
20.
Reichen Thuͤr liegt/ Luc. 16. Vnd wann er gleich etwas
von Zeitlichen guͤttern hat/ ſo heiſt es/ Matth. 13. Wer et-
Matth. 13.
ꝟ.
2.
was hat/ von dem wird genommen werden/ daß/ was er
hat. Welches biß anhero zum theyl iſt geſchehen durch die
Conſuſion der Muͤntzen/ theyls geſchichts auch heutiges
Tages durch Krieg/ Verfolgung vnd andern Vnfall.

Matth. 19.
ꝟ.
29.
Aber da iſt der Troſt darbey den Chꝛiſtus ſetzet Matth. 19.
Wer verleſſet Haͤuſer oder Bruder oder Schweſter oder
Vater oder Mutter/ oder Weib oder Kinder/ oder Ecker
vmb meines Nahmens willen/ der wirds hundert faͤltig
nehmen vnnd das Ewige leben ererben. Zu dem ſo iſt
Chriſtus vnſer HErꝛ vnd Vorgaͤnger auch willig arm in
der Welt geweſen/ das Er auch nicht ein raͤumlein gehabt/
Matth. 8.
ꝟ.
20.
da Er ſein Haupt hette koͤnnen ſanfft legen/ Matth. 8.
Darumb kan noch ſol es der Juͤnger beſſer haben als ſein
2.
quò ad ex-
iſtimatio-
nem.
Meyſter. 2. Quò ad exiſtimationem, So kommen die
Fromen vmb wegen jhres gutten Nahmens/ Ehr vnnd
Glimpffs: Sie muͤſſen verachtete Liechtlein ſein vor den
Job. 12. ꝟ 5.
Luc. 12.
ꝟ.
32.
gedancken der ſtoltzen/ Job. 12. eine kleine Heerde/ Luc. 12.
Sie muͤſſen ſein ϖεικαθάρματα καὶ ϖειψήματα τοῦ κόσμου, ein
1. Cor. 4.
ꝟ.
18.
Fluch der Welt vnd ein Fegopffer aller Leuthe/ 1. Cor. 4.
oder wie es eygentlich in der Grichiſchen Sprache lautet/
ein Außkehricht/ vnd ſolch vntuͤchtig ding/ das man nicht
wuͤrdiget mit der Hand auffzuheben/ ſondern mit dem
Fuſſe vortſtoͤſſet. Vnd gleich wie vor Zeiten die Spanier
den Jndianern/ welche man ἀνθρωποφάγους Menſchẽfreſſer
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die todten Spanier nicht freſſen wolten: Alſo ſein gewiß

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[[28]/0028] Chriſtliche Leichpredigt. wer jhn drumb bringet der iſt ein Moͤrder. Da muß der Frome ein Armer Lazarus in der Welt ſein/ der vor des Reichen Thuͤr liegt/ Luc. 16. Vnd wann er gleich etwas von Zeitlichen guͤttern hat/ ſo heiſt es/ Matth. 13. Wer et- was hat/ von dem wird genommen werden/ daß/ was er hat. Welches biß anhero zum theyl iſt geſchehen durch die Conſuſion der Muͤntzen/ theyls geſchichts auch heutiges Tages durch Krieg/ Verfolgung vnd andern Vnfall. Luc. 16. ꝟ. 20. Matth. 13. ꝟ. 2. Aber da iſt der Troſt darbey den Chꝛiſtus ſetzet Matth. 19. Wer verleſſet Haͤuſer oder Bruder oder Schweſter oder Vater oder Mutter/ oder Weib oder Kinder/ oder Ecker vmb meines Nahmens willen/ der wirds hundert faͤltig nehmen vnnd das Ewige leben ererben. Zu dem ſo iſt Chriſtus vnſer HErꝛ vnd Vorgaͤnger auch willig arm in der Welt geweſen/ das Er auch nicht ein raͤumlein gehabt/ da Er ſein Haupt hette koͤnnen ſanfft legen/ Matth. 8. Darumb kan noch ſol es der Juͤnger beſſer haben als ſein Meyſter. 2. Quò ad exiſtimationem, So kommen die Fromen vmb wegen jhres gutten Nahmens/ Ehr vnnd Glimpffs: Sie muͤſſen verachtete Liechtlein ſein vor den gedancken der ſtoltzen/ Job. 12. eine kleine Heerde/ Luc. 12. Sie muͤſſen ſein ϖεικαθάρματα καὶ ϖειψήματα τοῦ κόσμου, ein Fluch der Welt vnd ein Fegopffer aller Leuthe/ 1. Cor. 4. oder wie es eygentlich in der Grichiſchen Sprache lautet/ ein Außkehricht/ vnd ſolch vntuͤchtig ding/ das man nicht wuͤrdiget mit der Hand auffzuheben/ ſondern mit dem Fuſſe vortſtoͤſſet. Vnd gleich wie vor Zeiten die Spanier den Jndianern/ welche man ἀνθρωποφάγους Menſchẽfreſſer nennet/ eine ſolche abſchew wahren: Daß ob ſie gleich ſonſten alle Menſchen freſſen/ dennoch auß groſſem Haß die todten Spanier nicht freſſen wolten: Alſo ſein gewiß auch Matth. 19. ꝟ. 29. Matth. 8. ꝟ. 20. 2. quò ad ex- iſtimatio- nem. Job. 12. ꝟ 5. Luc. 12. ꝟ. 32. 1. Cor. 4. ꝟ. 18.

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Zitationshilfe: Scheffrich, Jakob: Piorum fatum. Oels, 1626, S. [28]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/511793/28>, abgerufen am 24.11.2024.