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Künd, Ambrosius: Leichpredigt/ Nach der Begrebniß. Leipzig, 1589.

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nicht zuuorstehen/ de operibus meritorijs, Daß ein
Mensch durch seine eigene frömmigkeit vnnd gute Werck
Gott könne den Himmel abuerdienen/ Sondern also folgen
jhnen jre Werck nach/ Daß man jhrer hier inn dem Leben/
nach jrem Abschied zum besten gedencket/ vnnd vmb des ehr-
lichen Wandels/ vnd Christlichen Tugenden willen/ jhnen
alles gutes nachsaget/ vnd spricht: Ach es war je ein gottse-
lig Christlichs vnnd frommes Mensch/ es hatte je Ehr vnnd
Tugend von hertzen lieb/ es hette dieser Mensch noch man-
chen guts thun/ vnd in der noht behülfflich sein können.

Hierauff sihet auch Christus selber/ welcher von dem
Weibe/ daß jnen vor seinem Leiden salbete/ saget/ Warlich
ich sage euch/ Wo das Euangelium geprediget wird inn der
gantzen Welt/ da wird man auch das sagen zu jhrem ge-
dechtniß/ was sie gethan hat. Es werden auch solche
Werck inn jenem Leben nicht vngerühmet bleiben/ von den
Gottfürchtigen/ welche hie in dem Leben/ Wolthaten von
andern/ vnnd sonderlich von Wolhabenden empfangen ha-
ben. Vnnd damit jhr viel solchen ruhm der Werck inn dem
vnnd jenem Leben erlangen mögen/ So ermanet Christus
alle reiche Leute/ zur Mildigkeit/ Luc. 16. vnd spricht: Ma-
chet euch Freunde mit dem vngerechten Mammon/ etc.
Gleich wie aber die guten Werck den Frommen nachfol-
gen/ Also auch den Bösen folgen jre böse Werck nach/ daß
man jnen nichts gutes nachsaget/ vnd sich viel mehr frewet/
daß sie weggenommen werden.

Wer wil nun nicht lieber nach seinem Abschied jm alles
gutes/ den böses nachsagen lassen? Wollen wir nun daß
solches soll geschehen/ so sollen wir vns auch inn dem Leben
aller Gottseligkeit/ Tugend vnnd Erbarkeit befleissigen/ so
wird gewiß geschehen/ was Johannes hie saget: Vnd jhre
Werck folgen jhnen nach.

Weil
C ij

nicht zuuorſtehen/ de operibus meritorijs, Daß ein
Menſch durch ſeine eigene froͤmmigkeit vnnd gute Werck
Gott koͤnne den Himmel abuerdienen/ Sondern alſo folgen
jhnen jre Werck nach/ Daß man jhrer hier inn dem Leben/
nach jrem Abſchied zum beſten gedencket/ vnnd vmb des ehr-
lichen Wandels/ vnd Chriſtlichen Tugenden willen/ jhnen
alles gutes nachſaget/ vnd ſpricht: Ach es war je ein gottſe-
lig Chriſtlichs vnnd frommes Menſch/ es hatte je Ehr vnnd
Tugend von hertzen lieb/ es hette dieſer Menſch noch man-
chen guts thun/ vnd in der noht behuͤlfflich ſein koͤnnen.

Hierauff ſihet auch Chriſtus ſelber/ welcher von dem
Weibe/ daß jnen vor ſeinem Leiden ſalbete/ ſaget/ Warlich
ich ſage euch/ Wo das Euangelium geprediget wird inn der
gantzen Welt/ da wird man auch das ſagen zu jhrem ge-
dechtniß/ was ſie gethan hat. Es werden auch ſolche
Werck inn jenem Leben nicht vngeruͤhmet bleiben/ von den
Gottfuͤrchtigen/ welche hie in dem Leben/ Wolthaten von
andern/ vnnd ſonderlich von Wolhabenden empfangen ha-
ben. Vnnd damit jhr viel ſolchen ruhm der Werck inn dem
vnnd jenem Leben erlangen moͤgen/ So ermanet Chriſtus
alle reiche Leute/ zur Mildigkeit/ Luc. 16. vnd ſpricht: Ma-
chet euch Freunde mit dem vngerechten Mammon/ ꝛc.
Gleich wie aber die guten Werck den Frommen nachfol-
gen/ Alſo auch den Boͤſen folgen jre boͤſe Werck nach/ daß
man jnen nichts gutes nachſaget/ vnd ſich viel mehr frewet/
daß ſie weggenommen werden.

Wer wil nun nicht lieber nach ſeinem Abſchied jm alles
gutes/ den boͤſes nachſagen laſſen? Wollen wir nun daß
ſolches ſoll geſchehen/ ſo ſollen wir vns auch inn dem Leben
aller Gottſeligkeit/ Tugend vnnd Erbarkeit befleiſſigen/ ſo
wird gewiß geſchehen/ was Johannes hie ſaget: Vnd jhre
Werck folgen jhnen nach.

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[19.[19]/0019] nicht zuuorſtehen/ de operibus meritorijs, Daß ein Menſch durch ſeine eigene froͤmmigkeit vnnd gute Werck Gott koͤnne den Himmel abuerdienen/ Sondern alſo folgen jhnen jre Werck nach/ Daß man jhrer hier inn dem Leben/ nach jrem Abſchied zum beſten gedencket/ vnnd vmb des ehr- lichen Wandels/ vnd Chriſtlichen Tugenden willen/ jhnen alles gutes nachſaget/ vnd ſpricht: Ach es war je ein gottſe- lig Chriſtlichs vnnd frommes Menſch/ es hatte je Ehr vnnd Tugend von hertzen lieb/ es hette dieſer Menſch noch man- chen guts thun/ vnd in der noht behuͤlfflich ſein koͤnnen. Hierauff ſihet auch Chriſtus ſelber/ welcher von dem Weibe/ daß jnen vor ſeinem Leiden ſalbete/ ſaget/ Warlich ich ſage euch/ Wo das Euangelium geprediget wird inn der gantzen Welt/ da wird man auch das ſagen zu jhrem ge- dechtniß/ was ſie gethan hat. Es werden auch ſolche Werck inn jenem Leben nicht vngeruͤhmet bleiben/ von den Gottfuͤrchtigen/ welche hie in dem Leben/ Wolthaten von andern/ vnnd ſonderlich von Wolhabenden empfangen ha- ben. Vnnd damit jhr viel ſolchen ruhm der Werck inn dem vnnd jenem Leben erlangen moͤgen/ So ermanet Chriſtus alle reiche Leute/ zur Mildigkeit/ Luc. 16. vnd ſpricht: Ma- chet euch Freunde mit dem vngerechten Mammon/ ꝛc. Gleich wie aber die guten Werck den Frommen nachfol- gen/ Alſo auch den Boͤſen folgen jre boͤſe Werck nach/ daß man jnen nichts gutes nachſaget/ vnd ſich viel mehr frewet/ daß ſie weggenommen werden. Wer wil nun nicht lieber nach ſeinem Abſchied jm alles gutes/ den boͤſes nachſagen laſſen? Wollen wir nun daß ſolches ſoll geſchehen/ ſo ſollen wir vns auch inn dem Leben aller Gottſeligkeit/ Tugend vnnd Erbarkeit befleiſſigen/ ſo wird gewiß geſchehen/ was Johannes hie ſaget: Vnd jhre Werck folgen jhnen nach. Weil C ij

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Zitationshilfe: Künd, Ambrosius: Leichpredigt/ Nach der Begrebniß. Leipzig, 1589, S. 19.[19]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/511517/19>, abgerufen am 23.11.2024.