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Künd, Ambrosius: Leichpredigt/ Nach der Begrebniß. Leipzig, 1589.

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durch noht vnd armuth/ mancher durch trübsal vnd Kranck-
heit zur Arbeit getrieben wird. Mit der Ruhe aber/ dauon
hie der Apostel redet/ wird es nicht also sein/ sondern sie wird
jmmer vnd ewig weren. Spricht derwegen: Der Geist sa-
get/ Daß sie ruhen von jrer Arbeit.

Das wörtlein Arbeit/ ist ein gemein wörtlein/ vnnd
wird verstanden von den Frommen vnd Bösen/ Denn alle
Menschen seind zur Arbeit erschaffen. Hat jemand ein
Ampt/ so warte er des Ampts/ Rom. 12. Vnnd wenn man
sich vmbsihet/ so sind mancherley Empter/ welche alle mit
mühe vnd Arbeit müssen verrichtet werden.

Die Weiber haben ihre sonderliche Arbeit/ mit Kinder
geberen/ Kinder aufferziehen/ mit sorge/ mit bestellung des
Gesindes/ vnnd auffsehung auff die gantze Haußhaltung/
Diese Arbeit ist allen gemein.

Demnach haben auch die Gottfürchtigen jhre sonder-
liche Arbeit/ Denn da haben sie von Jugend auff zu streiten/
wider jhr eigen Fleisch vnd Blut/ wider die böse Welt/ wi-
der den Teuffel/ welcher täglich den Menschen zu Sünden
vnd vbertretung der Gebot Gottes locket vnd treibet/ Vnd
ob ein frommes Hertz schon noch so fleissig arbeitet/ vnnd
sich wider diese Feinde wehret/ vnd sein gantzes Leben nach
dem willen vnnd Geboten Gottes anzustellen gedencket/
dennoch treget sichs zu/ daß bißweilen aus schwacheit ein
Mensch auch fallen/ vnd sich an Gott versündigen kan.

Wenn das geschehen/ so gehet eine newe Arbeit an/
Daß ein Mensch sich wider zu GOtt muß bekeren/ muß
vmb vorzeihung seiner Sünden bitten/ zu GOtt seufftzen/
Durch den glauben an Jesum Christum sich wider auff-
richten/ Vnd durch hülff vnd beystand des heiligen Geistes
jhm die Vnschuld vnnd Gerechtigkeit Christi zueigenen/

Jn

durch noht vnd armuth/ mancher durch truͤbſal vnd Kranck-
heit zur Arbeit getrieben wird. Mit der Ruhe aber/ dauon
hie der Apoſtel redet/ wird es nicht alſo ſein/ ſondern ſie wird
jmmer vnd ewig weren. Spricht derwegen: Der Geiſt ſa-
get/ Daß ſie ruhen von jrer Arbeit.

Das woͤrtlein Arbeit/ iſt ein gemein woͤrtlein/ vnnd
wird verſtanden von den Frommen vnd Boͤſen/ Denn alle
Menſchen ſeind zur Arbeit erſchaffen. Hat jemand ein
Ampt/ ſo warte er des Ampts/ Rom. 12. Vnnd wenn man
ſich vmbſihet/ ſo ſind mancherley Empter/ welche alle mit
muͤhe vnd Arbeit muͤſſen verrichtet werden.

Die Weiber haben ihre ſonderliche Arbeit/ mit Kinder
geberen/ Kinder aufferziehen/ mit ſorge/ mit beſtellung des
Geſindes/ vnnd auffſehung auff die gantze Haußhaltung/
Dieſe Arbeit iſt allen gemein.

Demnach haben auch die Gottfuͤrchtigen jhre ſonder-
liche Arbeit/ Denn da haben ſie von Jugend auff zu ſtreiten/
wider jhr eigen Fleiſch vnd Blut/ wider die boͤſe Welt/ wi-
der den Teuffel/ welcher taͤglich den Menſchen zu Suͤnden
vnd vbertretung der Gebot Gottes locket vnd treibet/ Vnd
ob ein frommes Hertz ſchon noch ſo fleiſſig arbeitet/ vnnd
ſich wider dieſe Feinde wehret/ vnd ſein gantzes Leben nach
dem willen vnnd Geboten Gottes anzuſtellen gedencket/
dennoch treget ſichs zu/ daß bißweilen aus ſchwacheit ein
Menſch auch fallen/ vnd ſich an Gott verſuͤndigen kan.

Wenn das geſchehen/ ſo gehet eine newe Arbeit an/
Daß ein Menſch ſich wider zu GOtt muß bekeren/ muß
vmb vorzeihung ſeiner Suͤnden bitten/ zu GOtt ſeufftzen/
Durch den glauben an Jeſum Chriſtum ſich wider auff-
richten/ Vnd durch huͤlff vnd beyſtand des heiligen Geiſtes
jhm die Vnſchuld vnnd Gerechtigkeit Chriſti zueigenen/

Jn
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[16.[16]/0016] durch noht vnd armuth/ mancher durch truͤbſal vnd Kranck- heit zur Arbeit getrieben wird. Mit der Ruhe aber/ dauon hie der Apoſtel redet/ wird es nicht alſo ſein/ ſondern ſie wird jmmer vnd ewig weren. Spricht derwegen: Der Geiſt ſa- get/ Daß ſie ruhen von jrer Arbeit. Das woͤrtlein Arbeit/ iſt ein gemein woͤrtlein/ vnnd wird verſtanden von den Frommen vnd Boͤſen/ Denn alle Menſchen ſeind zur Arbeit erſchaffen. Hat jemand ein Ampt/ ſo warte er des Ampts/ Rom. 12. Vnnd wenn man ſich vmbſihet/ ſo ſind mancherley Empter/ welche alle mit muͤhe vnd Arbeit muͤſſen verrichtet werden. Die Weiber haben ihre ſonderliche Arbeit/ mit Kinder geberen/ Kinder aufferziehen/ mit ſorge/ mit beſtellung des Geſindes/ vnnd auffſehung auff die gantze Haußhaltung/ Dieſe Arbeit iſt allen gemein. Demnach haben auch die Gottfuͤrchtigen jhre ſonder- liche Arbeit/ Denn da haben ſie von Jugend auff zu ſtreiten/ wider jhr eigen Fleiſch vnd Blut/ wider die boͤſe Welt/ wi- der den Teuffel/ welcher taͤglich den Menſchen zu Suͤnden vnd vbertretung der Gebot Gottes locket vnd treibet/ Vnd ob ein frommes Hertz ſchon noch ſo fleiſſig arbeitet/ vnnd ſich wider dieſe Feinde wehret/ vnd ſein gantzes Leben nach dem willen vnnd Geboten Gottes anzuſtellen gedencket/ dennoch treget ſichs zu/ daß bißweilen aus ſchwacheit ein Menſch auch fallen/ vnd ſich an Gott verſuͤndigen kan. Wenn das geſchehen/ ſo gehet eine newe Arbeit an/ Daß ein Menſch ſich wider zu GOtt muß bekeren/ muß vmb vorzeihung ſeiner Suͤnden bitten/ zu GOtt ſeufftzen/ Durch den glauben an Jeſum Chriſtum ſich wider auff- richten/ Vnd durch huͤlff vnd beyſtand des heiligen Geiſtes jhm die Vnſchuld vnnd Gerechtigkeit Chriſti zueigenen/ Jn

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Zitationshilfe: Künd, Ambrosius: Leichpredigt/ Nach der Begrebniß. Leipzig, 1589, S. 16.[16]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/511517/16>, abgerufen am 23.11.2024.