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Brombach, Nicolaus: Ein Christliche Leichpredig. Basel, 1610.

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Nicht weniger versündigen sich auch die/ welche durch
sonderbare künst die zeit des jüngsten gerichts erforschen
wöllen: dann sie dem jehnigen/ welches vns verborgen
seyn soll/ wider das gebott Gottes/ nachgründen. Vnd
wie wolte es doch möglich seyn/ daß sie die zeit recht er-
gründen könten/ so doch der Herr Christus sagt/ daß we-
der die H. Engel/ ja noch des Menschen sohn/ von dem-
selbigen tag vnd stund wissen/ wann er seyn werde. Jch ver-
meine nit/ daß sie es durch jhre spitzfindigkeit dem wissen
der Englen/ vnd des Herren Christi vorthun werden.

Vber das sind auch rechtmässiger weise zu beschelten/
welche die trewhertzige vermahnung des Herren Christi
hindan setzen/ vnd nicht desto minder sich mit allerley
sünden vnd lasteren beflecken/ allein dem lust der augen
vnd des fleisches nachhängen/ der sorg der nahrung/ der
weinsüchtigkeit/ vnnd der faulkeit zu viel ergeben sind.
Ja die fürnemlich/ welche ob sie schon wissen/ daß sie
diese laster an jhnen haben/ dannoch den Herren nicht
vmb verzeihung derselben/ oder vmb einen besseren sinn
bitten: vnd ob sie schon betten/ da nnoch dasselbig so schläf-
ferig thund/ daß man wol gespüren kan/ wie ernst jhnen
seye/ vnd was sie mit jhrem gebett werden außrichten.

Vns aber L. C. dienen diese wort zu sonderem trost/
dann wir wissen/ daß dieses zeitliche leiden ein kurtzes
leiden ist/ vnd daß wir dermalen eins von dem Herren
des hauses berüfft sollen werden. Darumb/ dieweil wir
kinder des liechts vnd des tags sind/ so lasset vns hinle-
1. Thessal. 5.
v.
5. 8.
gen die werck der finsternuß/ vnd anlegen die waffen des
Eph. 5. 8.liechts: lasset vns anziehen den krebs des glaubens vnd
Rom. 13. 12.der liebe/ den helm der hoffnung des heils/ auff daß wir
nüchter/ wachtbar/ vnd im gebett erfunden werden/ wann
Christus vns auß dieser Welt will abforderen/ vnnd

wann

Nicht weniger verſuͤndigen ſich auch die/ welche durch
ſonderbare kuͤnſt die zeit des juͤngſten gerichts erforſchen
woͤllen: dann ſie dem jehnigen/ welches vns verborgen
ſeyn ſoll/ wider das gebott Gottes/ nachgruͤnden. Vnd
wie wolte es doch moͤglich ſeyn/ daß ſie die zeit recht er-
gruͤnden koͤnten/ ſo doch der Herꝛ Chriſtus ſagt/ daß we-
der die H. Engel/ ja noch des Menſchen ſohn/ von dem-
ſelbigen tag vñ ſtund wiſſen/ wañ er ſeyn werde. Jch ver-
meine nit/ daß ſie es durch jhre ſpitzfindigkeit dem wiſſen
der Englen/ vnd des Herꝛen Chriſti vorthun werden.

Vber das ſind auch rechtmaͤſſiger weiſe zu beſchelten/
welche die trewhertzige vermahnung des Herꝛen Chriſti
hindan ſetzen/ vnd nicht deſto minder ſich mit allerley
ſuͤnden vnd laſteren beflecken/ allein dem luſt der augen
vnd des fleiſches nachhaͤngen/ der ſorg der nahrung/ der
weinſuͤchtigkeit/ vnnd der faulkeit zu viel ergeben ſind.
Ja die fuͤrnemlich/ welche ob ſie ſchon wiſſen/ daß ſie
dieſe laſter an jhnen haben/ dannoch den Herꝛen nicht
vmb verzeihung derſelben/ oder vmb einen beſſeren ſinn
bitten: vnd ob ſie ſchon betten/ da ñoch daſſelbig ſo ſchlaͤf-
ferig thund/ daß man wol geſpuͤren kan/ wie ernſt jhnen
ſeye/ vnd was ſie mit jhrem gebett werden außrichten.

Vns aber L. C. dienen dieſe wort zu ſonderem troſt/
dann wir wiſſen/ daß dieſes zeitliche leiden ein kurtzes
leiden iſt/ vnd daß wir dermalen eins von dem Herꝛen
des hauſes beruͤfft ſollen werden. Darumb/ dieweil wir
kinder des liechts vnd des tags ſind/ ſo laſſet vns hinle-
1. Theſſal. 5.
v.
5. 8.
gen die werck der finſternuß/ vnd anlegen die waffen des
Eph. 5. 8.liechts: laſſet vns anziehen den krebs des glaubens vnd
Rom. 13. 12.der liebe/ den helm der hoffnung des heils/ auff daß wir
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Chriſtus vns auß dieſer Welt will abforderen/ vnnd

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[24/0024] Nicht weniger verſuͤndigen ſich auch die/ welche durch ſonderbare kuͤnſt die zeit des juͤngſten gerichts erforſchen woͤllen: dann ſie dem jehnigen/ welches vns verborgen ſeyn ſoll/ wider das gebott Gottes/ nachgruͤnden. Vnd wie wolte es doch moͤglich ſeyn/ daß ſie die zeit recht er- gruͤnden koͤnten/ ſo doch der Herꝛ Chriſtus ſagt/ daß we- der die H. Engel/ ja noch des Menſchen ſohn/ von dem- ſelbigen tag vñ ſtund wiſſen/ wañ er ſeyn werde. Jch ver- meine nit/ daß ſie es durch jhre ſpitzfindigkeit dem wiſſen der Englen/ vnd des Herꝛen Chriſti vorthun werden. Vber das ſind auch rechtmaͤſſiger weiſe zu beſchelten/ welche die trewhertzige vermahnung des Herꝛen Chriſti hindan ſetzen/ vnd nicht deſto minder ſich mit allerley ſuͤnden vnd laſteren beflecken/ allein dem luſt der augen vnd des fleiſches nachhaͤngen/ der ſorg der nahrung/ der weinſuͤchtigkeit/ vnnd der faulkeit zu viel ergeben ſind. Ja die fuͤrnemlich/ welche ob ſie ſchon wiſſen/ daß ſie dieſe laſter an jhnen haben/ dannoch den Herꝛen nicht vmb verzeihung derſelben/ oder vmb einen beſſeren ſinn bitten: vnd ob ſie ſchon betten/ da ñoch daſſelbig ſo ſchlaͤf- ferig thund/ daß man wol geſpuͤren kan/ wie ernſt jhnen ſeye/ vnd was ſie mit jhrem gebett werden außrichten. Vns aber L. C. dienen dieſe wort zu ſonderem troſt/ dann wir wiſſen/ daß dieſes zeitliche leiden ein kurtzes leiden iſt/ vnd daß wir dermalen eins von dem Herꝛen des hauſes beruͤfft ſollen werden. Darumb/ dieweil wir kinder des liechts vnd des tags ſind/ ſo laſſet vns hinle- gen die werck der finſternuß/ vnd anlegen die waffen des liechts: laſſet vns anziehen den krebs des glaubens vnd der liebe/ den helm der hoffnung des heils/ auff daß wir nuͤchter/ wachtbar/ vnd im gebett erfunden werden/ wañ Chriſtus vns auß dieſer Welt will abforderen/ vnnd wann 1. Theſſal. 5. v. 5. 8. Eph. 5. 8. Rom. 13. 12.

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Zitationshilfe: Brombach, Nicolaus: Ein Christliche Leichpredig. Basel, 1610, S. 24. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/511318/24>, abgerufen am 11.12.2024.