Tilesius, Gottfried: II. Christliche Predigten. Oels, 1622.zwar ab/ wird zu Staub vnd Aschen/ vnd muß sich gedulden Seine Seel ist kommen de labore ad Refrigerium, von Seine Seele ist gelanget de expectatione ad Praemium, -- Ingratum est, quod mora tardat, opus. Aber mit GOtt dem HERREN hat es gar viel eine mihi, B
zwar ab/ wird zu Staub vñ Aſchen/ vnd muß ſich gedulden Seine Seel iſt kommen de labore ad Refrigerium, von Seine Seele iſt gelanget de expectatione ad Præmium, –– Ingratum est, quod mora tardat, opus. Aber mit GOtt dem HERREN hat es gar viel eine mihi, B
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0009" n="[9]"/> zwar ab/ wird zu Staub vñ Aſchen/ vnd muß ſich gedulden<lb/> biß auff den Tag der Widererſtattung/ da Er bekommen<note place="right"><hi rendition="#i">1. <hi rendition="#aq">Cor.</hi> 15.</hi></note><lb/> wird fuͤr einen Verweßlichen Leib einen Vnverweßlichẽ/<lb/> fuͤr einen verachten/ einen herꝛlichen/ fuͤr einen ſchwachen/<lb/> einen kraͤfftigen/ fuͤr einen Natuͤrlichen/ einen Geiſtlichen:<lb/> Aber der Seelen nach iſt Er ſchon vollkommen.</p><lb/> <p>Seine Seel iſt kommen <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">de labore ad Refrigerium,</hi></hi> von<lb/> Muͤhe vnd Blutſawrer Arbeit zur Erquickung/ nicht das<lb/> ſie gar Muͤſſig iſt oder Faulentzet/ Sondern in Gott ſich<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Apoc.</hi> 7.</hi></note><lb/> jmmerdar vbet vnd frewet/ gleich wie ſie zuvor im Leibe/<lb/> als in jhꝛem <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Domicilio & Organo,</hi></hi> Haͤußlein vnd Jnſtru-<lb/> ment jhre <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Actus,</hi></hi> bewegungen vnd Wirckungen hatte.</p><lb/> <p>Seine Seele iſt gelanget <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">de expectatione ad Præmium,</hi></hi><lb/> vom Hoffen/ Sehnen/ vnd Verlangen zur Himliſchen<lb/> Belohnung. Sonſten zwar in andern Sachen pflegt man<lb/> zuſagen: <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Bis dat qui citò dat,</hi></hi> Wer was geben wil/ vnd<lb/> thut es bald/ der thut denn ſo viel/ als wann Ers zwiefaͤltig<lb/> gebe/ vnd wie der Poët ſagt:</p><lb/> <cit> <quote> <hi rendition="#c">–– <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Ingratum est, quod mora tardat, opus.</hi></hi></hi> </quote> <bibl/> </cit><lb/> <p>Aber mit GOtt dem <hi rendition="#g">HERREN</hi> hat es gar viel eine<lb/> andere Gelegenheit/ Da heiſt es/ wie der alte Lehrer <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Augu-</hi></hi><note place="right"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">August.</hi></hi></note><lb/><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">stinus</hi></hi> ſpricht: <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Quod dare vult DEus, differt, ut dulceſcat<lb/> dilatum, non vileſcat citò datum,</hi></hi> das iſt/ wann Gott der<lb/> HErr etwas geben wil/ ſo helt Er damit eine weile zuruͤck/<lb/> vnd thut ſolches eben darumb/ das vns ſeine Gabe deſto<lb/> anmuttiger ſey/ Je lenger Er damit hat auffgezogen/ was<lb/> man aber bald ohn langes Auffwarten empfehet/ das ach-<lb/> tet man nimmermehr ſo hoch vnd werth/ als wann man<lb/> mit groſſer Begierde drauff hat gewarttet: Alſo verhelt<lb/> ſichs auch mit dieſer Himliſchen belohnung/ die iſt der<lb/> Seelen deſto angenehmer vnd gelegener/ Je mehr ſie dar-<lb/> nach geſeufftzet vnd gewuͤntſchet. <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">O Domine JEſu, omnia</hi></hi><lb/> <fw type="sig" place="bottom">B</fw><fw type="catch" place="bottom"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">mihi,</hi></hi></fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [[9]/0009]
zwar ab/ wird zu Staub vñ Aſchen/ vnd muß ſich gedulden
biß auff den Tag der Widererſtattung/ da Er bekommen
wird fuͤr einen Verweßlichen Leib einen Vnverweßlichẽ/
fuͤr einen verachten/ einen herꝛlichen/ fuͤr einen ſchwachen/
einen kraͤfftigen/ fuͤr einen Natuͤrlichen/ einen Geiſtlichen:
Aber der Seelen nach iſt Er ſchon vollkommen.
1. Cor. 15.
Seine Seel iſt kommen de labore ad Refrigerium, von
Muͤhe vnd Blutſawrer Arbeit zur Erquickung/ nicht das
ſie gar Muͤſſig iſt oder Faulentzet/ Sondern in Gott ſich
jmmerdar vbet vnd frewet/ gleich wie ſie zuvor im Leibe/
als in jhꝛem Domicilio & Organo, Haͤußlein vnd Jnſtru-
ment jhre Actus, bewegungen vnd Wirckungen hatte.
Apoc. 7.
Seine Seele iſt gelanget de expectatione ad Præmium,
vom Hoffen/ Sehnen/ vnd Verlangen zur Himliſchen
Belohnung. Sonſten zwar in andern Sachen pflegt man
zuſagen: Bis dat qui citò dat, Wer was geben wil/ vnd
thut es bald/ der thut denn ſo viel/ als wann Ers zwiefaͤltig
gebe/ vnd wie der Poët ſagt:
–– Ingratum est, quod mora tardat, opus.
Aber mit GOtt dem HERREN hat es gar viel eine
andere Gelegenheit/ Da heiſt es/ wie der alte Lehrer Augu-
stinus ſpricht: Quod dare vult DEus, differt, ut dulceſcat
dilatum, non vileſcat citò datum, das iſt/ wann Gott der
HErr etwas geben wil/ ſo helt Er damit eine weile zuruͤck/
vnd thut ſolches eben darumb/ das vns ſeine Gabe deſto
anmuttiger ſey/ Je lenger Er damit hat auffgezogen/ was
man aber bald ohn langes Auffwarten empfehet/ das ach-
tet man nimmermehr ſo hoch vnd werth/ als wann man
mit groſſer Begierde drauff hat gewarttet: Alſo verhelt
ſichs auch mit dieſer Himliſchen belohnung/ die iſt der
Seelen deſto angenehmer vnd gelegener/ Je mehr ſie dar-
nach geſeufftzet vnd gewuͤntſchet. O Domine JEſu, omnia
mihi,
August.
B
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