Eckard, Melchior: Eine Christliche Leichpredigt. Leipzig, 1601.Christliche Leichpredigt. heupt/ Psal. 38. Oder das derselben mehr sein/ als er haarauff seinem haupte trage/ Ja/ da wird er mit König Ma- nasse klagen vnd sagen müssen/ das seiner sünden mehr/ als des Sandes am Meer seind. Da mache nun/ mein Christ/ bey dir selbst die rechnung/ vnd einen vberschlag/ vnd bedencke/ Solte Gott nach seiner ernsten vnd strengen Gerechtigkeit eine jedere sünde mit einem besondern creutz vnd trübsal an vns straffen/ so müsten wir die gantze zeit vnsers lebens keinen guten tag/ keine gute stunde/ ja keinen guten vnd gesunden augenblick haben/ dann welcher tag/ welche stunde/ welcher augenblick gehet fürüber/ da wir vns an der Göttlichen Mayestet nicht bößlich vnd gröblich ver- sündigen? Wo nicht allezeit mit worten vnd wercken/ je- doch mit bösen gedancken/ mit fleischlichen lüsten vnd begier- den/ vnd mit aller bösen zuneigligkeit. Das derowegen/ in betrachtung dessen/ Augustinus recht geschrieben hat/ da er schreibet/ in meditationib. cap. 38. Si pendo malum, quod feci, non est tantun, quod patior: grauius est, quod commisi: leuius est, quod tolero. Ist auff deutsch so viel gesagt: So ich die sünde/ vnd das böse/ welches ich ge- than habe/ in eine Wage legen vnd wägen wolte/ so würde sich befinden/ daß das vnglück/ so ich leide/ nicht so groß vnd wichtig ist. Was ich begangen vnd verschuldet ha- be/ das ist schwerer vnd grösser/ Was ich aber darfür leide vnd ausstehe/ das ist leichter vnd geringer. Vnd in seinem Gebet/ welches er bey währender belagerung der Stadt Hippon in Africa täglich gesprochen vnd widerholet hat/ saget er gleiches inhalts: Ante oculos tuos, Domine, cul- pas nostras ferimus, & plagas, quas accepimus, conferi- mus. Minus est, quod patimur, maius, quod meremur. Das
Chriſtliche Leichpredigt. heupt/ Pſal. 38. Oder das derſelben mehr ſein/ als er haarauff ſeinem haupte trage/ Ja/ da wird er mit Koͤnig Ma- naſſe klagen vnd ſagen muͤſſen/ das ſeiner ſuͤnden mehr/ als des Sandes am Meer ſeind. Da mache nun/ mein Chriſt/ bey dir ſelbſt die rechnung/ vnd einen vberſchlag/ vnd bedencke/ Solte Gott nach ſeiner ernſten vnd ſtrengen Gerechtigkeit eine jedere ſuͤnde mit einem beſondern creutz vnd truͤbſal an vns ſtraffen/ ſo muͤſten wir die gantze zeit vnſers lebens keinen guten tag/ keine gute ſtunde/ ja keinen guten vnd geſunden augenblick haben/ dann welcher tag/ welche ſtunde/ welcher augenblick gehet fuͤruͤber/ da wir vns an der Goͤttlichen Mayeſtet nicht boͤßlich vnd groͤblich ver- ſuͤndigen? Wo nicht allezeit mit worten vnd wercken/ je- doch mit boͤſen gedancken/ mit fleiſchlichen luͤſten vñ begier- den/ vnd mit aller boͤſen zuneigligkeit. Das derowegen/ in betrachtung deſſen/ Auguſtinus recht geſchrieben hat/ da er ſchreibet/ in meditationib. cap. 38. Si pendo malum, quod feci, non eſt tantũ, quod patior: grauius eſt, quod commiſi: leuius eſt, quod tolero. Iſt auff deutſch ſo viel geſagt: So ich die ſuͤnde/ vnd das boͤſe/ welches ich ge- than habe/ in eine Wage legen vnd waͤgen wolte/ ſo wuͤrde ſich befinden/ daß das vngluͤck/ ſo ich leide/ nicht ſo groß vnd wichtig iſt. Was ich begangen vnd verſchuldet ha- be/ das iſt ſchwerer vnd groͤſſer/ Was ich aber darfuͤr leide vnd ausſtehe/ das iſt leichter vnd geringer. Vnd in ſeinem Gebet/ welches er bey waͤhrender belagerung der Stadt Hippon in Africa taͤglich geſprochen vnd widerholet hat/ ſaget er gleiches inhalts: Ante oculos tuos, Domine, cul- pas noſtras ferimus, & plagas, quas accepimus, conferi- mus. Minus eſt, quod patimur, maius, quod meremur. Das
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naſſe klagen vnd ſagen muͤſſen/ das ſeiner ſuͤnden mehr/
als des Sandes am Meer ſeind. Da mache nun/ mein
Chriſt/ bey dir ſelbſt die rechnung/ vnd einen vberſchlag/
vnd bedencke/ Solte Gott nach ſeiner ernſten vnd ſtrengen
Gerechtigkeit eine jedere ſuͤnde mit einem beſondern creutz
vnd truͤbſal an vns ſtraffen/ ſo muͤſten wir die gantze zeit
vnſers lebens keinen guten tag/ keine gute ſtunde/ ja keinen
guten vnd geſunden augenblick haben/ dann welcher tag/
welche ſtunde/ welcher augenblick gehet fuͤruͤber/ da wir vns
an der Goͤttlichen Mayeſtet nicht boͤßlich vnd groͤblich ver-
ſuͤndigen? Wo nicht allezeit mit worten vnd wercken/ je-
doch mit boͤſen gedancken/ mit fleiſchlichen luͤſten vñ begier-
den/ vnd mit aller boͤſen zuneigligkeit. Das derowegen/ in
betrachtung deſſen/ Auguſtinus recht geſchrieben hat/ da er
ſchreibet/ in meditationib. cap. 38. Si pendo malum,
quod feci, non eſt tantũ, quod patior: grauius eſt, quod
commiſi: leuius eſt, quod tolero. Iſt auff deutſch ſo viel
geſagt: So ich die ſuͤnde/ vnd das boͤſe/ welches ich ge-
than habe/ in eine Wage legen vnd waͤgen wolte/ ſo wuͤrde
ſich befinden/ daß das vngluͤck/ ſo ich leide/ nicht ſo groß
vnd wichtig iſt. Was ich begangen vnd verſchuldet ha-
be/ das iſt ſchwerer vnd groͤſſer/ Was ich aber darfuͤr leide
vnd ausſtehe/ das iſt leichter vnd geringer. Vnd in ſeinem
Gebet/ welches er bey waͤhrender belagerung der Stadt
Hippon in Africa taͤglich geſprochen vnd widerholet hat/
ſaget er gleiches inhalts: Ante oculos tuos, Domine, cul-
pas noſtras ferimus, & plagas, quas accepimus, conferi-
mus. Minus eſt, quod patimur, maius, quod meremur.
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