Lange, Samuel: Die nach den Rettungs-Bergen erhabenen Augen. Görlitz, [1696].
lias
lias
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <cit> <quote> <pb facs="#f0046" n="46"/> <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b">Die nach den Rettungs-Bergen</hi> </fw><lb/> <hi rendition="#aq">in montem: ut doceat omnes, qvi hanc gratiam videre<lb/> deſiderant, non in infimis jacere voluptatibus; ſed po-<lb/> tius ad ſuperna erigi: juxta illud: Noſtra converſatio<lb/> eſt in cœlis. Seorſum illos ideò ducit: ut per hoc ſigni-<lb/> ficaret: juſtos à malis in judicio ſeparandos. Et trans-<lb/> figuratus eſt. Non ſubſtantiam carnis amittendô, ſed<lb/> gloriam futuræ reſurrectionis oſtendendô. Et reſplen-<lb/> duit facies ejus, ſicut Sol: id eſt, in exemplum futuræ<lb/> claritatis: qvam juſti recipient ſublatis impiis. Soli fa-<lb/> ciem ſuam comparavit: qvia clarius in mundo nihil in-<lb/> veniri potuit. Veſtimenta autem ejus facta ſunt alba,<lb/> ſicut nix. Veſtimenta CHRISTI Sanctos ſignificant, de<lb/> qvibus Iſaias: Omnibus his, velut indumentô veſtieris.<lb/> Veſtimenta nivi comparantur: qvia & candidi erunt<lb/> virtutibus: & omnis æſtus vitiorum ab eis remotus eſt.<lb/> Veſtimenta, ſecundùm Marcum, fuerunt ſplendida, ſicut<lb/> nix: qvalia fullo ſuper terram non poteſt candida face-<lb/> re: qvia nemo eſt, qvi ſine contagione alicujus peccati<lb/> vivere poſſit ſupra terram. Sed qvod fullo, i. e. doctor<lb/> animarum, ſive aliqvis mundator ſui corporis eximius,<lb/> ſuper terram non poteſt: DOMINUS in cœlo faciet:<lb/> mundans Eccleſiam, i. e. veſtem ſuam ab omni inqvina-<lb/> mento hujus carnis & ſpiritus. Et ecce apparuerunt<lb/> Moyſes & Elias &c. &c. Moyſes & Elias omnes cum<lb/> CHRISTO regnaturos ſignificant: Moyſes mortuus<lb/> mortuos: Helias vivus eos omnes, qvi vivi invenien-<lb/> tur &c. &c. Significant etiam duas regenerationes: qva-<lb/> rum una in baptiſmate, ubi anima reſuſcitatur; altera<lb/> eſt in reſurrectione, ubi caro reſuſcitabitur &c. Moyſes,<lb/> qvi aqvaticus interpretatur, reſurrectionem baptiſmatis<lb/> ſignificat primam. Helias, qvi Sol interpretatur, (He-</hi><lb/> <fw place="bottom" type="catch"> <hi rendition="#aq">lias</hi> </fw><lb/> </quote> </cit> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [46/0046]
Die nach den Rettungs-Bergen
in montem: ut doceat omnes, qvi hanc gratiam videre
deſiderant, non in infimis jacere voluptatibus; ſed po-
tius ad ſuperna erigi: juxta illud: Noſtra converſatio
eſt in cœlis. Seorſum illos ideò ducit: ut per hoc ſigni-
ficaret: juſtos à malis in judicio ſeparandos. Et trans-
figuratus eſt. Non ſubſtantiam carnis amittendô, ſed
gloriam futuræ reſurrectionis oſtendendô. Et reſplen-
duit facies ejus, ſicut Sol: id eſt, in exemplum futuræ
claritatis: qvam juſti recipient ſublatis impiis. Soli fa-
ciem ſuam comparavit: qvia clarius in mundo nihil in-
veniri potuit. Veſtimenta autem ejus facta ſunt alba,
ſicut nix. Veſtimenta CHRISTI Sanctos ſignificant, de
qvibus Iſaias: Omnibus his, velut indumentô veſtieris.
Veſtimenta nivi comparantur: qvia & candidi erunt
virtutibus: & omnis æſtus vitiorum ab eis remotus eſt.
Veſtimenta, ſecundùm Marcum, fuerunt ſplendida, ſicut
nix: qvalia fullo ſuper terram non poteſt candida face-
re: qvia nemo eſt, qvi ſine contagione alicujus peccati
vivere poſſit ſupra terram. Sed qvod fullo, i. e. doctor
animarum, ſive aliqvis mundator ſui corporis eximius,
ſuper terram non poteſt: DOMINUS in cœlo faciet:
mundans Eccleſiam, i. e. veſtem ſuam ab omni inqvina-
mento hujus carnis & ſpiritus. Et ecce apparuerunt
Moyſes & Elias &c. &c. Moyſes & Elias omnes cum
CHRISTO regnaturos ſignificant: Moyſes mortuus
mortuos: Helias vivus eos omnes, qvi vivi invenien-
tur &c. &c. Significant etiam duas regenerationes: qva-
rum una in baptiſmate, ubi anima reſuſcitatur; altera
eſt in reſurrectione, ubi caro reſuſcitabitur &c. Moyſes,
qvi aqvaticus interpretatur, reſurrectionem baptiſmatis
ſignificat primam. Helias, qvi Sol interpretatur, (He-
lias
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/509978 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/509978/46 |
Zitationshilfe: | Lange, Samuel: Die nach den Rettungs-Bergen erhabenen Augen. Görlitz, [1696], S. 46. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/509978/46>, abgerufen am 16.02.2025. |