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Silber, Wolffgang: Septem folia sem per virentia, quæ vitis nostra in crucem elevata emisit. Görlitz, 1618.

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die Sünde der gantzen Welt/ das jhm/ (requiescente verbo)
weil die Gottheit in jhm geruhet/ nicht anderst zu muth
gewesen/ als einem Menschen/ der in grösten ängsten/
vnd höhesten anfechtungen ist/ da er nicht anderst be-
findet noch empfindet/ als wenn er von Gott/ vnd allen
Creaturen verlassen were. Vnd ist doch nicht verlassen/
sondern warhafftig erhalten/ vnd wider getröstet wor-
den. Darumb nennet er auch Gott/ Seinen Gott/ vn-
angesehen/ er mit der Anfechtung gerungen/ als wenn
jhn Gott verlassen. Daher ein alter Lehrer recht vnd
fein gesaget:
Haec non sunt verba desperantis, sed revera lu-
ctantis cum horroribus mortis & inferni in cruce.
Diß
seind nicht wort eines/ der da an Gottes Gnade vnnd
Hülffe verzweiffelt: Sondern der warhafftigin eusser-
sten nöten kempffet mit furcht vnd schrecken des Todes
vnd der Helken. Das denn vnserm Erlöser warhaff-
tig also begegnet/ vnd widerfahren.

Hie lerne/ lieber Christ/ vnd mercke/ Wenn du noch
so from/ gläubig/ vnd Gottfürchtig/ so werden doch al-
lerdings die anfechtungen in Todeßnöten nicht aussen
bleiben: Denn/ da feyret der Teuffel nicht/ das Gewis-
sen selbst machet dem Menschen bange/ vnd die Helle
sperret jhren Rachen weit auff/ vnd schrecket den sündi-
gen Menschen/ als ob sie jhn einiger nicht wolte ver-
schlingen: Gott selbst helt zu weilen inne/ verbirget sich
gleichsam zur zeit der noth/ vnd lesset den Menschen ein
wenig zappeln/ vnd sich in solchem Kampff engsten.
Aber/ lerne du solche Anfechtungen vberwinden/ mit
wahren Glauben/ vnd festen Vertrawen auff deinen
Heyland Jesum Christum/ der hat sie dir zu gute schon
alle vberwunden/ in Ihme soltu siegen/ vnd vmb seinet
willen in Ewigkeit nicht verlassen werden.

Glaube gewiß/ Gott sey dein Gott/ auch mitten in
der grösten noth/ vnd sey ein trewer Gott/ der dich nicht

lasse

die Suͤnde der gantzen Welt/ das jhm/ (requieſcente verbo)
weil die Gottheit in jhm geruhet/ nicht anderſt zu muth
geweſen/ als einem Menſchen/ der in groͤſten aͤngſten/
vnd hoͤheſten anfechtungen iſt/ da er nicht anderſt be-
findet noch empfindet/ als wenn er von Gott/ vnd allen
Creaturen verlaſſen were. Vnd iſt doch nicht verlaſſen/
ſondern warhafftig erhalten/ vnd wider getroͤſtet wor-
den. Darumb nennet er auch Gott/ Seinen Gott/ vn-
angeſehen/ er mit der Anfechtung gerungen/ als wenn
jhn Gott verlaſſen. Daher ein alter Lehrer recht vnd
fein geſaget:
Hæc non ſunt verba deſperantis, ſed revera lu-
ctantis cum horroribus mortis & inferni in cruce.
Diß
ſeind nicht wort eines/ der da an Gottes Gnade vnnd
Huͤlffe verzweiffelt: Sondern der warhafftigin euſſer-
ſten noͤten kempffet mit furcht vnd ſchrecken des Todes
vnd der Helken. Das denn vnſerm Erloͤſer warhaff-
tig alſo begegnet/ vnd widerfahren.

Hie lerne/ lieber Chriſt/ vnd mercke/ Wenn du noch
ſo from/ glaͤubig/ vnd Gottfuͤrchtig/ ſo werden doch al-
lerdings die anfechtungen in Todeßnoͤten nicht auſſen
bleiben: Denn/ da feyret der Teuffel nicht/ das Gewiſ-
ſen ſelbſt machet dem Menſchen bange/ vnd die Helle
ſperret jhren Rachen weit auff/ vnd ſchrecket den ſuͤndi-
gen Menſchen/ als ob ſie jhn einiger nicht wolte ver-
ſchlingen: Gott ſelbſt helt zu weilen inne/ verbirget ſich
gleichſam zur zeit der noth/ vnd leſſet den Menſchen ein
wenig zappeln/ vnd ſich in ſolchem Kampff engſten.
Aber/ lerne du ſolche Anfechtungen vberwinden/ mit
wahren Glauben/ vnd feſten Vertrawen auff deinen
Heyland Jeſum Chriſtum/ der hat ſie dir zu gute ſchon
alle vberwunden/ in Ihme ſoltu ſiegen/ vnd vmb ſeinet
willen in Ewigkeit nicht verlaſſen werden.

Glaube gewiß/ Gott ſey dein Gott/ auch mitten in
der groͤſten noth/ vnd ſey ein trewer Gott/ der dich nicht

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[0026] die Suͤnde der gantzen Welt/ das jhm/ (requieſcente verbo) weil die Gottheit in jhm geruhet/ nicht anderſt zu muth geweſen/ als einem Menſchen/ der in groͤſten aͤngſten/ vnd hoͤheſten anfechtungen iſt/ da er nicht anderſt be- findet noch empfindet/ als wenn er von Gott/ vnd allen Creaturen verlaſſen were. Vnd iſt doch nicht verlaſſen/ ſondern warhafftig erhalten/ vnd wider getroͤſtet wor- den. Darumb nennet er auch Gott/ Seinen Gott/ vn- angeſehen/ er mit der Anfechtung gerungen/ als wenn jhn Gott verlaſſen. Daher ein alter Lehrer recht vnd fein geſaget: Hæc non ſunt verba deſperantis, ſed revera lu- ctantis cum horroribus mortis & inferni in cruce. Diß ſeind nicht wort eines/ der da an Gottes Gnade vnnd Huͤlffe verzweiffelt: Sondern der warhafftigin euſſer- ſten noͤten kempffet mit furcht vnd ſchrecken des Todes vnd der Helken. Das denn vnſerm Erloͤſer warhaff- tig alſo begegnet/ vnd widerfahren. Hie lerne/ lieber Chriſt/ vnd mercke/ Wenn du noch ſo from/ glaͤubig/ vnd Gottfuͤrchtig/ ſo werden doch al- lerdings die anfechtungen in Todeßnoͤten nicht auſſen bleiben: Denn/ da feyret der Teuffel nicht/ das Gewiſ- ſen ſelbſt machet dem Menſchen bange/ vnd die Helle ſperret jhren Rachen weit auff/ vnd ſchrecket den ſuͤndi- gen Menſchen/ als ob ſie jhn einiger nicht wolte ver- ſchlingen: Gott ſelbſt helt zu weilen inne/ verbirget ſich gleichſam zur zeit der noth/ vnd leſſet den Menſchen ein wenig zappeln/ vnd ſich in ſolchem Kampff engſten. Aber/ lerne du ſolche Anfechtungen vberwinden/ mit wahren Glauben/ vnd feſten Vertrawen auff deinen Heyland Jeſum Chriſtum/ der hat ſie dir zu gute ſchon alle vberwunden/ in Ihme ſoltu ſiegen/ vnd vmb ſeinet willen in Ewigkeit nicht verlaſſen werden. Glaube gewiß/ Gott ſey dein Gott/ auch mitten in der groͤſten noth/ vnd ſey ein trewer Gott/ der dich nicht laſſe

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Zitationshilfe: Silber, Wolffgang: Septem folia sem per virentia, quæ vitis nostra in crucem elevata emisit. Görlitz, 1618, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/509925/26>, abgerufen am 24.11.2024.