Hentschelius, Adamus: TrostPredigt Wider die schweresten zwo Anfechtungen. Schweidnitz, 1623.Leichpredigt. zum Reden/ allermeist aber zum singen. Wenn sieauch gleich Reden/ so ist doch die Stimme der Mül- lerin leise/ sie reden nicht mehr laut vnd vernemlich/ Sondern mehlich vnd vnvernemlich. Die Töchter des Gesanges bücken sich/ Das ist/ das Gehöre lieget dem Menschen im Alter abe/ er höret nicht mehr so leise/ man muß jhm alles in die Ohren schreyen. Der Mandelbaum blühet/ das ist/ der Mensch wird graw/ Der silberne Strick kömpt weg/ der Appetitus oder die natürliche Lust zum Essen/ darmit alß mit einem Stricke Leib vnd Seele beysammen verknüpfft blei- ben/ verleuret sich im Alter auch. Die Güldene quäl- le verläuffet/ das humidum radicale/ oder die na- türliche feuchtigkeit vertrocknet; Der Eymer am Borne zerlechtzet/ der Magen kan nicht mehr däwen; Das Rad am Borne zerbricht/ die Leber/ so auß dem Magen das beste von Speise zu sich zeucht/ ins Ge- blüte verwandelt/ wil auch nicht mehr gut thun. Jn Summa/ der Mensch fühlet vnd empfindet an jhm selber/ wie er täglich an seinen Gliedmassen jn- nerlich vnd eusserlich abnimmet/ vnd nahet sich mit jhme alles zum Ende. Wanns nu zu den letzten Zügen kömpt/ zappelt So C iij
Leichpredigt. zum Reden/ allermeiſt aber zum ſingen. Wenn ſieauch gleich Reden/ ſo iſt doch die Stimme der Muͤl- lerin leiſe/ ſie reden nicht mehr laut vnd vernemlich/ Sondern mehlich vnd vnvernemlich. Die Toͤchter des Geſanges buͤcken ſich/ Das iſt/ das Gehoͤre lieget dem Menſchen im Alter abe/ er hoͤret nicht mehr ſo leiſe/ man muß jhm alles in die Ohren ſchreyen. Der Mandelbaum bluͤhet/ das iſt/ der Menſch wird graw/ Der ſilberne Strick koͤmpt weg/ der Appetitus oder die natuͤrliche Luſt zum Eſſen/ darmit alß mit einem Stricke Leib vnd Seele beyſammen verknuͤpfft blei- ben/ verleuret ſich im Alter auch. Die Guͤldene quaͤl- le verlaͤuffet/ das humidum radicale/ oder die na- tuͤrliche feuchtigkeit vertrocknet; Der Eymer am Borne zerlechtzet/ der Magen kan nicht mehr daͤwen; Das Rad am Borne zerbricht/ die Leber/ ſo auß dem Magen das beſte von Speiſe zu ſich zeucht/ ins Ge- bluͤte verwandelt/ wil auch nicht mehr gut thun. Jn Summa/ der Menſch fuͤhlet vnd empfindet an jhm ſelber/ wie er taͤglich an ſeinen Gliedmaſſen jn- nerlich vnd euſſerlich abnimmet/ vnd nahet ſich mit jhme alles zum Ende. Wanns nu zu den letzten Zuͤgen koͤmpt/ zappelt So C iij
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Leichpredigt.
zum Reden/ allermeiſt aber zum ſingen. Wenn ſie
auch gleich Reden/ ſo iſt doch die Stimme der Muͤl-
lerin leiſe/ ſie reden nicht mehr laut vnd vernemlich/
Sondern mehlich vnd vnvernemlich. Die Toͤchter
des Geſanges buͤcken ſich/ Das iſt/ das Gehoͤre lieget
dem Menſchen im Alter abe/ er hoͤret nicht mehr ſo
leiſe/ man muß jhm alles in die Ohren ſchreyen. Der
Mandelbaum bluͤhet/ das iſt/ der Menſch wird graw/
Der ſilberne Strick koͤmpt weg/ der Appetitus oder
die natuͤrliche Luſt zum Eſſen/ darmit alß mit einem
Stricke Leib vnd Seele beyſammen verknuͤpfft blei-
ben/ verleuret ſich im Alter auch. Die Guͤldene quaͤl-
le verlaͤuffet/ das humidum radicale/ oder die na-
tuͤrliche feuchtigkeit vertrocknet; Der Eymer am
Borne zerlechtzet/ der Magen kan nicht mehr daͤwen;
Das Rad am Borne zerbricht/ die Leber/ ſo auß dem
Magen das beſte von Speiſe zu ſich zeucht/ ins Ge-
bluͤte verwandelt/ wil auch nicht mehr gut thun.
Jn Summa/ der Menſch fuͤhlet vnd empfindet an
jhm ſelber/ wie er taͤglich an ſeinen Gliedmaſſen jn-
nerlich vnd euſſerlich abnimmet/ vnd nahet ſich mit
jhme alles zum Ende.
Wanns nu zu den letzten Zuͤgen koͤmpt/ zappelt
das elende Hertze im Leibe vnd windet ſich alß ein
Regenwuͤrmlein/ der kalte Todtenſchweis bricht dem
Menſchen auß/ bald zucket er mit Haͤnden vnd Fuͤſ-
ſen/ bald Schlucket Er/ kruͤm̃et den Mund/ ſchnap-
pet nach der Lufft/ verkehret die Augen/ vnd zeucht
darvon/ woruͤber auch die vmbſtehenden einander zu-
tziſchen vnd ſagen: Sehet/ welch ein Menſch iſt das!
So
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Zitationshilfe: | Hentschelius, Adamus: TrostPredigt Wider die schweresten zwo Anfechtungen. Schweidnitz, 1623, S. 21. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/509545/21>, abgerufen am 16.07.2024. |