Hentschelius, Adamus: TrostPredigt Wider die schweresten zwo Anfechtungen. Schweidnitz, 1623.Leichpredigt. ges stilles Gewissen/ wo ein ruhiges stilles Gewissenist/ da ist der Heilige Geist/ wo der Heilige Geist ist/ da ist die gantze Heilige Dreyfaltigkeit/ wo die Hei- lige Dreyfaltigkeit ist/ da ist ewiges Leben vnd Him- lische Seligkeit/ Ja sprichstu/ Jch gläube zwar/ aber der Glaube ist zumal schwach bey mir/ daß ich jhn offt kaum fühle. Antwort: Sey gleichwol getrost vnd wolgemut/ der du solche deine Schwachgläubig- keit erkennest vnd von Hertzen beklagest; Denn eben bey solchem Erkäntniß vnd leid deiner Schwachgläu- bigkeit kanstu vnd solstu gewiß seyn/ daß der Heilige Geist mit seiner Gnade/ ob schon schwächlich/ bey dir wohnet/ vnd demnach des Ewigen halben/ noch wol vmb dich stehe. Ein Kind ist eben so wol ein Mensch alß ich vnd du/ obs gleich klein vnd schwach/ vnd nicht so groß vnd starck ist/ alß ich vnd du/ Also ist der Glau- be auch ein Glaube/ ob er schon nicht allezeit gleich groß/ vnd starck ist/ wie der Helden Glaube Abrahams war. Manch Ring wird auff etliche Hundert ja Tau- send Thaler aestimiret vnd geschätzet/ Nicht eben we- gen des Goldes/ So kaum zweene oder drey Ducaten schwer wüget: Sondern wegen des Edlen Steins der ins Gold gefasset ist: Also wird dem Glauben Ver- gebung der Sünden vnd andere grosse sachen zuge- schrieben/ nicht bloß so ferr er ein Glaube ist/ in prae- dicamento qvalitatis, Sondern so weit er Christum ergreiffet/ vnd in praedicamento Relationis ist; Vnd dz vermag auch ein kleiner schwacher Glaube zuthun. Derentwegen bistu gleich nicht groß vnd starck- nur C
Leichpredigt. ges ſtilles Gewiſſen/ wo ein ruhiges ſtilles Gewiſſeniſt/ da iſt der Heilige Geiſt/ wo der Heilige Geiſt iſt/ da iſt die gantze Heilige Dreyfaltigkeit/ wo die Hei- lige Dreyfaltigkeit iſt/ da iſt ewiges Leben vnd Him- liſche Seligkeit/ Ja ſprichſtu/ Jch glaͤube zwar/ aber der Glaube iſt zumal ſchwach bey mir/ daß ich jhn offt kaum fuͤhle. Antwort: Sey gleichwol getroſt vnd wolgemut/ der du ſolche deine Schwachglaͤubig- keit erkenneſt vnd von Hertzen beklageſt; Denn eben bey ſolchem Erkaͤntniß vnd leid deiner Schwachglaͤu- bigkeit kanſtu vnd ſolſtu gewiß ſeyn/ daß der Heilige Geiſt mit ſeiner Gnade/ ob ſchon ſchwaͤchlich/ bey dir wohnet/ vnd demnach des Ewigen halben/ noch wol vmb dich ſtehe. Ein Kind iſt eben ſo wol ein Menſch alß ich vnd du/ obs gleich klein vnd ſchwach/ vnd nicht ſo groß vnd ſtarck iſt/ alß ich vñ du/ Alſo iſt der Glau- be auch ein Glaube/ ob er ſchon nicht allezeit gleich groß/ vñ ſtarck iſt/ wie der Helden Glaube Abrahams war. Manch Ring wird auff etliche Hundert ja Tau- ſend Thaler æſtimiret vnd geſchaͤtzet/ Nicht eben we- gen des Goldes/ So kaum zweene oder drey Ducaten ſchwer wuͤget: Sondern wegen des Edlen Steins der ins Gold gefaſſet iſt: Alſo wird dem Glauben Ver- gebung der Suͤnden vnd andere groſſe ſachen zuge- ſchrieben/ nicht bloß ſo ferr er ein Glaube iſt/ in præ- dicamento qvalitatis, Sondern ſo weit er Chriſtum ergreiffet/ vnd in prædicamento Relationis iſt; Vñ dz vermag auch ein kleiner ſchwacher Glaube zuthun. Derentwegen biſtu gleich nicht groß vnd ſtarck- nur C
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0017" n="17"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Leichpredigt.</hi></fw><lb/> ges ſtilles Gewiſſen/ wo ein ruhiges ſtilles Gewiſſen<lb/> iſt/ da iſt der Heilige Geiſt/ wo der Heilige Geiſt iſt/<lb/> da iſt die gantze Heilige Dreyfaltigkeit/ wo die Hei-<lb/> lige Dreyfaltigkeit iſt/ da iſt ewiges Leben vnd Him-<lb/> liſche Seligkeit/ Ja ſprichſtu/ Jch glaͤube zwar/ aber<lb/> der Glaube iſt zumal ſchwach bey mir/ daß ich jhn<lb/> offt kaum fuͤhle. Antwort: Sey gleichwol getroſt<lb/> vnd wolgemut/ der du ſolche deine Schwachglaͤubig-<lb/> keit erkenneſt vnd von Hertzen beklageſt; Denn eben<lb/> bey ſolchem Erkaͤntniß vnd leid deiner Schwachglaͤu-<lb/> bigkeit kanſtu vnd ſolſtu gewiß ſeyn/ daß der Heilige<lb/> Geiſt mit ſeiner Gnade/ ob ſchon ſchwaͤchlich/ bey dir<lb/> wohnet/ vnd demnach des Ewigen halben/ noch wol<lb/> vmb dich ſtehe. Ein Kind iſt eben ſo wol ein Menſch<lb/> alß ich vnd du/ obs gleich klein vnd ſchwach/ vnd nicht<lb/> ſo groß vnd ſtarck iſt/ alß ich vñ du/ Alſo iſt der Glau-<lb/> be auch ein Glaube/ ob er ſchon nicht allezeit gleich<lb/> groß/ vñ ſtarck iſt/ wie der Helden Glaube Abrahams<lb/> war. Manch Ring wird auff etliche Hundert ja Tau-<lb/> ſend Thaler <hi rendition="#aq">æſtimiret</hi> vnd geſchaͤtzet/ Nicht eben we-<lb/> gen des Goldes/ So kaum zweene oder drey Ducaten<lb/> ſchwer wuͤget: Sondern wegen des Edlen Steins der<lb/> ins Gold gefaſſet iſt: Alſo wird dem Glauben Ver-<lb/> gebung der Suͤnden vnd andere groſſe ſachen zuge-<lb/> ſchrieben/ nicht bloß ſo ferr er ein Glaube iſt/ <hi rendition="#aq">in præ-<lb/> dicamento qvalitatis,</hi> Sondern ſo weit er Chriſtum<lb/> ergreiffet/ vnd <hi rendition="#aq">in prædicamento Relationis</hi> iſt; Vñ<lb/> dz vermag auch ein kleiner ſchwacher Glaube zuthun.</p><lb/> <p>Derentwegen biſtu gleich nicht groß vnd ſtarck-<lb/> glaͤubig/ Sondern klein vnd ſchwachglaͤubig/ ſo ſey<lb/> <fw place="bottom" type="sig">C</fw><fw place="bottom" type="catch">nur</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [17/0017]
Leichpredigt.
ges ſtilles Gewiſſen/ wo ein ruhiges ſtilles Gewiſſen
iſt/ da iſt der Heilige Geiſt/ wo der Heilige Geiſt iſt/
da iſt die gantze Heilige Dreyfaltigkeit/ wo die Hei-
lige Dreyfaltigkeit iſt/ da iſt ewiges Leben vnd Him-
liſche Seligkeit/ Ja ſprichſtu/ Jch glaͤube zwar/ aber
der Glaube iſt zumal ſchwach bey mir/ daß ich jhn
offt kaum fuͤhle. Antwort: Sey gleichwol getroſt
vnd wolgemut/ der du ſolche deine Schwachglaͤubig-
keit erkenneſt vnd von Hertzen beklageſt; Denn eben
bey ſolchem Erkaͤntniß vnd leid deiner Schwachglaͤu-
bigkeit kanſtu vnd ſolſtu gewiß ſeyn/ daß der Heilige
Geiſt mit ſeiner Gnade/ ob ſchon ſchwaͤchlich/ bey dir
wohnet/ vnd demnach des Ewigen halben/ noch wol
vmb dich ſtehe. Ein Kind iſt eben ſo wol ein Menſch
alß ich vnd du/ obs gleich klein vnd ſchwach/ vnd nicht
ſo groß vnd ſtarck iſt/ alß ich vñ du/ Alſo iſt der Glau-
be auch ein Glaube/ ob er ſchon nicht allezeit gleich
groß/ vñ ſtarck iſt/ wie der Helden Glaube Abrahams
war. Manch Ring wird auff etliche Hundert ja Tau-
ſend Thaler æſtimiret vnd geſchaͤtzet/ Nicht eben we-
gen des Goldes/ So kaum zweene oder drey Ducaten
ſchwer wuͤget: Sondern wegen des Edlen Steins der
ins Gold gefaſſet iſt: Alſo wird dem Glauben Ver-
gebung der Suͤnden vnd andere groſſe ſachen zuge-
ſchrieben/ nicht bloß ſo ferr er ein Glaube iſt/ in præ-
dicamento qvalitatis, Sondern ſo weit er Chriſtum
ergreiffet/ vnd in prædicamento Relationis iſt; Vñ
dz vermag auch ein kleiner ſchwacher Glaube zuthun.
Derentwegen biſtu gleich nicht groß vnd ſtarck-
glaͤubig/ Sondern klein vnd ſchwachglaͤubig/ ſo ſey
nur
C
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/509545 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/509545/17 |
Zitationshilfe: | Hentschelius, Adamus: TrostPredigt Wider die schweresten zwo Anfechtungen. Schweidnitz, 1623, S. 17. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/509545/17>, abgerufen am 16.07.2024. |