Heinnitz, Samuel: Mortis Præcipitium. Vom bösen schnellen Tode. Oels, 1628.Christliche Leich- Marci 16.. 16. Gal. 5. v. 6. Matth. 10. . 22.wird er jhn darnach richten. Wer glaubt (der Glaube aber ist durch die Liebe thätig) vnd verharret biß ans ende/ der wird selig. Wer aber nicht gläubet/ der wird verdampt werden. Weil denn dem also; so sey jedermann gewarnet/ daß gemei-
Chriſtliche Leich- Marci 16.ꝟ. 16. Gal. 5. v. 6. Matth. 10. ꝟ. 22.wird er jhn darnach richten. Wer glaubt (der Glaube aber iſt durch die Liebe thaͤtig) vnd verharꝛet biß ans ende/ der wird ſelig. Wer aber nicht glaͤubet/ der wird verdampt werden. Weil denn dem alſo; ſo ſey jedermann gewarnet/ daß gemei-
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0020"/><fw type="header" place="top">Chriſtliche Leich-</fw><lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Marci 16.<lb/> ꝟ. 16.<lb/> Gal. 5. v. 6.<lb/> Matth. 10.<lb/> ꝟ.</hi> 22.</note>wird er jhn darnach richten. Wer glaubt (der Glaube aber<lb/> iſt durch die Liebe thaͤtig) vnd verharꝛet biß ans ende/ der<lb/> wird ſelig. Wer aber nicht glaͤubet/ der wird verdampt<lb/> werden.</p><lb/> <p>Weil denn dem alſo; ſo ſey jedermann gewarnet/ daß<lb/> er allezeit alſo glaͤube/ alſo lebe/ vnd alſo auff Gottes wegen<lb/> gehe: Damit ſo er ploͤczlich ſtuͤrbe/ man nicht ſagen doͤrffe.<lb/> Er hat einen boͤſen ſchnellen todt: Sondern viel mehr/ er<lb/><note place="left">Verfuͤhriſch<lb/> Gleichnuͤß.</note>hat einen gutten ſchnellen todt. Es hat die Welt zwar<lb/> ein Gleichnuͤß vnd ſaget/ es ſey mit der Menſchen leben<lb/> vnd ſterben/ gleich wie mit einem Buͤchſenſchuͤtzen. Denn<lb/> wie dieſem ſein langes Ziehlen zum treffen nichts helffe/ es<lb/> ſey deñ daß er wol abdruͤcke; alſo lieg es auch nicht an dem/<lb/> wie ein Menſch gelebet habe/ ſondern allein alles dꝛan/ das<lb/> er wol ſterbe. Mit dieſen gedancken hindern viel Menſchen<lb/> in jhnen ſelbſten die Buſſe/ vnd geben ſich willig in groſſe<lb/> gefahr/ darinnen ſie auch des mehrentheils jaͤmmerlich<lb/> verderben. Denn ob es wol wahr iſt/ daß wol abdruͤcken<lb/> zum ſterben das beſte thut/ ſo iſt doch darneben auch wahr/<lb/> daß wer gewiß halten vnd abdruͤcken ſolte/ der muͤſſe auch<lb/> friſche geſunde Augen vnd gewiſſe Haͤnde haben/ ſtaͤtt hal-<lb/> ten/ nicht zittern oder hin vñ wider gauckeln: Alſo wer wol<lb/> abdruͤcken vnd Selig ſterben wil/ der muß ſehende ſelige<lb/> Augen haben/ die den/ <hi rendition="#aq">Scopum vitæ noſtræ,</hi> Zweck vnd<lb/> Ziel vnſers Lebens Chriſtum recht ſehen/ vnd ein ſolches<lb/> Hercz daß im Glauben nicht wancket. Denn hier triefft<lb/> mans nicht ohne wahn/ wie je bißweilen einer vnvorſehens<lb/> in die Scheiben gaͤuckelt/ ſondern es wil gar ein ſtaͤtes hercz<lb/> haben/ daß den Zweck ſehe/ dꝛauff fleiſſig Ziele vñ abdꝛucke.<lb/> Ob aber nu wol Gott ein ſolches hertz vnd Glauben einem<lb/> Menſchen auch am letzten ende geben kan/ ſo gehet er doch<lb/> <fw type="catch" place="bottom">gemei-</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [0020]
Chriſtliche Leich-
wird er jhn darnach richten. Wer glaubt (der Glaube aber
iſt durch die Liebe thaͤtig) vnd verharꝛet biß ans ende/ der
wird ſelig. Wer aber nicht glaͤubet/ der wird verdampt
werden.
Marci 16.
ꝟ. 16.
Gal. 5. v. 6.
Matth. 10.
ꝟ. 22.
Weil denn dem alſo; ſo ſey jedermann gewarnet/ daß
er allezeit alſo glaͤube/ alſo lebe/ vnd alſo auff Gottes wegen
gehe: Damit ſo er ploͤczlich ſtuͤrbe/ man nicht ſagen doͤrffe.
Er hat einen boͤſen ſchnellen todt: Sondern viel mehr/ er
hat einen gutten ſchnellen todt. Es hat die Welt zwar
ein Gleichnuͤß vnd ſaget/ es ſey mit der Menſchen leben
vnd ſterben/ gleich wie mit einem Buͤchſenſchuͤtzen. Denn
wie dieſem ſein langes Ziehlen zum treffen nichts helffe/ es
ſey deñ daß er wol abdruͤcke; alſo lieg es auch nicht an dem/
wie ein Menſch gelebet habe/ ſondern allein alles dꝛan/ das
er wol ſterbe. Mit dieſen gedancken hindern viel Menſchen
in jhnen ſelbſten die Buſſe/ vnd geben ſich willig in groſſe
gefahr/ darinnen ſie auch des mehrentheils jaͤmmerlich
verderben. Denn ob es wol wahr iſt/ daß wol abdruͤcken
zum ſterben das beſte thut/ ſo iſt doch darneben auch wahr/
daß wer gewiß halten vnd abdruͤcken ſolte/ der muͤſſe auch
friſche geſunde Augen vnd gewiſſe Haͤnde haben/ ſtaͤtt hal-
ten/ nicht zittern oder hin vñ wider gauckeln: Alſo wer wol
abdruͤcken vnd Selig ſterben wil/ der muß ſehende ſelige
Augen haben/ die den/ Scopum vitæ noſtræ, Zweck vnd
Ziel vnſers Lebens Chriſtum recht ſehen/ vnd ein ſolches
Hercz daß im Glauben nicht wancket. Denn hier triefft
mans nicht ohne wahn/ wie je bißweilen einer vnvorſehens
in die Scheiben gaͤuckelt/ ſondern es wil gar ein ſtaͤtes hercz
haben/ daß den Zweck ſehe/ dꝛauff fleiſſig Ziele vñ abdꝛucke.
Ob aber nu wol Gott ein ſolches hertz vnd Glauben einem
Menſchen auch am letzten ende geben kan/ ſo gehet er doch
gemei-
Verfuͤhriſch
Gleichnuͤß.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/509393 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/509393/20 |
Zitationshilfe: | Heinnitz, Samuel: Mortis Præcipitium. Vom bösen schnellen Tode. Oels, 1628, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/509393/20>, abgerufen am 23.07.2024. |