Wellich, Georg: Christliche Leichpredigt. Oels, 1618.Christliche LeichPredigt. vermeinet ex opere operato, der Sachen genüge zuthun/da der meiste theil gedencket/ das Kirchen gehen/ das Abend- mahl empfangen/ vnnd nichts guttes darbey thun/ Selig mache. Darumb ists kein Wunder/ das jtzo bey mehlichen erfüllet wirdt/ was Christus Luc. 18. vom Ende der WeltLuc. 18. v. 8. geweissaget: Meinestu/ wenn des Menschen Sohn kom- men wirdt/ ob er werde Glauben finden. Da möchten die Fromen die gar Tewer sein/ in der jetzigen Welt Grund- suppe/ wol mit dem alten Kirchenlehrer seufstzen/ klagen vnd sagen: O Domine in quae tempora nos conscrvasti. Ach HErr/ was vor betrübte Zeiten hastu vns erleben lassen. Vnd mit König David Psal. 12. Hilff HErr/ die heiligen haben abgenommen/ vnnd der Gläubigen ist wenig vnter den Menschen kindern. Ach Gott von Himmel siehe dar ein/ vnd laß dich das Erbarmen/ etc. Vnd abermal wo bleibt die Brüderliche Liebe/ die gantze Welt ist voller Dieb: Kein Lieb noch Glaub auffErden ist/ Ein jeder braucht sein Trug vnd List. Das ist ein Zeichen vor dem Jüngsten tag. Aber wenn man solches beklaget/ so wissen es jhr viel fein zu ent- schuldigen/ entweder das es allezeit so gewest vnnd bleiben müste. Da doch die Frage zu beantworten: Obs also were gewest/ ists aber gewest/ so frage man darnach/ ob man hat stille darzu geschwiegen. Weil man aber solches nichtCausae talis confusionis achtet vnd saget: Ventum ad supremum est, nunquam me- liora sequentur. So bleibet auch solche Sicherheit jmmer1. Status Ec- clesiasticus fort/ vnd wird von Tage zu Tage noch ärger. Daran sein nicht wenig jhr viel in den drey Hauptständen vrsache dran/ als man siehets/ GOtt erbarme es/ wie es im Geistlichen stande zugehet/ da wirds Predigampt mit Lauffen/ rennen vnd Eindringen angefangen/ das wider Gott ist/ denn darüber klaget Jer. 23. Sie lieffen/ vnd ich sandte sie nicht. Ein C iij
Chꝛiſtliche LeichPꝛedigt. vermeinet ex opere operato, der Sachen genuͤge zuthun/da der meiſte theil gedencket/ das Kirchẽ gehen/ das Abend- mahl empfangen/ vnnd nichts guttes darbey thun/ Selig mache. Darumb iſts kein Wunder/ das jtzo bey mehlichen erfuͤllet wirdt/ was Chriſtus Luc. 18. vom Ende der WeltLuc. 18. v. 8. geweiſſaget: Meineſtu/ wenn des Menſchen Sohn kom- men wirdt/ ob er werde Glauben finden. Da moͤchten die Fromen die gar Tewer ſein/ in der jetzigen Welt Grund- ſuppe/ wol mit dem alten Kirchenlehrer ſeufſtzen/ klagen vnd ſagen: O Domine in quæ tempora nos conſcrvâſti. Ach HErr/ was vor betruͤbte Zeiten haſtu vns erleben laſſen. Vnd mit Koͤnig David Pſal. 12. Hilff HErꝛ/ die heiligen haben abgenommen/ vnnd der Glaͤubigen iſt wenig vnter den Menſchen kindern. Ach Gott von Him̃el ſiehe dar ein/ vnd laß dich das Erbarmen/ ꝛc. Vnd abermal wo bleibt die Bruͤderliche Liebe/ die gantze Welt iſt voller Dieb: Kein Lieb noch Glaub auffErdẽ iſt/ Ein jeder braucht ſein Trug vnd Liſt. Das iſt ein Zeichen vor dem Juͤngſten tag. Aber wenn man ſolches beklaget/ ſo wiſſen es jhr viel fein zu ent- ſchuldigen/ entweder das es allezeit ſo geweſt vnnd bleiben muͤſte. Da doch die Frage zu beantworten: Obs alſo were geweſt/ iſts aber geweſt/ ſo frage man darnach/ ob man hat ſtille darzu geſchwiegen. Weil man aber ſolches nichtCauſæ talis confuſionis achtet vnd ſaget: Ventum ad ſupremum eſt, nunquam me- liora ſequentur. So bleibet auch ſolche Sicherheit jmmer1. Status Ec- cleſiaſticus foꝛt/ vnd wird von Tage zu Tage noch aͤrger. Daran ſein nicht wenig jhr viel in den dꝛey Hauptſtaͤndẽ vrſache dran/ als man ſiehets/ GOtt erbarme es/ wie es im Geiſtlichen ſtande zugehet/ da wirds Predigampt mit Lauffen/ rennen vnd Eindringen angefangen/ das wider Gott iſt/ denn daruͤber klaget Jer. 23. Sie lieffen/ vnd ich ſandte ſie nicht. Ein C iij
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da der meiſte theil gedencket/ das Kirchẽ gehen/ das Abend-
mahl empfangen/ vnnd nichts guttes darbey thun/ Selig
mache. Darumb iſts kein Wunder/ das jtzo bey mehlichen
erfuͤllet wirdt/ was Chriſtus Luc. 18. vom Ende der Welt
geweiſſaget: Meineſtu/ wenn des Menſchen Sohn kom-
men wirdt/ ob er werde Glauben finden. Da moͤchten die
Fromen die gar Tewer ſein/ in der jetzigen Welt Grund-
ſuppe/ wol mit dem alten Kirchenlehrer ſeufſtzen/ klagen
vnd ſagen: O Domine in quæ tempora nos conſcrvâſti. Ach
HErr/ was vor betruͤbte Zeiten haſtu vns erleben laſſen.
Vnd mit Koͤnig David Pſal. 12. Hilff HErꝛ/ die heiligen
haben abgenommen/ vnnd der Glaͤubigen iſt wenig vnter
den Menſchen kindern. Ach Gott von Him̃el ſiehe dar ein/
vnd laß dich das Erbarmen/ ꝛc. Vnd abermal wo bleibt die
Bruͤderliche Liebe/ die gantze Welt iſt voller Dieb: Kein
Lieb noch Glaub auffErdẽ iſt/ Ein jeder braucht ſein Trug
vnd Liſt. Das iſt ein Zeichen vor dem Juͤngſten tag. Aber
wenn man ſolches beklaget/ ſo wiſſen es jhr viel fein zu ent-
ſchuldigen/ entweder das es allezeit ſo geweſt vnnd bleiben
muͤſte. Da doch die Frage zu beantworten: Obs alſo were
geweſt/ iſts aber geweſt/ ſo frage man darnach/ ob man hat
ſtille darzu geſchwiegen. Weil man aber ſolches nicht
achtet vnd ſaget: Ventum ad ſupremum eſt, nunquam me-
liora ſequentur. So bleibet auch ſolche Sicherheit jmmer
foꝛt/ vnd wird von Tage zu Tage noch aͤrger. Daran ſein
nicht wenig jhr viel in den dꝛey Hauptſtaͤndẽ vrſache dran/
als man ſiehets/ GOtt erbarme es/ wie es im Geiſtlichen
ſtande zugehet/ da wirds Predigampt mit Lauffen/ rennen
vnd Eindringen angefangen/ das wider Gott iſt/ denn
daruͤber klaget Jer. 23. Sie lieffen/ vnd ich ſandte ſie nicht.
Ein
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