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Wellich, Georg: Christliche Leichpredigt. Oels, 1618.

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Christliche LeichPredigt.
wenn man jemanden Gelt oder Gutt auff seinen Glauben
dargiebet/ oder von jhme abfordert: Sondern er verstehet/
den Seligmachenden Glauben/ welcher ist nicht allein bloß
eine wissenschafft von Christi Person vnd Ampt: Sondn2. Justisi-
cans de qua
hic

auch eine gewisse Zuversicht vnd Vertrawen zu Gott/ das
vns vmb Christi verdiensts willen/ alle vnsere Sünde ver-
geben werden. Von diesem Glauben saget nun der Apostel
ferrner/ das Er jhn gehalten habe. Vnd sollen vnd müssenII.
Coservari
debet.

jhn auch alle Christen inn diesem Leben halten/ woferrn sie
begehren Selig zu werden. Es heisset aber Glauben halten:
1. Erstlich/ was man mit seiner vernunfft in Articuln desI. V. D. ad
sentiendo.

Glaubens nicht begreiffen noch erforschen kan/ GOtte zu-
trawen/ noch klährer: Das man ein vnterscheidt mache/
Inter absurda fidei & absurda rationis. Zwischen dem/ was
dem Glauben vnnd der Vernuufft zu wider ist/ als zum
Exempel: Das GOttes Sohn ist Mensch worden/ von
einer Jungfrawen gebohren/ auch das Er nicht alleine als
wahrer Gott/ sondern auch als wahrer Mensch/ durch die
Eigenschafften der Göttlichen natur Allwissend/ Allmäch-
tig/ vberall Gegenwertig sey/ etc. Das ist der Vernunfft zu
wider/ vnnd ist zwar ein absurdum rationis, aber nicht ein
absurdum fidei, oder dem Glauben zuwider/ vnd heist da:
Man muß es Gott zutrawen vnd Glauben behalten/ Also
auch das Christi Leib vnd Blut/ warhafftig vnterm Brod
vnd Wein im H. Abendtmahl zu gegen vnd Mündlichen/
So wol von Gottlosen/ als von Gläubigen vnnd fromen
empfangen wird/ obs zwar vnterschiedliche würckung hat/
das ist auch meiner vernunfft zu wider/ vnd muß abermal
heissen Glauben halten. Wo dieses nicht in acht genohmen
wirdt/ so weiß ich nicht/ was es anders vor ein Glauben
were/ weil nun solches die Calvinisten widersprechen/ jhrer

Vernunfft
C ij

Chriſtliche LeichPꝛedigt.
wenn man jemanden Gelt oder Gutt auff ſeinen Glauben
dargiebet/ oder von jhme abfordert: Sondern er verſtehet/
den Seligmachenden Glauben/ welcher iſt nicht allein bloß
eine wiſſenſchafft von Chriſti Perſon vnd Ampt: Sonďn2. Juſtiſi-
cãs de qua
hic

auch eine gewiſſe Zuverſicht vnd Vertrawen zu Gott/ das
vns vmb Chriſti verdienſts willen/ alle vnſere Suͤnde ver-
geben werden. Von dieſem Glauben ſaget nun der Apoſtel
ferꝛner/ das Er jhn gehalten habe. Vnd ſollen vnd muͤſſenII.
Coſervari
debet.

jhn auch alle Chriſten inn dieſem Leben halten/ woferꝛn ſie
begehꝛen Selig zu werden. Es heiſſet aber Glauben halten:
1. Erſtlich/ was man mit ſeiner vernunfft in Articuln desI. V. D. ad
ſentiendo.

Glaubens nicht begreiffen noch erfoꝛſchen kan/ GOtte zu-
trawen/ noch klaͤhrer: Das man ein vnterſcheidt mache/
Inter abſurda fidei & abſurda rationis. Zwiſchen dem/ was
dem Glauben vnnd der Vernuufft zu wider iſt/ als zum
Exempel: Das GOttes Sohn iſt Menſch woꝛden/ von
einer Jungfrawen gebohꝛen/ auch das Er nicht alleine als
wahꝛer Gott/ ſondern auch als wahꝛer Menſch/ durch die
Eigenſchafften der Goͤttlichen natur Allwiſſend/ Allmaͤch-
tig/ vberall Gegenwertig ſey/ ꝛc. Das iſt der Vernunfft zu
wider/ vnnd iſt zwar ein abſurdum rationis, aber nicht ein
abſurdum fidei, oder dem Glauben zuwider/ vnd heiſt da:
Man muß es Gott zutrawen vnd Glauben behalten/ Alſo
auch das Chriſti Leib vnd Blut/ warhafftig vnterm Brod
vnd Wein im H. Abendtmahl zu gegen vnd Muͤndlichen/
So wol von Gottloſen/ als von Glaͤubigen vnnd fromen
empfangen wird/ obs zwar vnterſchiedliche wuͤrckung hat/
das iſt auch meiner vernunfft zu wider/ vnd muß abermal
heiſſen Glauben halten. Wo dieſes nicht in acht genohmen
wirdt/ ſo weiß ich nicht/ was es anders vor ein Glauben
were/ weil nun ſolches die Calviniſten widerſprechen/ jhꝛer

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[0019] Chriſtliche LeichPꝛedigt. wenn man jemanden Gelt oder Gutt auff ſeinen Glauben dargiebet/ oder von jhme abfordert: Sondern er verſtehet/ den Seligmachenden Glauben/ welcher iſt nicht allein bloß eine wiſſenſchafft von Chriſti Perſon vnd Ampt: Sonďn auch eine gewiſſe Zuverſicht vnd Vertrawen zu Gott/ das vns vmb Chriſti verdienſts willen/ alle vnſere Suͤnde ver- geben werden. Von dieſem Glauben ſaget nun der Apoſtel ferꝛner/ das Er jhn gehalten habe. Vnd ſollen vnd muͤſſen jhn auch alle Chriſten inn dieſem Leben halten/ woferꝛn ſie begehꝛen Selig zu werden. Es heiſſet aber Glauben halten: 1. Erſtlich/ was man mit ſeiner vernunfft in Articuln des Glaubens nicht begreiffen noch erfoꝛſchen kan/ GOtte zu- trawen/ noch klaͤhrer: Das man ein vnterſcheidt mache/ Inter abſurda fidei & abſurda rationis. Zwiſchen dem/ was dem Glauben vnnd der Vernuufft zu wider iſt/ als zum Exempel: Das GOttes Sohn iſt Menſch woꝛden/ von einer Jungfrawen gebohꝛen/ auch das Er nicht alleine als wahꝛer Gott/ ſondern auch als wahꝛer Menſch/ durch die Eigenſchafften der Goͤttlichen natur Allwiſſend/ Allmaͤch- tig/ vberall Gegenwertig ſey/ ꝛc. Das iſt der Vernunfft zu wider/ vnnd iſt zwar ein abſurdum rationis, aber nicht ein abſurdum fidei, oder dem Glauben zuwider/ vnd heiſt da: Man muß es Gott zutrawen vnd Glauben behalten/ Alſo auch das Chriſti Leib vnd Blut/ warhafftig vnterm Brod vnd Wein im H. Abendtmahl zu gegen vnd Muͤndlichen/ So wol von Gottloſen/ als von Glaͤubigen vnnd fromen empfangen wird/ obs zwar vnterſchiedliche wuͤrckung hat/ das iſt auch meiner vernunfft zu wider/ vnd muß abermal heiſſen Glauben halten. Wo dieſes nicht in acht genohmen wirdt/ ſo weiß ich nicht/ was es anders vor ein Glauben were/ weil nun ſolches die Calviniſten widerſprechen/ jhꝛer Vernunfft 2. Juſtiſi- cãs de qua hic II. Coſervari debet. I. V. D. ad ſentiendo. C ij

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Zitationshilfe: Wellich, Georg: Christliche Leichpredigt. Oels, 1618, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/509201/19>, abgerufen am 21.11.2024.