Barthisius, Henoch: Geistlicher SterbeKittel gleubiger Christenhertzen. Leipzig, 1614.Christliche Leich Predigt. Fenster/ Küche vnd Keller vber einen hauffen gegangenseyn/ Ja er ist gar wie ein abgehawener Baum im Wal- de/ vnd kan weder Hand noch Finger regen/ weder sehen noch hören/ weder riechen noch schmecken/ man hawe oder steche auff jhn zu wie man wolle/ so fühlet er doch nichts im geringsten. Der heilige Bernhardus, wenn er geden- cket an dieselbigen herrlichen Wercke der Seelen/ ver- gleicht er sie dem Himmel/ wie seine wort lauten: Coelum est sancta anima, habens intellectum Solem, Lunam fidem, astra virtutes. Die heilige Seele ist der Him- mel/ dieses Himmels Sonne ist Vernunfft vnd Ver- stand/ der Monde ist der Glaube/ die Sternen sind die herrlichen Tugenden. Weil es denn nun an dem/ daß die Seele ist ein solch edles geschöpff des lieben Gottes/ in- aestimabilis Thesaurus, das beste theil am Menschen/ vnd ein solch edles Kleynod/ daß man nicht hoch genung schätzen kan/ vnd ein jeder Eine Seele zu versorgen hat/ so wil auch einem jedern Christen obliegen vnd gebüren/ daß er auch seiner lieben Seelen gar wol war neme/ vnd allezeit mehr für dieselbe sorge/ als für seinen Leib/ vnd jh- me zu hertzen sühre/ was Christus saget/ Matthaei am 16. Was hülffe es einen Menschen/ so er die gantze Welt ge-Matth. 16. wünne/ vnd soll zu letzt schaden an seiner Seelen nemen? Hat nun einer seiner Seelen fleissig wahr genommen/ hat er sie mit dem geistlichen Proviant Göttliches worts vnd der heiligen Sacramenten wol versorget/ hat er sie mit warem Glauben an Christum gereiniget/ von denHebr. 9. todten Wercken/ so wird er dessen am jungsten Tage reichlich geniessen: Dargegen aber/ lesset jhm einer das zeitliche mehr angelegen seyn/ vnd hat darüber seiner ar- men Seelen vergessen/ vnd sich nicht bekümmert/ wo die- selbe
Chriſtliche Leich Predigt. Fenſter/ Kuͤche vnd Keller vber einen hauffen gegangenſeyn/ Ja er iſt gar wie ein abgehawener Baum im Wal- de/ vnd kan weder Hand noch Finger regen/ weder ſehen noch hoͤren/ weder riechẽ noch ſchmecken/ man hawe oder ſteche auff jhn zu wie man wolle/ ſo fuͤhlet er doch nichts im geringſten. Der heilige Bernhardus, wenn er geden- cket an dieſelbigen herrlichen Wercke der Seelen/ ver- gleicht er ſie dem Him̃el/ wie ſeine wort lauten: Cœlum eſt ſancta anima, habens intellectum Solem, Lunam fidem, aſtra virtutes. Die heilige Seele iſt der Him- mel/ dieſes Himmels Sonne iſt Vernunfft vnd Ver- ſtand/ der Monde iſt der Glaube/ die Sternen ſind die herrlichen Tugenden. Weil es denn nun an dem/ daß die Seele iſt ein ſolch edles geſchoͤpff des liebẽ Gottes/ in- æſtimabilis Theſaurus, das beſte theil am Menſchen/ vnd ein ſolch edles Kleynod/ daß man nicht hoch genung ſchaͤtzen kan/ vnd ein jeder Eine Seele zu verſorgen hat/ ſo wil auch einem jedern Chriſten obliegen vnd gebuͤren/ daß er auch ſeiner lieben Seelen gar wol war neme/ vnd allezeit mehr fuͤr dieſelbe ſorge/ als fuͤr ſeinen Leib/ vnd jh- me zu hertzen ſuͤhre/ was Chriſtus ſaget/ Matthæi am 16. Was huͤlffe es einen Menſchen/ ſo er die gantze Welt ge-Matth. 16. wuͤnne/ vnd ſoll zu letzt ſchaden an ſeiner Seelen nemen? Hat nun einer ſeiner Seelen fleiſſig wahr genommen/ hat er ſie mit dem geiſtlichen Proviant Goͤttliches worts vnd der heiligen Sacramenten wol verſorget/ hat er ſie mit warem Glauben an Chꝛiſtum gereiniget/ von denHebr. 9. todten Wercken/ ſo wird er deſſen am jůngſten Tage reichlich genieſſen: Dargegen aber/ leſſet jhm einer das zeitliche mehr angelegen ſeyn/ vnd hat daruͤber ſeiner ar- men Seelen vergeſſen/ vnd ſich nicht bekuͤmmert/ wo die- ſelbe
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Chriſtliche Leich Predigt.
Fenſter/ Kuͤche vnd Keller vber einen hauffen gegangen
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de/ vnd kan weder Hand noch Finger regen/ weder ſehen
noch hoͤren/ weder riechẽ noch ſchmecken/ man hawe oder
ſteche auff jhn zu wie man wolle/ ſo fuͤhlet er doch nichts
im geringſten. Der heilige Bernhardus, wenn er geden-
cket an dieſelbigen herrlichen Wercke der Seelen/ ver-
gleicht er ſie dem Him̃el/ wie ſeine wort lauten: Cœlum
eſt ſancta anima, habens intellectum Solem, Lunam
fidem, aſtra virtutes. Die heilige Seele iſt der Him-
mel/ dieſes Himmels Sonne iſt Vernunfft vnd Ver-
ſtand/ der Monde iſt der Glaube/ die Sternen ſind die
herrlichen Tugenden. Weil es denn nun an dem/ daß
die Seele iſt ein ſolch edles geſchoͤpff des liebẽ Gottes/ in-
æſtimabilis Theſaurus, das beſte theil am Menſchen/
vnd ein ſolch edles Kleynod/ daß man nicht hoch genung
ſchaͤtzen kan/ vnd ein jeder Eine Seele zu verſorgen hat/
ſo wil auch einem jedern Chriſten obliegen vnd gebuͤren/
daß er auch ſeiner lieben Seelen gar wol war neme/ vnd
allezeit mehr fuͤr dieſelbe ſorge/ als fuͤr ſeinen Leib/ vnd jh-
me zu hertzen ſuͤhre/ was Chriſtus ſaget/ Matthæi am 16.
Was huͤlffe es einen Menſchen/ ſo er die gantze Welt ge-
wuͤnne/ vnd ſoll zu letzt ſchaden an ſeiner Seelen nemen?
Hat nun einer ſeiner Seelen fleiſſig wahr genommen/
hat er ſie mit dem geiſtlichen Proviant Goͤttliches worts
vnd der heiligen Sacramenten wol verſorget/ hat er ſie
mit warem Glauben an Chꝛiſtum gereiniget/ von den
todten Wercken/ ſo wird er deſſen am jůngſten Tage
reichlich genieſſen: Dargegen aber/ leſſet jhm einer das
zeitliche mehr angelegen ſeyn/ vnd hat daruͤber ſeiner ar-
men Seelen vergeſſen/ vnd ſich nicht bekuͤmmert/ wo die-
ſelbe
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Zitationshilfe: | Barthisius, Henoch: Geistlicher SterbeKittel gleubiger Christenhertzen. Leipzig, 1614, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508611/15>, abgerufen am 16.07.2024. |