Barthisius, Henoch: Geistlicher SterbeKittel gleubiger Christenhertzen. Leipzig, 1614.Christliche Leichpredigt. HErr gebildet aus einem Erdenkloß: Die Seele aberhat er jme insonderheit eingeblasen/ daraus denn klärlich zuvernehmen/ das der Leib ein jrrdisches/ die Seele a- ber ein geistliches Wesen ist/ vnd do der Leib wieder zur Erden werden muß/ davon er genommen/ so bleibet doch Genes. 3.die Seele vnsterblich: Sintemal sie ein geistliches We- sen ist/ wie Christus saget Matth. am 10. Fürchtet euch nicht für denen die den Leib tödten/ die Seele können sie nicht tödten. Vnd Salomon Eccles. am 12. saget: Der Eccles. 12.Staub muß wieder in die Erde kommen wie er gewesen ist/ vnd der Geist wieder zu Gott/ der jhn gegeben hat. So sehen wir nun hierauß klerlich/ daß der Geist des Menschen viel köstlicher vnd viel besser ist/ als der Leib vnnd ein solch edles vnd fürtrefflich Geschöpff des all- mächtigen Gottes/ daß es nicht außzusprechen. Denn ob sie wol ein solch subtiles vnd zartes Creatürlein ist/ daß man sie weder mit den Augen sehen/ noch mit den Hän- den greiffen kan/ so sihet man doch jhre großmächtige Werck/ die sie mit dichten vnd speculiren/ mit außsinnung vnd erfindung guter Künste/ mit zehlen vnd rechnen/ übet vnd treibet/ so lange sie in deß Menschen Leibe resi- diret, vnd jhren auffenthalt hat. Sie ist wie ein gewal- tiger König/ der dem Leibe vnd seinen Gliedmassen/ Au- gen vnd Ohren/ Händen vnd Füssen befiehlet/ was sie thun oder lassen sollen/ wie Aristoteles saget: Anima naturaliter dominatur corpori, sicut Dominus ser- vo, Die Seele herrschet natürlicher weise vber den Leib/ wie ein Herr vber den Knecht/ so lang auch dieser König regiret/ so ist der Leib wie ein schönes wolgebawetes Schlößlein: So bald aber dieser König außzeucht/ ist der Leib wie ein leeres wüstes Hauß/ darinne Thür vnd Fenster/
Chriſtliche Leichpredigt. HErr gebildet aus einem Erdenkloß: Die Seele aberhat er jme inſonderheit eingeblaſen/ daraus denn klaͤrlich zuvernehmen/ das der Leib ein jrrdiſches/ die Seele a- ber ein geiſtliches Weſen iſt/ vnd do der Leib wieder zur Erden werden muß/ davon er genommen/ ſo bleibet doch Geneſ. 3.die Seele vnſterblich: Sintemal ſie ein geiſtliches We- ſen iſt/ wie Chriſtus ſaget Matth. am 10. Fuͤrchtet euch nicht fuͤr denen die den Leib toͤdten/ die Seele koͤnnen ſie nicht toͤdten. Vnd Salomon Eccleſ. am 12. ſaget: Der Eccleſ. 12.Staub muß wieder in die Erde kommen wie er geweſen iſt/ vnd der Geiſt wieder zu Gott/ der jhn gegeben hat. So ſehen wir nun hierauß klerlich/ daß der Geiſt des Menſchen viel koͤſtlicher vnd viel beſſer iſt/ als der Leib vnnd ein ſolch edles vnd fuͤrtrefflich Geſchoͤpff des all- maͤchtigen Gottes/ daß es nicht außzuſprechen. Denn ob ſie wol ein ſolch ſubtiles vnd zartes Creatuͤrlein iſt/ daß man ſie weder mit den Augen ſehen/ noch mit den Haͤn- den greiffen kan/ ſo ſihet man doch jhre großmaͤchtige Werck/ die ſie mit dichten vnd ſpeculiren/ mit außſiñung vnd erfindung guter Kuͤnſte/ mit zehlen vnd rechnen/ uͤbet vnd treibet/ ſo lange ſie in deß Menſchen Leibe reſi- diret, vnd jhren auffenthalt hat. Sie iſt wie ein gewal- tiger Koͤnig/ der dem Leibe vnd ſeinen Gliedmaſſen/ Au- gen vnd Ohren/ Haͤnden vnd Fuͤſſen befiehlet/ was ſie thun oder laſſen ſollen/ wie Ariſtoteles ſaget: Anima naturaliter dominatur corpori, ſicut Dominus ſer- vo, Die Seele herrſchet natuͤrlicher weiſe vber den Leib/ wie ein Herr vber den Knecht/ ſo lang auch dieſer Koͤnig regiret/ ſo iſt der Leib wie ein ſchoͤnes wolgebawetes Schloͤßlein: So bald aber dieſer Koͤnig außzeucht/ iſt der Leib wie ein leeres wuͤſtes Hauß/ darinne Thuͤr vnd Fenſter/
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Chriſtliche Leichpredigt.
HErr gebildet aus einem Erdenkloß: Die Seele aber
hat er jme inſonderheit eingeblaſen/ daraus denn klaͤrlich
zuvernehmen/ das der Leib ein jrrdiſches/ die Seele a-
ber ein geiſtliches Weſen iſt/ vnd do der Leib wieder zur
Erden werden muß/ davon er genommen/ ſo bleibet doch
die Seele vnſterblich: Sintemal ſie ein geiſtliches We-
ſen iſt/ wie Chriſtus ſaget Matth. am 10. Fuͤrchtet euch
nicht fuͤr denen die den Leib toͤdten/ die Seele koͤnnen ſie
nicht toͤdten. Vnd Salomon Eccleſ. am 12. ſaget: Der
Staub muß wieder in die Erde kommen wie er geweſen
iſt/ vnd der Geiſt wieder zu Gott/ der jhn gegeben hat.
So ſehen wir nun hierauß klerlich/ daß der Geiſt des
Menſchen viel koͤſtlicher vnd viel beſſer iſt/ als der Leib
vnnd ein ſolch edles vnd fuͤrtrefflich Geſchoͤpff des all-
maͤchtigen Gottes/ daß es nicht außzuſprechen. Denn ob
ſie wol ein ſolch ſubtiles vnd zartes Creatuͤrlein iſt/ daß
man ſie weder mit den Augen ſehen/ noch mit den Haͤn-
den greiffen kan/ ſo ſihet man doch jhre großmaͤchtige
Werck/ die ſie mit dichten vnd ſpeculiren/ mit außſiñung
vnd erfindung guter Kuͤnſte/ mit zehlen vnd rechnen/
uͤbet vnd treibet/ ſo lange ſie in deß Menſchen Leibe reſi-
diret, vnd jhren auffenthalt hat. Sie iſt wie ein gewal-
tiger Koͤnig/ der dem Leibe vnd ſeinen Gliedmaſſen/ Au-
gen vnd Ohren/ Haͤnden vnd Fuͤſſen befiehlet/ was ſie
thun oder laſſen ſollen/ wie Ariſtoteles ſaget: Anima
naturaliter dominatur corpori, ſicut Dominus ſer-
vo, Die Seele herrſchet natuͤrlicher weiſe vber den Leib/
wie ein Herr vber den Knecht/ ſo lang auch dieſer Koͤnig
regiret/ ſo iſt der Leib wie ein ſchoͤnes wolgebawetes
Schloͤßlein: So bald aber dieſer Koͤnig außzeucht/ iſt
der Leib wie ein leeres wuͤſtes Hauß/ darinne Thuͤr vnd
Fenſter/
Geneſ. 3.
Eccleſ. 12.
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Zitationshilfe: | Barthisius, Henoch: Geistlicher SterbeKittel gleubiger Christenhertzen. Leipzig, 1614, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508611/14>, abgerufen am 16.07.2024. |