Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Mylaeus, Johann Philipp: Eine Christliche Leichpredigt. Heidelberg, 1599.

Bild:
<< vorherige Seite

schatz vnd perlin verglichen/ wie dan Christus im 7. Mat.
sagt jr sollet das heiligthumb nicht den hunden geben/ vnd
die perlin solt jr nicht für die sew werffen: vnd gemeinet
damit nichts anders/ dan das man den offentlichen hals-
starrigen spöttern vnd verachtern/ die predigt göttliches
worts/ vnd die H. Sacramenta nit wieder jren willen soll
auffdringen. Dan sonst wird Gott selbst in seinem wort
vnd Sacrament geschmähet/ vnd verunehrt.

Hiher gehört auch was Paulus 2. Cor. 4. von den Apo-
steln schreibt/ wie das sie die schätz deß Euangelij in jrdi-
schen gefässen tragen/ gleich nuhe wie man einen schatz
pfleget zuuerwahren das man nicht drum komme/ also soll
man auch Gottes wort/ vnd die H. Sacramenta in hohen
ehren halten/ vnd daß gar nicht ansehen/ das ein solcher
schatz von dem mehren theil dieser welt nichts geachtet/
oder sonst geschmehet vnd verunehrt wird/ denn da muß
man gedencken/ das ein solcher schatz verborgen lig: wie
Christus alhie in der gleichnuß lehret/ vnd das nit jeder-
man die hohe geheymnussen deß Göttlichen worts/ vnd
der H. Sacrament verstehe/ vnd derhalben/ wan ein mensch
den schatz gefunden hat/ das jm Gott sein H. wort/ vnd
den rechten gebrauch der H. Sacrament hat offenbaret
vnd zuerkennen gegeben: so sehe er zu das er jm denselben
schatz nit nehmen laß/ er verkauffe ehe alles was er hat/ vnd
vermag/ ehe denn er jm den rechten verstandt deß Göttli-
chen worts/ vnd den wahren gebrauch der H. Sacrament
nehmen laß/ dan gleich wie einer in einer fewersbrunst dar
nach strebet/ das er den besten schatz: vnd das edelste klei-
noth mög dauon bringen/ wan er schon das ander alles
muß verfladern/ vnd verbrennen lassen. Also auch wan
es in der welt brennet/ wan die verfolgung angehen/ vnd
das man die Christen von wegen der bekandtnuß Gött-
liches worts vmm leib ehr vnd gut begert zubringen/ so lug

du zn/

ſchatz vnd perlin verglichẽ/ wie dan Chriſtus im 7. Mat.
ſagt jr ſollet das heiligthumb nicht den hunden geben/ vñ
die perlin ſolt jr nicht fuͤr die ſew werffen: vnd gemeinet
damit nichts anders/ dan das man den offentlichen halſ-
ſtarrigen ſpoͤttern vnd verachtern/ die predigt goͤttliches
worts/ vnd die H. Sacramenta nit wieder jren willen ſoll
auffdringen. Dan ſonſt wird Gott ſelbſt in ſeinem wort
vnd Sacrament geſchmaͤhet/ vnd verunehrt.

Hiher gehoͤrt auch was Paulus 2. Cor. 4. von den Apo-
ſteln ſchreibt/ wie das ſie die ſchaͤtz deß Euangelij in jrdi-
ſchen gefaͤſſen tragen/ gleich nuhe wie man einen ſchatz
pfleget zuuerwahren das man nicht drum kom̃e/ alſo ſoll
man auch Gottes wort/ vnd die H. Sacramenta in hohen
ehren halten/ vnd daß gar nicht anſehen/ das ein ſolcher
ſchatz von dem mehren theil dieſer welt nichts geachtet/
oder ſonſt geſchmehet vnd verunehrt wird/ denn da muß
man gedencken/ das ein ſolcher ſchatz verborgen lig: wie
Chriſtus alhie in der gleichnuß lehret/ vnd das nit jeder-
man die hohe geheymnuſſen deß Goͤttlichen worts/ vnd
der H. Sacrament verſtehe/ vñ derhalben/ wan ein mẽſch
den ſchatz gefunden hat/ das jm Gott ſein H. wort/ vnd
den rechten gebrauch der H. Sacrament hat offenbaret
vnd zuerkennen gegeben: ſo ſehe er zu das er jm denſelben
ſchatz nit nehmen laß/ er verkauffe ehe alles was er hat/ vñ
vermag/ ehe deñ er jm den rechten verſtandt deß Goͤttli-
chen worts/ vnd den wahren gebrauch der H. Sacrament
nehmẽ laß/ dan gleich wie einer in einer fewersbrunſt dar
nach ſtrebet/ das er den beſten ſchatz: vnd das edelſte klei-
noth moͤg dauon bringen/ wan er ſchon das ander alles
muß verfladern/ vnd verbrennen laſſen. Alſo auch wan
es in der welt brennet/ wan die verfolgung angehen/ vnd
das man die Chriſten von wegen der bekandtnuß Goͤtt-
liches worts vm̃ leib ehr vnd gut begert zubringen/ ſo lug

du zn/
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <p><pb facs="#f0012" n="12"/>
&#x017F;chatz vnd perlin vergliche&#x0303;/ wie dan Chri&#x017F;tus im 7. Mat.<lb/>
&#x017F;agt jr &#x017F;ollet das heiligthumb nicht den hunden geben/ vn&#x0303;<lb/>
die perlin &#x017F;olt jr nicht fu&#x0364;r die &#x017F;ew werffen: vnd gemeinet<lb/>
damit nichts anders/ dan das man den offentlichen hal&#x017F;-<lb/>
&#x017F;tarrigen &#x017F;po&#x0364;ttern vnd verachtern/ die predigt go&#x0364;ttliches<lb/>
worts/ vnd die H. <hi rendition="#aq">Sacramenta</hi> nit wieder jren willen &#x017F;oll<lb/>
auffdringen. Dan &#x017F;on&#x017F;t wird Gott &#x017F;elb&#x017F;t in &#x017F;einem wort<lb/>
vnd <hi rendition="#aq">Sacrament</hi> ge&#x017F;chma&#x0364;het/ vnd verunehrt.</p><lb/>
          <p>Hiher geho&#x0364;rt auch was <hi rendition="#aq">Paulus 2. Cor.</hi> 4. von den Apo-<lb/>
&#x017F;teln &#x017F;chreibt/ wie das &#x017F;ie die &#x017F;cha&#x0364;tz deß Euangelij in jrdi-<lb/>
&#x017F;chen gefa&#x0364;&#x017F;&#x017F;en tragen/ gleich nuhe wie man einen &#x017F;chatz<lb/>
pfleget zuuerwahren das man nicht drum kom&#x0303;e/ al&#x017F;o &#x017F;oll<lb/>
man auch Gottes wort/ vnd die H. <hi rendition="#aq">Sacramenta</hi> in hohen<lb/>
ehren halten/ vnd daß gar nicht an&#x017F;ehen/ das ein &#x017F;olcher<lb/>
&#x017F;chatz von dem mehren theil die&#x017F;er welt nichts geachtet/<lb/>
oder &#x017F;on&#x017F;t ge&#x017F;chmehet vnd verunehrt wird/ denn da muß<lb/>
man gedencken/ das ein &#x017F;olcher &#x017F;chatz verborgen lig: wie<lb/>
Chri&#x017F;tus alhie in der gleichnuß lehret/ vnd das nit jeder-<lb/>
man die hohe geheymnu&#x017F;&#x017F;en deß Go&#x0364;ttlichen worts/ vnd<lb/>
der H. <hi rendition="#aq">Sacrament</hi> ver&#x017F;tehe/ vn&#x0303; derhalben/ wan ein me&#x0303;&#x017F;ch<lb/>
den &#x017F;chatz gefunden hat/ das jm Gott &#x017F;ein H. wort/ vnd<lb/>
den rechten gebrauch der H. <hi rendition="#aq">Sacrament</hi> hat offenbaret<lb/>
vnd zuerkennen gegeben: &#x017F;o &#x017F;ehe er zu das er jm den&#x017F;elben<lb/>
&#x017F;chatz nit nehmen laß/ er verkauffe ehe alles was er hat/ vn&#x0303;<lb/>
vermag/ ehe den&#x0303; er jm den rechten ver&#x017F;tandt deß Go&#x0364;ttli-<lb/>
chen worts/ vnd den wahren gebrauch der H. <hi rendition="#aq">Sacrament</hi><lb/>
nehme&#x0303; laß/ dan gleich wie einer in einer fewersbrun&#x017F;t dar<lb/>
nach &#x017F;trebet/ das er den be&#x017F;ten &#x017F;chatz: vnd das edel&#x017F;te klei-<lb/>
noth mo&#x0364;g dauon bringen/ wan er &#x017F;chon das ander alles<lb/>
muß verfladern/ vnd verbrennen la&#x017F;&#x017F;en. Al&#x017F;o auch wan<lb/>
es in der welt brennet/ wan die verfolgung angehen/ vnd<lb/>
das man die Chri&#x017F;ten von wegen der bekandtnuß Go&#x0364;tt-<lb/>
liches worts vm&#x0303; leib ehr vnd gut begert zubringen/ &#x017F;o lug<lb/>
<fw type="catch" place="bottom">du zn/</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[12/0012] ſchatz vnd perlin verglichẽ/ wie dan Chriſtus im 7. Mat. ſagt jr ſollet das heiligthumb nicht den hunden geben/ vñ die perlin ſolt jr nicht fuͤr die ſew werffen: vnd gemeinet damit nichts anders/ dan das man den offentlichen halſ- ſtarrigen ſpoͤttern vnd verachtern/ die predigt goͤttliches worts/ vnd die H. Sacramenta nit wieder jren willen ſoll auffdringen. Dan ſonſt wird Gott ſelbſt in ſeinem wort vnd Sacrament geſchmaͤhet/ vnd verunehrt. Hiher gehoͤrt auch was Paulus 2. Cor. 4. von den Apo- ſteln ſchreibt/ wie das ſie die ſchaͤtz deß Euangelij in jrdi- ſchen gefaͤſſen tragen/ gleich nuhe wie man einen ſchatz pfleget zuuerwahren das man nicht drum kom̃e/ alſo ſoll man auch Gottes wort/ vnd die H. Sacramenta in hohen ehren halten/ vnd daß gar nicht anſehen/ das ein ſolcher ſchatz von dem mehren theil dieſer welt nichts geachtet/ oder ſonſt geſchmehet vnd verunehrt wird/ denn da muß man gedencken/ das ein ſolcher ſchatz verborgen lig: wie Chriſtus alhie in der gleichnuß lehret/ vnd das nit jeder- man die hohe geheymnuſſen deß Goͤttlichen worts/ vnd der H. Sacrament verſtehe/ vñ derhalben/ wan ein mẽſch den ſchatz gefunden hat/ das jm Gott ſein H. wort/ vnd den rechten gebrauch der H. Sacrament hat offenbaret vnd zuerkennen gegeben: ſo ſehe er zu das er jm denſelben ſchatz nit nehmen laß/ er verkauffe ehe alles was er hat/ vñ vermag/ ehe deñ er jm den rechten verſtandt deß Goͤttli- chen worts/ vnd den wahren gebrauch der H. Sacrament nehmẽ laß/ dan gleich wie einer in einer fewersbrunſt dar nach ſtrebet/ das er den beſten ſchatz: vnd das edelſte klei- noth moͤg dauon bringen/ wan er ſchon das ander alles muß verfladern/ vnd verbrennen laſſen. Alſo auch wan es in der welt brennet/ wan die verfolgung angehen/ vnd das man die Chriſten von wegen der bekandtnuß Goͤtt- liches worts vm̃ leib ehr vnd gut begert zubringen/ ſo lug du zn/

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/508455
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/508455/12
Zitationshilfe: Mylaeus, Johann Philipp: Eine Christliche Leichpredigt. Heidelberg, 1599, S. 12. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508455/12>, abgerufen am 11.12.2024.