Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Mylaeus, Johann Philipp: Eine Christliche Leichpredigt. Heidelberg, 1599.

Bild:
<< vorherige Seite

ret/ vnnd in sein hertz hat eingeschlossen/ der hat rei-
chen trost in todes nöthen vnd andern anfechtungen/ der
hat wol zugenommen in der schule deß H. Geistes/ vnd
der ist ein rechtseliger mensch/ dahin gegen alle andere stu-
dia,
jren nutz vnd gebrauch allein in der welt haben/ Aber
das studium, das man Christum wol erkennen lernt/ vnd
wie man sich jm im leben vnd im sterben sol auffopffern/
vnd also sein eigen sein vnd erfunden werden/ wan vnd auff
was weise vns auch Gott der Herr mit den todt angreifft/
an welchem ort es auch immermehr geschehen mög/
dasselbig studium hat seinen nutz vnd gebrauch auch in
jener welt/ dan dort wil sich Christus mit seiner höchsten
weißheit allen seinen schülern/ vnd angehörigen Jün-
gern/ volkomlich offenbaren/ mittheilen vnd zuerkennen
geben/ vnser wissen saget Paulus 1. Cor. 13. ist stückwerck:
wan aber kommen wirdt das volkommen/ alßdan so wirdt
das stückwerck auffhören.

Jn summa/ es ist wol zubeklagen/ vnd ein erbärmli-
cher handel/ das der mensch weiß/ das er zu ewigen himm-
lischen gütern erschaffen/ vnd auch wiederumb zu densel-
ben durch Christum Jesum erlöset ist/ das er gleichwohl
offtermals sein hertz dermassen an zeitlichen gütern hen-
gen lest/ das er all sein lust vnd freude darinnen sucht vnd
gar nit den ewigen Himlischen gütern nachstellet/ ja er mag
offt nit dauon hören/ sein hertz wird jm traurig im leib drin-
nen/ wan man jm vom verlust der zeitlichen guter predigt/
vnd das er dieselben in einem nothfall von wegen der be-
kantnuß Christi/ vnd seiner warheit begeben sol/ oder wan
sie jm sonst zu nah wolten zum hertzen raumen/ vnd hie-
von hat vns Christus ein schröcklich exempel fürgestellet/
in dem Reichen Junglinge Marci am 10. dan wiewol
derselbig ein feinen anfang hat/ vnd sich auch mit einem
rechten ernst vmb das ewige leben bekümmert/ noch da jm

Chri-

ret/ vnnd in ſein hertz hat eingeſchloſſen/ der hat rei-
chen troſt in todes noͤthen vnd andern anfechtungen/ der
hat wol zugenommen in der ſchule deß H. Geiſtes/ vnd
der iſt ein rechtſeliger menſch/ dahin gegẽ alle andere ſtu-
dia,
jren nutz vnd gebrauch allein in der welt haben/ Aber
das ſtudium, das man Chriſtum wol erkennen lernt/ vñ
wie man ſich jm im leben vnd im ſterben ſol auffopffern/
vñ alſo ſein eigen ſein vnd erfunden werdẽ/ wan vnd auff
was weiſe vns auch Gott der Herꝛ mit dẽ todt angreifft/
an welchem ort es auch immermehr geſchehen moͤg/
daſſelbig ſtudium hat ſeinen nutz vnd gebrauch auch in
jener welt/ dan dort wil ſich Chriſtus mit ſeiner hoͤchſten
weißheit allen ſeinen ſchuͤlern/ vnd angehoͤrigen Juͤn-
gern/ volkomlich offenbaren/ mittheilen vnd zuerkennen
geben/ vnſer wiſſen ſaget Paulus 1. Cor. 13. iſt ſtuͤckwerck:
wan aber kommen wirdt das volkom̃en/ alßdan ſo wirdt
das ſtuͤckwerck auffhoͤren.

Jn ſumma/ es iſt wol zubeklagen/ vnd ein erbaͤrmli-
cher handel/ das der menſch weiß/ das er zu ewigen him̃-
liſchen guͤtern erſchaffen/ vnd auch wiederumb zu denſel-
ben durch Chriſtum Jeſum erloͤſet iſt/ das er gleichwohl
offtermals ſein hertz dermaſſen an zeitlichen guͤtern hen-
gen leſt/ das er all ſein luſt vnd freude darinnen ſucht vnd
gar nit den ewigẽ Himliſchẽ guͤtern nachſtellet/ ja er mag
offt nit dauõ hoͤrẽ/ ſein hertz wird jm traurig im leib drin-
nen/ wan man jm vom verluſt der zeitlichẽ guter predigt/
vnd das er dieſelben in einem nothfall von wegen der be-
kantnuß Chriſti/ vnd ſeiner warheit begeben ſol/ oder wan
ſie jm ſonſt zu nah wolten zum hertzen raumen/ vnd hie-
von hat vns Chriſtus ein ſchroͤcklich exempel fuͤrgeſtellet/
in dem Reichen Junglinge Marci am 10. dan wiewol
derſelbig ein feinen anfang hat/ vnd ſich auch mit einem
rechten ernſt vmb das ewige leben bekuͤm̃ert/ noch da jm

Chri-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <p><pb facs="#f0010" n="10"/>
ret/ vnnd in &#x017F;ein hertz hat einge&#x017F;chlo&#x017F;&#x017F;en/ der hat rei-<lb/>
chen tro&#x017F;t in todes no&#x0364;then vnd andern anfechtungen/ der<lb/>
hat wol zugenommen in der &#x017F;chule deß H. Gei&#x017F;tes/ vnd<lb/>
der i&#x017F;t ein recht&#x017F;eliger men&#x017F;ch/ dahin gege&#x0303; alle andere <hi rendition="#aq">&#x017F;tu-<lb/>
dia,</hi> jren nutz vnd gebrauch allein in der welt haben/ Aber<lb/>
das <hi rendition="#aq">&#x017F;tudium,</hi> das man Chri&#x017F;tum wol erkennen lernt/ vn&#x0303;<lb/>
wie man &#x017F;ich jm im leben vnd im &#x017F;terben &#x017F;ol auffopffern/<lb/>
vn&#x0303; al&#x017F;o &#x017F;ein eigen &#x017F;ein vnd erfunden werde&#x0303;/ wan vnd auff<lb/>
was wei&#x017F;e vns auch Gott der Her&#xA75B; mit de&#x0303; todt angreifft/<lb/>
an welchem ort es auch immermehr ge&#x017F;chehen mo&#x0364;g/<lb/>
da&#x017F;&#x017F;elbig <hi rendition="#aq">&#x017F;tudium</hi> hat &#x017F;einen nutz vnd gebrauch auch in<lb/>
jener welt/ dan dort wil &#x017F;ich Chri&#x017F;tus mit &#x017F;einer ho&#x0364;ch&#x017F;ten<lb/>
weißheit allen &#x017F;einen &#x017F;chu&#x0364;lern/ vnd angeho&#x0364;rigen Ju&#x0364;n-<lb/>
gern/ volkomlich offenbaren/ mittheilen vnd zuerkennen<lb/>
geben/ vn&#x017F;er wi&#x017F;&#x017F;en &#x017F;aget Paulus 1. Cor. 13. i&#x017F;t &#x017F;tu&#x0364;ckwerck:<lb/>
wan aber kommen wirdt das volkom&#x0303;en/ alßdan &#x017F;o wirdt<lb/>
das &#x017F;tu&#x0364;ckwerck auffho&#x0364;ren.</p><lb/>
          <p>Jn &#x017F;umma/ es i&#x017F;t wol zubeklagen/ vnd ein erba&#x0364;rmli-<lb/>
cher handel/ das der men&#x017F;ch weiß/ das er zu ewigen him&#x0303;-<lb/>
li&#x017F;chen gu&#x0364;tern er&#x017F;chaffen/ vnd auch wiederumb zu den&#x017F;el-<lb/>
ben durch Chri&#x017F;tum Je&#x017F;um erlo&#x0364;&#x017F;et i&#x017F;t/ das er gleichwohl<lb/>
offtermals &#x017F;ein hertz derma&#x017F;&#x017F;en an zeitlichen gu&#x0364;tern hen-<lb/>
gen le&#x017F;t/ das er all &#x017F;ein lu&#x017F;t vnd freude darinnen &#x017F;ucht vnd<lb/>
gar nit den ewige&#x0303; Himli&#x017F;che&#x0303; gu&#x0364;tern nach&#x017F;tellet/ ja er mag<lb/>
offt nit dauo&#x0303; ho&#x0364;re&#x0303;/ &#x017F;ein hertz wird jm traurig im leib drin-<lb/>
nen/ wan man jm vom verlu&#x017F;t der zeitliche&#x0303; guter predigt/<lb/>
vnd das er die&#x017F;elben in einem nothfall von wegen der be-<lb/>
kantnuß Chri&#x017F;ti/ vnd &#x017F;einer warheit begeben &#x017F;ol/ oder wan<lb/>
&#x017F;ie jm &#x017F;on&#x017F;t zu nah wolten zum hertzen raumen/ vnd hie-<lb/>
von hat vns Chri&#x017F;tus ein &#x017F;chro&#x0364;cklich exempel fu&#x0364;rge&#x017F;tellet/<lb/>
in dem Reichen Junglinge Marci am 10. dan wiewol<lb/>
der&#x017F;elbig ein feinen anfang hat/ vnd &#x017F;ich auch mit einem<lb/>
rechten ern&#x017F;t vmb das ewige leben beku&#x0364;m&#x0303;ert/ noch da jm<lb/>
<fw type="catch" place="bottom">Chri-</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[10/0010] ret/ vnnd in ſein hertz hat eingeſchloſſen/ der hat rei- chen troſt in todes noͤthen vnd andern anfechtungen/ der hat wol zugenommen in der ſchule deß H. Geiſtes/ vnd der iſt ein rechtſeliger menſch/ dahin gegẽ alle andere ſtu- dia, jren nutz vnd gebrauch allein in der welt haben/ Aber das ſtudium, das man Chriſtum wol erkennen lernt/ vñ wie man ſich jm im leben vnd im ſterben ſol auffopffern/ vñ alſo ſein eigen ſein vnd erfunden werdẽ/ wan vnd auff was weiſe vns auch Gott der Herꝛ mit dẽ todt angreifft/ an welchem ort es auch immermehr geſchehen moͤg/ daſſelbig ſtudium hat ſeinen nutz vnd gebrauch auch in jener welt/ dan dort wil ſich Chriſtus mit ſeiner hoͤchſten weißheit allen ſeinen ſchuͤlern/ vnd angehoͤrigen Juͤn- gern/ volkomlich offenbaren/ mittheilen vnd zuerkennen geben/ vnſer wiſſen ſaget Paulus 1. Cor. 13. iſt ſtuͤckwerck: wan aber kommen wirdt das volkom̃en/ alßdan ſo wirdt das ſtuͤckwerck auffhoͤren. Jn ſumma/ es iſt wol zubeklagen/ vnd ein erbaͤrmli- cher handel/ das der menſch weiß/ das er zu ewigen him̃- liſchen guͤtern erſchaffen/ vnd auch wiederumb zu denſel- ben durch Chriſtum Jeſum erloͤſet iſt/ das er gleichwohl offtermals ſein hertz dermaſſen an zeitlichen guͤtern hen- gen leſt/ das er all ſein luſt vnd freude darinnen ſucht vnd gar nit den ewigẽ Himliſchẽ guͤtern nachſtellet/ ja er mag offt nit dauõ hoͤrẽ/ ſein hertz wird jm traurig im leib drin- nen/ wan man jm vom verluſt der zeitlichẽ guter predigt/ vnd das er dieſelben in einem nothfall von wegen der be- kantnuß Chriſti/ vnd ſeiner warheit begeben ſol/ oder wan ſie jm ſonſt zu nah wolten zum hertzen raumen/ vnd hie- von hat vns Chriſtus ein ſchroͤcklich exempel fuͤrgeſtellet/ in dem Reichen Junglinge Marci am 10. dan wiewol derſelbig ein feinen anfang hat/ vnd ſich auch mit einem rechten ernſt vmb das ewige leben bekuͤm̃ert/ noch da jm Chri-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/508455
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/508455/10
Zitationshilfe: Mylaeus, Johann Philipp: Eine Christliche Leichpredigt. Heidelberg, 1599, S. 10. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508455/10>, abgerufen am 27.12.2024.