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Trescovius, Paulus: Syntheo [gr.]. Wittenberg, 1618.

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Eine Christliche
ten/ gehet herein wie ein Todt engeripp/ ist gar Baw vnnd
hinfellig/ da ist kein krafft non stärck/ wird endlich vom al-
ter/ Kranckheit/ Kummer vnd Sorgen also abgemattet/
dz er dahin fellet vnd stirbet/ vnd auß den Augen der Men-
schen hinweg gethan wird/ wie ein alte Lump. Denn es
wird kein Mensch so lied/ tewer vnd werth gehalten/ das
ein lebendiger jhn/ ein tag oder drey nach seinem tode/ in
seine Arme ruhen/ oder bey sich in seinem Bette nur eine
Nacht solte liegen lassen/ er würde auch für war des liebli-
chen getuchs so viel nicht machen. Der Land Juncker
Lazarus, da er nur vier tage im Grabe gelegen/ stincket er
V.
Vnde tan-
ta miseria.
auch seinen leiblichen Schwestern an/ Joh. 11.

Zum fünfften vnd letzten/ wannenher kömpt nun solch
groß Elend/ vnd warumb müssen demselben alle Menschen
vnterworffen seyn? Antwort/ Expacto illo vetustiscimo,
von dem alten Bunde/ da Gott der HErrsagt: Welches
tagee du vom verbotenen Baum essen wirst/ morie morie-
ris,
soltu des todes sterben Gen. 2. Es hat aber Adam da-
von gegessen vor sich vnd seine Nachkommen. Derowe-
gen muß er vnnd alle seine Nachkommen sterben/ wie zwi-
schen Gott vnd jhm der Bund gemacht worden. Daher
wir denn sehen/ das vns nicht vnrecht geschehe das wir al-
le sterben müssen. Denn also hat Gott mit Adam sich in
Bündnis eingelassen: vnd Adam für alle seine Er den vnd
Nachkommen hat diß Pactum eingangen/ vnnd also auff
sich genommen die beschwerde/ non coact sed volens, nicht
gezwungen/ sondern wissentlich/ wolbedächtlich. Ja er ist
von Gott gewarnet worden/ er solte seiner Schantze war-
nehmen/ er solte sich wolbesinnen/ hütten vnd für sehen.

VSVS

Eine Chriſtliche
ten/ gehet herein wie ein Todt engeripp/ iſt gar Baw vnnd
hinfellig/ da iſt kein krafft non ſtaͤrck/ wird endlich vom al-
ter/ Kranckheit/ Kummer vnd Sorgen alſo abgemattet/
dz er dahin fellet vnd ſtirbet/ vnd auß den Augen der Men-
ſchen hinweg gethan wird/ wie ein alte Lump. Denn es
wird kein Menſch ſo lied/ tewer vnd werth gehalten/ das
ein lebendiger jhn/ ein tag oder drey nach ſeinem tode/ in
ſeine Arme ruhen/ oder bey ſich in ſeinem Bette nur eine
Nacht ſolte liegen laſſen/ er wuͤrde auch fuͤr war des liebli-
chen getuchs ſo viel nicht machen. Der Land Juncker
Lazarus, da er nur vier tage im Grabe gelegen/ ſtincket er
V.
Vnde tan-
ta miſeria.
auch ſeinen leiblichen Schweſtern an/ Joh. 11.

Zum fuͤnfften vnd letzten/ wañenher koͤmpt nun ſolch
groß Elend/ vnd warumb muͤſſen demſelben alle Menſchẽ
vnterworffen ſeyn? Antwort/ Expacto illo vetuſtiſcimo,
von dem alten Bunde/ da Gott der HErrſagt: Welches
tagee du vom verbotenen Baum eſſen wirſt/ morie morie-
ris,
ſoltu des todes ſterben Gen. 2. Es hat aber Adam da-
von gegeſſen vor ſich vnd ſeine Nachkommen. Derowe-
gen muß er vnnd alle ſeine Nachkommen ſterben/ wie zwi-
ſchen Gott vnd jhm der Bund gemacht worden. Daher
wir denn ſehen/ das vns nicht vnrecht geſchehe das wir al-
le ſterben muͤſſen. Denn alſo hat Gott mit Adam ſich in
Buͤndnis eingelaſſen: vnd Adam fuͤr alle ſeine Er den vnd
Nachkommen hat diß Pactum eingangen/ vnnd alſo auff
ſich genommen die beſchwerde/ non coactꝰ ſed volens, nicht
gezwungen/ ſondern wiſſentlich/ wolbedaͤchtlich. Ja er iſt
von Gott gewarnet worden/ er ſolte ſeiner Schantze war-
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[0018] Eine Chriſtliche ten/ gehet herein wie ein Todt engeripp/ iſt gar Baw vnnd hinfellig/ da iſt kein krafft non ſtaͤrck/ wird endlich vom al- ter/ Kranckheit/ Kummer vnd Sorgen alſo abgemattet/ dz er dahin fellet vnd ſtirbet/ vnd auß den Augen der Men- ſchen hinweg gethan wird/ wie ein alte Lump. Denn es wird kein Menſch ſo lied/ tewer vnd werth gehalten/ das ein lebendiger jhn/ ein tag oder drey nach ſeinem tode/ in ſeine Arme ruhen/ oder bey ſich in ſeinem Bette nur eine Nacht ſolte liegen laſſen/ er wuͤrde auch fuͤr war des liebli- chen getuchs ſo viel nicht machen. Der Land Juncker Lazarus, da er nur vier tage im Grabe gelegen/ ſtincket er auch ſeinen leiblichen Schweſtern an/ Joh. 11. V. Vnde tan- ta miſeria. Zum fuͤnfften vnd letzten/ wañenher koͤmpt nun ſolch groß Elend/ vnd warumb muͤſſen demſelben alle Menſchẽ vnterworffen ſeyn? Antwort/ Expacto illo vetuſtiſcimo, von dem alten Bunde/ da Gott der HErrſagt: Welches tagee du vom verbotenen Baum eſſen wirſt/ morie morie- ris, ſoltu des todes ſterben Gen. 2. Es hat aber Adam da- von gegeſſen vor ſich vnd ſeine Nachkommen. Derowe- gen muß er vnnd alle ſeine Nachkommen ſterben/ wie zwi- ſchen Gott vnd jhm der Bund gemacht worden. Daher wir denn ſehen/ das vns nicht vnrecht geſchehe das wir al- le ſterben muͤſſen. Denn alſo hat Gott mit Adam ſich in Buͤndnis eingelaſſen: vnd Adam fuͤr alle ſeine Er den vnd Nachkommen hat diß Pactum eingangen/ vnnd alſo auff ſich genommen die beſchwerde/ non coactꝰ ſed volens, nicht gezwungen/ ſondern wiſſentlich/ wolbedaͤchtlich. Ja er iſt von Gott gewarnet worden/ er ſolte ſeiner Schantze war- nehmen/ er ſolte ſich wolbeſinnen/ huͤtten vnd fuͤr ſehen. VSVS

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Zitationshilfe: Trescovius, Paulus: Syntheo [gr.]. Wittenberg, 1618, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508439/18>, abgerufen am 24.11.2024.