Seidel, Georg: Hyiothesia [gr.] Seu adoptio filiorum dei. [s. l.], 1637.Christl: Leich vnd EhrenPredigt. zu lesen/ [a] Sondern es bezenget Plutarchus', das diea] l. 5. c. 19.Griechen auch schon diese gewonheit gehabt/ wie er denn Dencket eines Denckwürdigen Exempels/ das AEgeus' Atheniensiun Rex, Theseum an Sohnes statt angenom- men/ vnd jhme das Königreich beschieden. Vnd was wollen wir vns vber die Griechen deßwegen verwundern: Haben wir doch inn Göttlicher Heiliger Schriefft dessen etliche exempla, Also hat nicht allein Mardochai das Arme Wepselein Esther, zu einer Tochter angenommen/ welche hernach zu Königlichen Würden auch erhaben worden/ [b]b] Esth. c. 2. Sondern es hat auch die Tochter Pharao, des Königes in Aegypten/ den kleinen Moysen., da er von Vater vnd Mutter verlassen/ vnd nu bey dem Nilo sterben/ erhungern vnd verterben solte/ zu einem Sohne adoptiret vnd auff- genommen/ [c] vnd hette können der liebe Moyses, zu grossenc] Exod: 2. . 10. ubi Textus dieit. Es war jhr Sohn. Ehren/ grossen Geldt vnd Gutt kommen/ wenn Er nicht mit dem Volck Gottes die schmach Christi höher geachtet hette/ als die Schätze AEgypti, wie der Geist Gottes be- zeuget in der Epistel an die Hebreer/ [d] vnd ist vns be- kandt schon ex Genesi, (e) wie der Ertzvater Jacob/ seined) C. 11. 2 Enckel Ephraim vnd Manassem, an Sohnes statt auff-e) C. 48 5. deine 2 Söhn Ephraim vnd Manasse sollen mein sein gleich wie Ru ben vnd oi- meon. genommen/ vnd da sie de jure communi, nur ein theil in der Erbschaffe hetten nehmen sollen/ hat er verordnet/ das Sie solten/ wie wir zu reden pflegen/ secundum capita non vero stirpem Erben. (f) Also war auch ein species Adoptionis seu Arrogationis, wenn einer vnter den Israe-f) Wie auß der Außthey- lung des ge- lobten Landes zuschen Jos. C. 16. 17. liten/ ohne Männliche Erben starb/ daß des verstorbenen Bruder/ die gelassene Wittib heyrathen muste/ vnd also dem verstorbenen Bruder samen erwecken/ vnd den ersten Sohn/ den Sie gebahr/ muste Er bestätigen/ nach dem Nahmen/ seines verstorbenen Bruders/ damit sein Name(g) Deut. 25. . [1]. & 6. nicht dertilget würde in Israel. (g) Heute B
Chriſtl: Leich vnd EhrenPredigt. zu leſen/ [a] Sondern es bezenget Plutarchus’, das diea] l. 5. c. 19.Griechen auch ſchon dieſe gewonheit gehabt/ wie er denn Dencket eines Denckwuͤrdigen Exempels/ das Ægeus’ Athenienſiũ Rex, Theſeum an Sohnes ſtatt angenom- men/ vnd jhme das Koͤnigreich beſchiedẽ. Vnd was wollen wir vns vber die Griechen deßwegen verwundern: Haben wir doch inn Goͤttlicher Heiliger Schriefft deſſen etliche exempla, Alſo hat nicht allein Mardochai das Arme Wepſelein Eſther, zu einer Tochter angenommen/ welche hernach zu Koͤniglichen Wuͤrden auch erhaben worden/ [b]b] Eſth. c. 2. Sondern es hat auch die Tochter Pharao, des Koͤniges in Aegypten/ den kleinen Moyſen., da er von Vater vnd Mutter verlaſſen/ vnd nu bey dem Nilo ſterbẽ/ erhungern vnd verterben ſolte/ zu einem Sohne adoptiret vnd auff- genom̃en/ [c] vnd hette koͤnnen der liebe Moyſes, zu groſſenc] Exod: 2. ꝟ. 10. ubi Textus dieit. Es war jhr Sohn. Ehren/ groſſen Geldt vnd Gutt kommen/ wenn Er nicht mit dem Volck Gottes die ſchmach Chriſti hoͤher geachtet hette/ als die Schaͤtze Ægypti, wie der Geiſt Gottes be- zeuget in der Epiſtel an die Hebreer/ [d] vnd iſt vns be- kandt ſchon ex Geneſi, (e) wie der Ertzvater Jacob/ ſeined) C. 11. 2 Enckel Ephraim vnd Manaſſem, an Sohnes ſtatt auff-e) C. 48 ꝟ 5. deine 2 Soͤhn Ephraim vñ Manaſſe ſollẽ mein ſein gleich wie Ru ben vnd oi- meon. genommen/ vnd da ſie de jure communi, nur ein theil in der Erbſchaffe hetten nehmen ſollen/ hat er verordnet/ das Sie ſolten/ wie wir zu reden pflegen/ ſecundum capita non verò ſtirpem Erben. (f) Alſo war auch ein ſpecies Adoptionis ſeu Arrogationis, weñ einer vnter den Iſrae-f) Wie auß der Außthey- lung des ge- lobtẽ Landes zuſchen Joſ. C. 16. 17. liten/ ohne Maͤnnliche Erben ſtarb/ daß des verſtorbenen Bruder/ die gelaſſene Wittib heyrathen muſte/ vnd alſo dem verſtorbenen Bruder ſamen erwecken/ vnd den erſten Sohn/ den Sie gebahr/ muſte Er beſtaͤtigen/ nach dem Nahmen/ ſeines verſtorbenen Bruders/ damit ſein Name(g) Deut. 25. ꝟ. [1]. & 6. nicht dertilget wuͤrde in Iſrael. (g) Heute B
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Chriſtl: Leich vnd EhrenPredigt.
zu leſen/ [a] Sondern es bezenget Plutarchus’, das die
Griechen auch ſchon dieſe gewonheit gehabt/ wie er denn
Dencket eines Denckwuͤrdigen Exempels/ das Ægeus’
Athenienſiũ Rex, Theſeum an Sohnes ſtatt angenom-
men/ vnd jhme das Koͤnigreich beſchiedẽ. Vnd was wollen
wir vns vber die Griechen deßwegen verwundern: Haben
wir doch inn Goͤttlicher Heiliger Schriefft deſſen etliche
exempla, Alſo hat nicht allein Mardochai das Arme
Wepſelein Eſther, zu einer Tochter angenommen/ welche
hernach zu Koͤniglichen Wuͤrden auch erhaben worden/ [b]
Sondern es hat auch die Tochter Pharao, des Koͤniges in
Aegypten/ den kleinen Moyſen., da er von Vater vnd
Mutter verlaſſen/ vnd nu bey dem Nilo ſterbẽ/ erhungern
vnd verterben ſolte/ zu einem Sohne adoptiret vnd auff-
genom̃en/ [c] vnd hette koͤnnen der liebe Moyſes, zu groſſen
Ehren/ groſſen Geldt vnd Gutt kommen/ wenn Er nicht
mit dem Volck Gottes die ſchmach Chriſti hoͤher geachtet
hette/ als die Schaͤtze Ægypti, wie der Geiſt Gottes be-
zeuget in der Epiſtel an die Hebreer/ [d] vnd iſt vns be-
kandt ſchon ex Geneſi, (e) wie der Ertzvater Jacob/ ſeine
2 Enckel Ephraim vnd Manaſſem, an Sohnes ſtatt auff-
genommen/ vnd da ſie de jure communi, nur ein theil in
der Erbſchaffe hetten nehmen ſollen/ hat er verordnet/ das
Sie ſolten/ wie wir zu reden pflegen/ ſecundum capita
non verò ſtirpem Erben. (f) Alſo war auch ein ſpecies
Adoptionis ſeu Arrogationis, weñ einer vnter den Iſrae-
liten/ ohne Maͤnnliche Erben ſtarb/ daß des verſtorbenen
Bruder/ die gelaſſene Wittib heyrathen muſte/ vnd alſo
dem verſtorbenen Bruder ſamen erwecken/ vnd den erſten
Sohn/ den Sie gebahr/ muſte Er beſtaͤtigen/ nach dem
Nahmen/ ſeines verſtorbenen Bruders/ damit ſein Name
nicht dertilget wuͤrde in Iſrael. (g)
a] l. 5. c. 19.
b] Eſth. c. 2.
c] Exod: 2.
ꝟ. 10.
ubi Textus
dieit.
Es war jhr
Sohn.
d) C. 11.
e) C. 48 ꝟ 5.
deine 2 Soͤhn
Ephraim
vñ Manaſſe
ſollẽ mein ſein
gleich wie Ru
ben vnd oi-
meon.
f) Wie auß
der Außthey-
lung des ge-
lobtẽ Landes
zuſchen Joſ.
C. 16. 17.
(g) Deut. 25.
ꝟ. 1. & 6.
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Zitationshilfe: | Seidel, Georg: Hyiothesia [gr.] Seu adoptio filiorum dei. [s. l.], 1637, S. 7. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508299/9>, abgerufen am 22.07.2024. |