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Heusler, Jacob: Leych Sermon Oder Abdanckung Bey Volckreicher ansehlicher Sepultur. Oels, 1630.

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Abdanckung.

Damit aber solchem Vnheyl möchte vorgekommen/ vnd Ambrosius
dem gantzen Lande zu gutte von GOtt erbeten/ vnd noch lange zett
beym Leben gefriestet werden möchte/ fodert gedachter Cantzler die
vornembsten vom Adel in der Stadt Meyland zun sich/ vnd vermah-
net sie: Daß/ all dieweiln jhnen numehr genugnsam wissende/ wasser
massen Ihr lieber Prediger Ambrosius gantz tödlichen darnieder lege/
vnd an seinem Leben gezweifelt würde/ Sie für jhre Persohn nicht
allein fleissig für jhn beten/ Sondern sich auch zu Ihm in seiner
Schwachheit verfügen/ vnd bey jhm fleissig anhalten wolten: Daß
Er auch für seine Person den lieben Gott fleißig anruffen wolte/ da-
mit jhm von demselbten sein Leben gefriestet/ vnd Er dem gantzen
Vaterlande zu gut noch eine lange zeit beym Leben erhalten werden
möchte. Dieser trewhertzigen vermahnung gedachten Cantzlers folgen
auch also bald gedachte vom Adel/ vorfügen sich zu Ambrosio vnd reden
Derer gesand-
ten vom Adel
fleissiges bitten
an Ambro-
sium
.
jhn auff seinem Krancken bette also an: Lieber Herr Vater/ wir
wissen/ daß jhr hertzlich beten könnet/ vnd habt biß anhero
viel Vnglück von vnserm Vaterlande weg gebetet; Ach
ruffet doch Gott an/ daß Er Euch Ewer leben vmb vnsert
willen noch eine lange zeit vergönnen wolte; Wir zweiffeln

gar nicht/ wenn jhr neben vns den lieben Gott fleißig werdet ansprechen/
Er werde Euch Ewer Leben friesten/ vnd gleich wie Er dem Könige
Esa. 38.Hiskiae auff sein Gebet noch 15. Jahr zu seinem Leben zugesetzet/ also
werde Er auch euch ewer Lebens Jahre verlängern/ wir wollen euch
gerne/ der Ch[r]istenheit zu gutte/ noch eine lange zeit bey vns haben.
Als nun Ambrosius diese Worte von denen Gesandten vom Adel an-
gehöret/ hat Er sich hierauff gegen jhnen der Trewhertzigen affection
vnd Liebe/ so sie zu jhm trügen/ fleißig bedancket/ vnd jhnen auff jhre ge-
Ambrosii
auff derer ge-
sandten vom
Adel fleissiges
Ansuchen/
Christliche
Antwort.
thane bitte deise Antwort ertheilet/ also sprechende: Non ita inter vos
vixi, ut vivere me pudeat, nec mori timeo, quia bonun habemus Dominun.

Das ist/ Ich habe also vnter Euch gelebet/ daß ich mich nicht
zu Leben scheme/ so fürchte Ich mich auch nicht zusterben/
denn wir haben ja einen fromen Gott vnd HErrn im Himmel.

Dieser jetzo referirien Historien habe Ich mich nun an jtzo an diesem
Ort bey diesem angestellet[e]n Christlichen Leichbegängnüß billich er-
jnnern wollen Vornemblich vmb dieser zwo Vrsachen willen.

1. Pro.
Abdanckung.

Damit aber ſolchem Vnheyl moͤchte vorgekommen/ vnd Ambroſius
dem gantzen Lande zu gutte von GOtt erbeten/ vnd noch lange zett
beym Leben gefrieſtet werden moͤchte/ fodert gedachter Cantzler die
vornembſten vom Adel in der Stadt Meyland zun ſich/ vnd vermah-
net ſie: Daß/ all dieweiln jhnen numehr genugnſam wiſſende/ waſſer
maſſen Ihr lieber Prediger Ambroſius gantz toͤdlichen darnieder lege/
vnd an ſeinem Leben gezweifelt wuͤrde/ Sie fuͤr jhꝛe Perſohn nicht
allein fleiſſig fuͤr jhn beten/ Sondern ſich auch zu Ihm in ſeiner
Schwachheit verfuͤgen/ vnd bey jhm fleiſſig anhalten wolten: Daß
Er auch fuͤr ſeine Perſon den lieben Gott fleißig anruffen wolte/ da-
mit jhm von demſelbten ſein Leben gefrieſtet/ vnd Er dem gantzen
Vaterlande zu gut noch eine lange zeit beym Leben erhalten werden
moͤchte. Dieſer trewhertzigen vermahnung gedachten Cantzlers folgẽ
auch alſo bald gedachte vom Adel/ vorfuͤgẽ ſich zu Ambroſio vnd reden
Derer geſand-
ten vom Adel
fleiſſiges bittẽ
an Ambro-
ſium
.
jhn auff ſeinem Krancken bette alſo an: Lieber Herꝛ Vater/ wir
wiſſen/ daß jhr hertzlich beten koͤnnet/ vnd habt biß anhero
viel Vngluͤck von vnſerm Vaterlande weg gebetet; Ach
ruffet doch Gott an/ daß Er Euch Ewer leben vmb vnſert
willen noch eine lange zeit vergoͤnnen wolte; Wir zweiffeln

gar nicht/ weñ jhꝛ neben vns den liebẽ Gott fleißig werdet anſpꝛechẽ/
Er werde Euch Ewer Leben frieſten/ vnd gleich wie Er dem Koͤnige
Eſa. 38.Hiskiæ auff ſein Gebet noch 15. Jahr zu ſeinem Leben zugeſetzet/ alſo
werde Er auch euch ewer Lebens Jahre verlaͤngern/ wir wollen euch
gerne/ der Ch[r]iſtenheit zu gutte/ noch eine lange zeit bey vns haben.
Als nun Ambroſius dieſe Worte von denen Geſandten vom Adel an-
gehoͤret/ hat Er ſich hierauff gegen jhnen der Trewhertzigen affection
vnd Liebe/ ſo ſie zu jhm truͤgen/ fleißig bedancket/ vñ jhnen auff jhꝛe ge-
Ambroſii
auff derer ge-
ſandten vom
Adel fleiſſiges
Anſuchen/
Chriſtliche
Antwort.
thane bitte deiſe Antwort ertheilet/ alſo ſprechende: Non ita inter vos
vixi, ut vivere me pudeat, nec mori timeo, quia bonũ habemus Dominũ.

Das iſt/ Ich habe alſo vnter Euch gelebet/ daß ich mich nicht
zu Leben ſcheme/ ſo fuͤrchte Ich mich auch nicht zuſterben/
deñ wir haben ja einen fromen Gott vnd HErꝛn im Him̃el.

Dieſer jetzo referirien Hiſtorien habe Ich mich nun an jtzo an dieſem
Ort bey dieſem angeſtellet[e]n Chriſtlichen Leichbegaͤngnuͤß billich er-
jnnern wollen Vornemblich vmb dieſer zwo Vrſachen willen.

1. Pro.
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Zitationshilfe: Heusler, Jacob: Leych Sermon Oder Abdanckung Bey Volckreicher ansehlicher Sepultur. Oels, 1630, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508272/4>, abgerufen am 23.11.2024.