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Heusler, Jacob: Leych Sermon Oder Abdanckung Bey Volckreicher ansehlicher Sepultur. Oels, 1630.

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Abdanckung.

Zum Dritten/ So sehen wir auch auß obangezogener Historien
von Ambrosio, Daß alle Prediger/ so anders der Kirchen Gottes/ mit
nutz vnd furcht dienen vnd mit Ambrosio an Gott einen fromen HErrn
im Himmel haben wollen/ sein müssen:

Voluntarie morientes. Die da gerne vnd willig sterben. Wie dann
also auch sich fürm Tode gantz nicht gefürchtet/ sondern willig vnd
parat darzu/ wie jetzo gehöret/ Ambrosius gewesen.

Vnd also auch neben Ihme vnd andern mehr der Prophet Elias,1. Reg. 19.
Phil.
1.

der sein Sufficit vnd Paulus der sein Cupio dissolvi stets im Munde ge-
führet/ auch Lutherus vnd mit jhm Matthesius nach dem Tode ein
verlangen getragen/ vnd jhnen auß dem Lastkarn jhrer Mühe vnd
Arbeit außgespannet/ vnd bey jhrem HErren Christo/ vmb dessen
Ehr vnd Lehr sie in dieser Welt viel gelidten vnd außgestanden/ zu sein/
jhnen hertzlichen gewünschet haben.

Das aber auch frome Prediger zum Sterben willig sind/ ist die
Vrsach/ weil sie mit Ambrosio, wie auß seiner Historia vernommen/
einen fromen HErren an Gott im Himmel haben.

Der ist nun freylich/ wie and'er fromer Christhertzen/ also auch fromerPsalm. 25.
vnd trewer Lehrer vnd Prediger fromer Barmhertziger HErr vnd Gott/
vnd beweiset sich gutt v. fromm gegen jhnen in nach folgenden stücken:

Als 1. In Creatione. Das Er sie auch neben andern zu vernünfftigenGen. 2.
Menschen vnd Creaturen Erschaffen vnd mit Leib vnd Seel begabet.

2. In Redemptione. Das Er sie/ nach dem siie in Sünden NothMatth. 20.
1. Pet. 1.
1. Cor. 6.
Psalm. 84.
Psalm. 80.
Psalm. 42.
1. Pet. 5.
Apoc. 12.
Matth. 10.
Psalm. 46.
Psal. 27.
Zach. 2.
Psalm. 34.
Esaiae 41.
Esaiae 43.
1. Reg. 19.
2. Reg.
6.

vnd Todt gerahten/ durch seinen Sohn erlöset.

(Heyliget.

3. In Sanctisicatione. Daß Er sie durchs Wort vnd Sacramenta

4. In Crucis afflictione. Daß Er sie in jhrem Hochschweren Ampte
vnd Beruff/ da sie durchs Jammerthal gehen/ vnd darinnen recht
mit Thränenbrodt gespeiset/ vnd mit viel Maß vol Thränen geträncket
werden; Da sie vom Teuffel vnd seinen Gliedmassen den Tyrannen
vnd andern Gottlosen Leuten verfolget/ verjaget/ verachtet vnd ge-
plaget werden/ beschützet/ selbest eine Fewrige Mawer vmb sie ist/
vnd mit seinen Englischen Soldaten eine Wagenburg vmb sie schlä-
get/ daß sie die Tyrannen wol vnangetastet lassen/ vnd jhnen kein leyd
anthun können. Ja Er ist bey jhnen/ wenn sie durchs Wasser gehen/
das sie die ströme nicht ersäuffen/ vnd wenn sie durchs Fewer gehen/
das sie die Flamme nicht anzünden müsse. Wie solches Eliae, Elisaei,

Danielis,
B ij
Abdanckung.

Zum Dritten/ So ſehen wir auch auß obangezogener Hiſtorien
von Ambroſio, Daß alle Pꝛediger/ ſo anders der Kirchen Gottes/ mit
nutz vñ furcht dienen vñ mit Ambroſio an Gott einen fromen HErrn
im Himmel haben wollen/ ſein muͤſſen:

Voluntariè morientes. Die da gerne vnd willig ſterben. Wie dann
alſo auch ſich fuͤrm Tode gantz nicht gefuͤrchtet/ ſondern willig vnd
parat darzu/ wie jetzo gehoͤret/ Ambroſius geweſen.

Vnd alſo auch neben Ihme vnd andern mehr der Prophet Elias,1. Reg. 19.
Phil.
1.

der ſein Sufficit vnd Paulus der ſein Cupio diſſolvi ſtets im Munde ge-
fuͤhret/ auch Lutherus vnd mit jhm Mattheſius nach dem Tode ein
verlangen getragen/ vnd jhnen auß dem Laſtkarn jhrer Muͤhe vnd
Arbeit außgeſpannet/ vnd bey jhrem HErꝛen Chriſto/ vmb deſſen
Ehr vnd Lehꝛ ſie in dieſer Welt viel gelidten vñ außgeſtanden/ zu ſein/
jhnen hertzlichen gewuͤnſchet haben.

Das aber auch frome Prediger zum Sterben willig ſind/ iſt die
Vrſach/ weil ſie mit Ambroſio, wie auß ſeiner Hiſtoꝛia vernommen/
einen fromen HErꝛen an Gott im Himmel haben.

Der iſt nun freylich/ wie and’er fromer Chriſthertzẽ/ alſo auch fromerPſalm. 25.
vñ trewer Lehrer vnd Prediger fromer Barmhertziger HErꝛ vñ Gott/
vnd beweiſet ſich gutt v. from̃ gegen jhnen in nach folgenden ſtuͤcken:

Als 1. In Creatione. Das Er ſie auch nebẽ andern zu vernuͤnfftigenGen. 2.
Menſchen vnd Creaturen Erſchaffen vnd mit Leib vnd Seel begabet.

2. In Redemptione. Das Er ſie/ nach dem ſiie in Suͤnden NothMatth. 20.
1. Pet. 1.
1. Cor. 6.
Pſalm. 84.
Pſalm. 80.
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Matth. 10.
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Pſal. 27.
Zach. 2.
Pſalm. 34.
Eſaiæ 41.
Eſaiæ 43.
1. Reg. 19.
2. Reg.
6.

vnd Todt gerahten/ durch ſeinen Sohn erloͤſet.

(Heyliget.

3. In Sanctiſicatione. Daß Er ſie durchs Wort vnd Sacramenta

4. In Crucis afflictione. Daß Er ſie in jhꝛem Hochſchweren Ampte
vnd Beruff/ da ſie durchs Jammerthal gehen/ vnd darinnen recht
mit Thraͤnenbꝛodt geſpeiſet/ vñ mit viel Maß vol Thꝛaͤnen getraͤncket
werden; Da ſie vom Teuffel vnd ſeinen Gliedmaſſen den Tyꝛannen
vnd andern Gottloſen Leuten verfolget/ verjaget/ verachtet vnd ge-
plaget werden/ beſchuͤtzet/ ſelbeſt eine Fewrige Mawer vmb ſie iſt/
vnd mit ſeinen Engliſchen Soldaten eine Wagenburg vmb ſie ſchlaͤ-
get/ daß ſie die Tyrannen wol vnangetaſtet laſſen/ vnd jhnen kein leyd
anthun koͤnnen. Ja Er iſt bey jhnen/ wenn ſie durchs Waſſer gehen/
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Danielis,
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[0011] Abdanckung. Zum Dritten/ So ſehen wir auch auß obangezogener Hiſtorien von Ambroſio, Daß alle Pꝛediger/ ſo anders der Kirchen Gottes/ mit nutz vñ furcht dienen vñ mit Ambroſio an Gott einen fromen HErrn im Himmel haben wollen/ ſein muͤſſen: Voluntariè morientes. Die da gerne vnd willig ſterben. Wie dann alſo auch ſich fuͤrm Tode gantz nicht gefuͤrchtet/ ſondern willig vnd parat darzu/ wie jetzo gehoͤret/ Ambroſius geweſen. Vnd alſo auch neben Ihme vnd andern mehr der Prophet Elias, der ſein Sufficit vnd Paulus der ſein Cupio diſſolvi ſtets im Munde ge- fuͤhret/ auch Lutherus vnd mit jhm Mattheſius nach dem Tode ein verlangen getragen/ vnd jhnen auß dem Laſtkarn jhrer Muͤhe vnd Arbeit außgeſpannet/ vnd bey jhrem HErꝛen Chriſto/ vmb deſſen Ehr vnd Lehꝛ ſie in dieſer Welt viel gelidten vñ außgeſtanden/ zu ſein/ jhnen hertzlichen gewuͤnſchet haben. 1. Reg. 19. Phil. 1. Das aber auch frome Prediger zum Sterben willig ſind/ iſt die Vrſach/ weil ſie mit Ambroſio, wie auß ſeiner Hiſtoꝛia vernommen/ einen fromen HErꝛen an Gott im Himmel haben. Der iſt nun freylich/ wie and’er fromer Chriſthertzẽ/ alſo auch fromer vñ trewer Lehrer vnd Prediger fromer Barmhertziger HErꝛ vñ Gott/ vnd beweiſet ſich gutt v. from̃ gegen jhnen in nach folgenden ſtuͤcken: Pſalm. 25. Als 1. In Creatione. Das Er ſie auch nebẽ andern zu vernuͤnfftigen Menſchen vnd Creaturen Erſchaffen vnd mit Leib vnd Seel begabet. Gen. 2. 2. In Redemptione. Das Er ſie/ nach dem ſiie in Suͤnden Noth vnd Todt gerahten/ durch ſeinen Sohn erloͤſet. Matth. 20. 1. Pet. 1. 1. Cor. 6. Pſalm. 84. Pſalm. 80. Pſalm. 42. 1. Pet. 5. Apoc. 12. Matth. 10. Pſalm. 46. Pſal. 27. Zach. 2. Pſalm. 34. Eſaiæ 41. Eſaiæ 43. 1. Reg. 19. 2. Reg. 6. (Heyliget. 3. In Sanctiſicatione. Daß Er ſie durchs Wort vnd Sacramenta 4. In Crucis afflictione. Daß Er ſie in jhꝛem Hochſchweren Ampte vnd Beruff/ da ſie durchs Jammerthal gehen/ vnd darinnen recht mit Thraͤnenbꝛodt geſpeiſet/ vñ mit viel Maß vol Thꝛaͤnen getraͤncket werden; Da ſie vom Teuffel vnd ſeinen Gliedmaſſen den Tyꝛannen vnd andern Gottloſen Leuten verfolget/ verjaget/ verachtet vnd ge- plaget werden/ beſchuͤtzet/ ſelbeſt eine Fewrige Mawer vmb ſie iſt/ vnd mit ſeinen Engliſchen Soldaten eine Wagenburg vmb ſie ſchlaͤ- get/ daß ſie die Tyrannen wol vnangetaſtet laſſen/ vnd jhnen kein leyd anthun koͤnnen. Ja Er iſt bey jhnen/ wenn ſie durchs Waſſer gehen/ das ſie die ſtroͤme nicht erſaͤuffen/ vnd wenn ſie durchs Fewer gehen/ das ſie die Flamme nicht anzuͤnden muͤſſe. Wie ſolches Eliæ, Eliſæi, Danielis, B ij

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Zitationshilfe: Heusler, Jacob: Leych Sermon Oder Abdanckung Bey Volckreicher ansehlicher Sepultur. Oels, 1630, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508272/11>, abgerufen am 27.11.2024.