Gebauer, Johann: Geistl. Ring und Leibliche Sterbkunst. Oels, 1617.Trostreiche Leichpredigt. Sintemal Kampffs vnd Streits vollauff ist in allen Ständen vnd für eytel 3. Compendiosam Regularum Vitae praescriptionem, Wegen der Lehr/ so 4. Commodam praeconum Verbi commonesallionem, insormationem & 5. Diversam hujus & futurae Vitae status collationem, Das inn diesem Des B
Troſtreiche Leichpredigt. Sintemal Kampffs vn̄ Streits vollauff iſt in allen Staͤnden vnd für eytel 3. Compendioſam Regularum Vitæ præſcriptionem, Wegen der Lehꝛ/ ſo 4. Commodam præconum Verbi commoneſallionem, inſormationem & 5. Diverſam hujus & futuræ Vitæ ſtatus collationem, Das inn dieſem Des B
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsExordium" n="2"> <pb facs="#f0009" n="[9]"/> <fw type="header" place="top">Troſtreiche Leichpredigt.</fw><lb/> <p>Sintemal Kampffs vn̄ Streits vollauff iſt in allen Staͤnden vnd für eytel<lb/> Kummer vnnd Elend plitzet vnnd Wetterleuchtet/ da auch die Welt ſchon<lb/> knackt vnd pꝛaſſelt/ vnd beſtands vnd verſtands jederm rechten Chriſten wol<lb/> von noͤten iſt.</p><lb/> <p><hi rendition="#i">3. <hi rendition="#aq">Compendioſam Regularum Vitæ præſcriptionem,</hi></hi> Wegen der Lehꝛ/ ſo<lb/> vns vnſern Gottesdienſt recht zu fuͤhꝛen/ darinn gezeigt vnnd fürgeſchꝛieben<lb/> werden/ Denn weil wir nicht mit Fleiſch vnd Blut/ ſondern mit Fuͤrſten<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Epheſ.</hi> 6.</hi></note><lb/> vnd gewaltigen/ mit den Herꝛen der Welt/ ſo inn der Finſtermß herꝛſchen<lb/> mit den boͤſen Geiſtern vnter dem Himmel/ welche wie bꝛuͤllende Lewen her-<note place="right"><hi rendition="#i">1. <hi rendition="#aq">Pet. 5.<lb/> Job. 1.<lb/> Apoc. 12.<lb/> Jacob. 4.<lb/> 1. Pet.</hi> 5.</hi></note><lb/> umb gehen vnd ſuchen/ welchen ſie verſchlingen/ denn ſie haben einen groſſen<lb/> Zoꝛn/ vnd wiſſen/ das ſie nicht viel mehꝛ zeit haben/ ſo ſollen wir dem Teuffel<lb/> widerſtehen/ ſo fleucht er von vns/ vnd vns zu Gott nahen/ ſo nahet Er ſich<lb/> zu vns/ auff das/ wenn erſcheinen wirdt der Ertzhirte/ wir die Vnverwelck-<lb/> liche Krone der Ehꝛen empfahen moͤgen.</p><lb/> <p><hi rendition="#i">4. <hi rendition="#aq">Commodam præconum Verbi commoneſallionem, inſormationem &<lb/> incitationem,</hi></hi> Weil inn dieſem Spꝛuͤchlein alle trewe Pꝛediger/ jhꝛer gebuͤhr<lb/> erjnnert/ vnterwieſen/ vnd angehalten werden/ das ſie zuruͤck dencken/ war-<lb/> umb für Zeiten an ihꝛe Studenten Stuben vnd Kammer geſchꝛieben/ <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">DIC<lb/><hi rendition="#g">CUR HIC,</hi></hi></hi> Nemlich/ nicht das ſie damals nur fleiſſig ſtudiren/ ſondern<lb/> dermal eins in jhꝛem Ampte allzeit diß zum <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Vade mecii</hi></hi> vnd Denckzedel haben<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Matt. 25.<lb/> Marc. 13.<lb/> Lucæ 19.<lb/> 1. Tim. 4.<lb/> 1. Tim. 6.<lb/> 1. Tim.</hi> 1.</hi></note><lb/> vnd behalten ſolten/ damit ſie mit jhꝛem vertrawten Centner vnd Pfunde/<lb/> als trewe Knechte wuchern/ vnd jhꝛem HErꝛn groſſen nun ſchaffen ſollen/<lb/> wo fern ſie dermal eins am Tag der Vergeltung inn jhꝛes HErꝛn frewde ein-<lb/> gehen vnd vber viel wollen Ewig geſetzt werden/ auch vben eine gutte Ritter-<lb/> ſchafft/ vnd haben Glauben vnd gutes gewiſſen/ welche etliche von ſich ſtoſſen/<lb/> vnd am Glauben Schiffbꝛuch erleyden müſſen.</p><lb/> <p><hi rendition="#i">5. <hi rendition="#aq">Diverſam hujus & futuræ Vitæ ſtatus collationem,</hi></hi> Das inn dieſem<lb/> Spruͤchlein/ der vngleiche Zuſtandt/ dieſes vnd des kuͤtzfftigen Lebens abge-<lb/> mahlet wirdt/ Hier iſt Noth vnd Todt/ Leydt vnd boͤſe Zeit/ Soꝛge/ Furcht/<lb/> Hoffnung/ Heulen vnd Weinen/ Vngerechtigkeit/ Kampff vnd Streitt/<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Syr. 40.<lb/> Apoc. 21.<lb/> Sap. 10. et 3<lb/> Eſaiæ</hi> 51.</hi></note><lb/> Doꝛt iſt Leben vnd Segen/ Frewd vnd Wonne/ Fried vnd Troſt/ Gerech-<lb/> tigkeit/ Heyligkeit vnnd Seligkeit/ Doꝛt werden die Threnen von vnſern<lb/> Augen abgewiſcht/ vnd keine Qual rühꝛet vns nimmermehꝛ. Auff welche<lb/> meinung der alte Lehꝛer <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Chryſostomus</hi></hi> ſehꝛ ſchoͤne ſagt: <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Mors eſt nomen ſine<lb/> re & nihil alind, quàm ſomnus & migratio, tranſlatio & requies: tranquillus</hi></hi><note place="right"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Chryſvst.</hi></hi></note><lb/><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">portus, & perturbationis liberatio.</hi></hi> Als wolt er ſagen:</p><lb/> <fw type="sig" place="bottom">B</fw> <fw type="catch" place="bottom">Des</fw><lb/> </div> </div> </body> </text> </TEI> [[9]/0009]
Troſtreiche Leichpredigt.
Sintemal Kampffs vn̄ Streits vollauff iſt in allen Staͤnden vnd für eytel
Kummer vnnd Elend plitzet vnnd Wetterleuchtet/ da auch die Welt ſchon
knackt vnd pꝛaſſelt/ vnd beſtands vnd verſtands jederm rechten Chriſten wol
von noͤten iſt.
3. Compendioſam Regularum Vitæ præſcriptionem, Wegen der Lehꝛ/ ſo
vns vnſern Gottesdienſt recht zu fuͤhꝛen/ darinn gezeigt vnnd fürgeſchꝛieben
werden/ Denn weil wir nicht mit Fleiſch vnd Blut/ ſondern mit Fuͤrſten
vnd gewaltigen/ mit den Herꝛen der Welt/ ſo inn der Finſtermß herꝛſchen
mit den boͤſen Geiſtern vnter dem Himmel/ welche wie bꝛuͤllende Lewen her-
umb gehen vnd ſuchen/ welchen ſie verſchlingen/ denn ſie haben einen groſſen
Zoꝛn/ vnd wiſſen/ das ſie nicht viel mehꝛ zeit haben/ ſo ſollen wir dem Teuffel
widerſtehen/ ſo fleucht er von vns/ vnd vns zu Gott nahen/ ſo nahet Er ſich
zu vns/ auff das/ wenn erſcheinen wirdt der Ertzhirte/ wir die Vnverwelck-
liche Krone der Ehꝛen empfahen moͤgen.
Epheſ. 6.
1. Pet. 5.
Job. 1.
Apoc. 12.
Jacob. 4.
1. Pet. 5.
4. Commodam præconum Verbi commoneſallionem, inſormationem &
incitationem, Weil inn dieſem Spꝛuͤchlein alle trewe Pꝛediger/ jhꝛer gebuͤhr
erjnnert/ vnterwieſen/ vnd angehalten werden/ das ſie zuruͤck dencken/ war-
umb für Zeiten an ihꝛe Studenten Stuben vnd Kammer geſchꝛieben/ DIC
CUR HIC, Nemlich/ nicht das ſie damals nur fleiſſig ſtudiren/ ſondern
dermal eins in jhꝛem Ampte allzeit diß zum Vade mecii vnd Denckzedel haben
vnd behalten ſolten/ damit ſie mit jhꝛem vertrawten Centner vnd Pfunde/
als trewe Knechte wuchern/ vnd jhꝛem HErꝛn groſſen nun ſchaffen ſollen/
wo fern ſie dermal eins am Tag der Vergeltung inn jhꝛes HErꝛn frewde ein-
gehen vnd vber viel wollen Ewig geſetzt werden/ auch vben eine gutte Ritter-
ſchafft/ vnd haben Glauben vnd gutes gewiſſen/ welche etliche von ſich ſtoſſen/
vnd am Glauben Schiffbꝛuch erleyden müſſen.
Matt. 25.
Marc. 13.
Lucæ 19.
1. Tim. 4.
1. Tim. 6.
1. Tim. 1.
5. Diverſam hujus & futuræ Vitæ ſtatus collationem, Das inn dieſem
Spruͤchlein/ der vngleiche Zuſtandt/ dieſes vnd des kuͤtzfftigen Lebens abge-
mahlet wirdt/ Hier iſt Noth vnd Todt/ Leydt vnd boͤſe Zeit/ Soꝛge/ Furcht/
Hoffnung/ Heulen vnd Weinen/ Vngerechtigkeit/ Kampff vnd Streitt/
Doꝛt iſt Leben vnd Segen/ Frewd vnd Wonne/ Fried vnd Troſt/ Gerech-
tigkeit/ Heyligkeit vnnd Seligkeit/ Doꝛt werden die Threnen von vnſern
Augen abgewiſcht/ vnd keine Qual rühꝛet vns nimmermehꝛ. Auff welche
meinung der alte Lehꝛer Chryſostomus ſehꝛ ſchoͤne ſagt: Mors eſt nomen ſine
re & nihil alind, quàm ſomnus & migratio, tranſlatio & requies: tranquillus
portus, & perturbationis liberatio. Als wolt er ſagen:
Syr. 40.
Apoc. 21.
Sap. 10. et 3
Eſaiæ 51.
Chryſvst.
Des
B
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Zitationshilfe: | Gebauer, Johann: Geistl. Ring und Leibliche Sterbkunst. Oels, 1617, S. [9]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508269/9>, abgerufen am 16.07.2024. |