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Gebauer, Johann: Geistl. Ring und Leibliche Sterbkunst. Oels, 1617.

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Trostreiche Leichpredigt.
[Beginn Spaltensatz]
Der Nahm JESV im Hertzen mein/
Daß durch deß Wunderbare krafft/
[Spaltenumbruch] So gar tieff ist gewurtzelt ein/
Kein Marter etwas an mit schafft.
[Ende Spaltensatz]

Theodor.
lib. 3. c.
7.
Vnnd Marcus der H. Bischoff zu Arethusa in Syrien, als er nach vieler
grossen Marter nackent in einem Korb an die Sonne gehengt/ vnd mit Honig
bestrichen ward/ das er von den Wespen/ Fliegen vnd anderm Gewürm solte
zu Tode gemartert werden/ Schrie zu denen/ so seinem Elende zusahen:
Ego sublimis sum & vos humi jacentes animo loetus despicio, Das heist:

[Beginn Spaltensatz]
Jch heng zwar hier hoch an der Sonn/
Vnd fühle weder Pein noch Schmertz/
[Spaltenumbruch] Hab abr im Hertzen frewd vnd wonn/
Darein mich steckt ewr Teufflisch hertz.
[Ende Spaltensatz]

Laurentius hieß inn solchem Glauben sich auff dem glüenden Rost vmb
wenden/ vnd den Tyrannen von jhm fressen.

Von diesem Glauben sagt Christus/ das wenn sie Glauben hetten als ein
Senffkorn/ vnd sagten zu diesem Berg falle hierüber/ od heb dich von dannen
Matt. 17.
Luc.
17.
dort hin/ so wird er sich heben. Oder zu diesem Maulbeerbaum/ reiß dich auß/
vnd versetz dich ins Meer/ so würds geschehen. Dieser Glaub praesentirt vns
das recht gewisse Calendarium perpetuum, nach welchem wir ohn alle andre
Prognostication wissen können/ Wie es hier vnd im Ewigwerendem Jubel-
jahr Wittern solle/ Vnnd ist der rechte ALLManach/ darnach alle Mann
oder jederman sich richten soll vnd kan/ Dieser Glaub allein/ Lehrt die rechte
Selige Euthanasian oder Sterbkunst/ sticht den Geistlichen starr/ reicht die
durchsichtige Prille/ vnnd weiset vns das rechte Perspicillum vnnd Visier,
welchs je neher wir es an die Augen vnsers Hertzen setzen/ je weiter wir sehen/
Ziehen wirs aber außeinander oder kerens vmb/ so sehen wir auch nicht das
neheste. Es muß aber zu diesem Glauben kommen ein guttes Gewissen/ daher
Nazianz.Nazianzenus sie auch zusammen setzt/ da er spricht: In hac Vita nihil nobis
proprium est, ac fides & bona conscientia.
Das heist:

[Beginn Spaltensatz]
Jn der Welt wir nichts eygnes han/
[Spaltenumbruch] Als Glaubn vnd guttn Gewissens ban.
[Ende Spaltensatz]

Das Gewissen ist der rechte Syllogismus practicus, dessen Consequentz fehlet
nimmermehr.

Diese beyde Stück hat nun vnser seliger Herr/ Freund vnd Bruder auch
beysammen gehabt/ das er nicht allein als ein rechter im Creutz erfahrner Paulus
vnd geübter Preslerus, od von vergänglichen dingen gedruckter/ sich wol ge-
halten/ vnd allen seinen Feinden/ die jhm für dem Thor des rechten fürste-
henden vnd durch den Zeitlichen todt angehenden Lebens/ wol harte zu gesetzt/
so vnter Augen gegangen/ das er an allen zum Ritter worden ist/ Sondern
den Glauben vnd gutt Gewissen zu bezeugen/ wie tieff sie in sein Hertz einge-
wurtzelt/ das abgehandelte Sprüchlein jhm außerkoren/ Darauß männiglich
abzunemen/ wie Hertzlich er sich der Beylage der Cron der Gerechtigkeit vnd

Ewigen
Troſtreiche Leichpredigt.
[Beginn Spaltensatz]
Der Nahm JESV im Hertzen mein/
Daß durch deß Wunderbare krafft/
[Spaltenumbruch] So gar tieff iſt gewurtzelt ein/
Kein Marter etwas an mit ſchafft.
[Ende Spaltensatz]

Theodor.
lib. 3. c.
7.
Vnnd Marcus der H. Biſchoff zu Arethuſa in Syrien, als er nach vieler
groſſen Marter nackent in einem Koꝛb an die Sonne gehengt/ vn̄ mit Honig
beſtrichen ward/ das er von den Weſpen/ Fliegen vn̄ anderm Gewuͤrm ſolte
zu Tode gemartert werden/ Schꝛie zu denen/ ſo ſeinem Elende zuſahen:
Ego ſublimis ſum & vos humi jacentes animo lœtus deſpicio, Das heiſt:

[Beginn Spaltensatz]
Jch heng zwar hier hoch an der Sonn/
Vnd fuͤhle weder Pein noch Schmertz/
[Spaltenumbruch] Hab abr im Hertzen frewd vnd wonn/
Darein mich ſteckt ewr Teuffliſch hertz.
[Ende Spaltensatz]

Laurentius hieß inn ſolchem Glauben ſich auff dem glüenden Roſt vmb
wenden/ vnd den Tyꝛannen von jhm freſſen.

Von dieſem Glauben ſagt Chꝛiſtus/ das wenn ſie Glauben hetten als ein
Senffkoꝛn/ vnd ſagten zu dieſem Berg falle hierüber/ oď heb dich von dannen
Matt. 17.
Luc.
17.
doꝛt hin/ ſo wird er ſich heben. Oder zu dieſem Maulbeerbaum/ reiß dich auß/
vnd verſetz dich ins Meer/ ſo wuͤrds geſchehen. Dieſer Glaub præſentirt vns
das recht gewiſſe Calendarium perpetuum, nach welchem wir ohn alle andre
Prognoſtication wiſſen koͤnnen/ Wie es hier vnd im Ewigwerendem Jubel-
jahꝛ Wittern ſolle/ Vnnd iſt der rechte ALLManach/ darnach alle Mann
oder jederman ſich richten ſoll vnd kan/ Dieſer Glaub allein/ Lehꝛt die rechte
Selige Euthanaſian oder Sterbkunſt/ ſticht den Geiſtlichen ſtarꝛ/ reicht die
durchſichtige Prille/ vnnd weiſet vns das rechte Perſpicillum vnnd Viſier,
welchs je neher wir es an die Augen vnſers Hertzen ſetzen/ je weiter wir ſehen/
Ziehen wirs aber außeinander oder kerens vmb/ ſo ſehen wir auch nicht das
neheſte. Es muß aber zu dieſem Glauben kom̄en ein guttes Gewiſſen/ daher
Nazianz.Nazianzenus ſie auch zuſammen ſetzt/ da er ſpricht: In hac Vita nihil nobis
proprium eſt, ac fides & bona conſcientia.
Das heiſt:

[Beginn Spaltensatz]
Jn der Welt wir nichts eygnes han/
[Spaltenumbruch] Als Glaubn vnd guttn Gewiſſens ban.
[Ende Spaltensatz]

Das Gewiſſen iſt der rechte Syllogiſmus practicus, deſſen Conſequentz fehlet
nimmermehr.

Dieſe beyde Stuͤck hat nun vnſer ſeliger Herꝛ/ Freund vnd Bꝛuder auch
beyſam̄en gehabt/ das er nicht allein als ein rechter im Creutz erfahꝛner Paulus
vnd geübter Preslerus, oď von vergaͤnglichen dingen gedꝛuckter/ ſich wol ge-
halten/ vnd allen ſeinen Feinden/ die jhm fuͤr dem Thoꝛ des rechten fürſte-
henden vnd durch den Zeitlichen todt angehenden Lebens/ wol harte zu geſetzt/
ſo vnter Augen gegangen/ das er an allen zum Ritter woꝛden iſt/ Sondern
den Glauben vn̄ gutt Gewiſſen zu bezeugen/ wie tieff ſie in ſein Hertz einge-
wurtzelt/ das abgehandelte Spꝛuͤchlein jhm außerkoꝛen/ Darauß maͤnniglich
abzunemen/ wie Hertzlich er ſich der Beylage der Cron der Gerechtigkeit vnd

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Zitationshilfe: Gebauer, Johann: Geistl. Ring und Leibliche Sterbkunst. Oels, 1617, S. [44]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508269/44>, abgerufen am 30.12.2024.