Milichius, Daniel: Justorum descriptio et conditio. Oels, 1617.Christl: Leich vnd Ehrenpredigt. von vns abfodert/ so sollen wir nicht anders gedencken/ alsdas ein grosses Vnglück vorhanden sey. Denn gleich wie 2. Pa. 24.nach dem Tode Josiae, die Chaldeer inn das Land fallen/ vnd solches verwüsten/ wie auch der Kayser Nero, durch Titum Vespasianum, die Königliche Stadt Jerusalem belagern ließ/ Als die Gottselige Christen auß der Stadt Jerusalem gewichen waren vber den Jordan, in ein Städt- lein Pellam: Eben also folget gemeiniglich auff Gerechter Leuthe todt/ allerley Jammer/ Hertzenleydt vnnd Noth. Aber dieses thun die Rohe/ Sichere vnnd Gottlose Welt- kinder nicht/ sie nemens nicht zu hertzen: Sondern sie treiben daraus das gespötte/ vnd sagen: Muß doch des Kaysers Koch sterben/ der gutte Suppen machen kan/ Darumb darff ich mich nicht vorwundern/ das dieser hin ist/ dann es ist allen Menschen gesetzt einmahl zusterben. Ja welches noch darzu das ärgste ist/ so haben sie vber solcher gerechten tode ein frolocken vnd jubiliren: Wie solches zusehen ist an den Esa. 53.Juden/ so sich freweten/ als der Gerechte knecht (wie jhn Esaias nennet/) Das ist/ JEsus Christus am stamme des H. Creutz es starb/ darüber klaget nun vnser Prophet in den abgelesenen Worten/ inn dem Er saget: Justus perit, & non est qui recogitet in corde suo, & viri misericordiae colliguntur, quia non est qui intelligat. Aber der ge- rechte kommet vmb/ vnnd niemandt ist/ der es zu Hertzen nehme/ vnnd Heylige Leute werden auffgerafft/ vnd nie- mandt achtet darauff. Dieses aber/ Geliebten im HErrn/ Last vns nicht thun/ sondern wann frome Leute hinweg- gerafft werden vnd sterben/ so last vns jhren todt zu hertzen nehmen vnd bedencken/ das gewiß ein groß Vnglück vor- handen sey/ vnd das GOtt vnsere Sünde/ mit scharffer ruthe vnd straffe anheim suchen wolle. Darumb jhr lieben Wart-
Chriſtl: Leich vnd Ehrenpredigt. von vns abfodert/ ſo ſollen wir nicht anders gedencken/ alsdas ein groſſes Vngluͤck voꝛhanden ſey. Denn gleich wie 2. Pa. 24.nach dem Tode Joſiæ, die Chaldeer inn das Land fallen/ vnd ſolches verwuͤſten/ wie auch der Kayſer Nero, durch Titum Veſpaſianum, die Koͤnigliche Stadt Jeruſalem belagern ließ/ Als die Gottſelige Chꝛiſten auß der Stadt Jeruſalem gewichen waren vber den Jordan, in ein Staͤdt- lein Pellam: Eben alſo folget gemeiniglich auff Gerechter Leuthe todt/ allerley Jammer/ Hertzenleydt vnnd Noth. Aber dieſes thun die Rohe/ Sichere vnnd Gottloſe Welt- kinder nicht/ ſie nemens nicht zu hertzen: Sondern ſie treibẽ daraus das geſpoͤtte/ vnd ſagen: Muß doch des Kayſers Koch ſterben/ der gutte Suppen machen kan/ Darumb darff ich mich nicht vorwundern/ das dieſer hin iſt/ dann es iſt allen Menſchẽ geſetzt einmahl zuſterben. Ja welches noch darzu das aͤrgſte iſt/ ſo haben ſie vber ſolcher gerechten tode ein frolocken vnd jubiliren: Wie ſolches zuſehen iſt an den Eſa. 53.Juden/ ſo ſich freweten/ als der Gerechte knecht (wie jhn Eſaias nennet/) Das iſt/ JEſus Chꝛiſtus am ſtamme des H. Creutz es ſtarb/ daruͤber klaget nun vnſer Pꝛophet in den abgeleſenen Worten/ inn dem Er ſaget: Juſtus perit, & nõ eſt qui recogitet in corde ſuo, & viri miſericordiæ colliguntur, quia non eſt qui intelligat. Aber der ge- rechte kommet vmb/ vnnd niemandt iſt/ der es zu Hertzen nehme/ vnnd Heylige Leute werden auffgerafft/ vnd nie- mandt achtet darauff. Dieſes aber/ Geliebten im HErꝛn/ Laſt vns nicht thun/ ſondern wann frome Leute hinweg- gerafft werden vnd ſterben/ ſo laſt vns jhꝛen todt zu hertzen nehmen vnd bedencken/ das gewiß ein groß Vngluͤck vor- handen ſey/ vnd das GOtt vnſere Suͤnde/ mit ſcharffer ruthe vnd ſtraffe anheim ſuchen wolle. Darumb jhꝛ lieben Wart-
<TEI> <text> <body> <div type="fsSermon" n="1"> <div type="fsMainPart" n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0034" n="[34]"/><fw type="header" place="top">Chriſtl: Leich vnd Ehrenpredigt.</fw><lb/> von vns abfodert/ ſo ſollen wir nicht anders gedencken/ als<lb/> das ein groſſes Vngluͤck voꝛhanden ſey. Denn gleich wie<lb/><note place="left">2. <hi rendition="#aq">Pa.</hi> 24.</note>nach dem Tode <hi rendition="#aq">Joſiæ,</hi> die Chaldeer inn das Land fallen/<lb/> vnd ſolches verwuͤſten/ wie auch der Kayſer <hi rendition="#aq">Nero,</hi> durch<lb/><hi rendition="#aq">Titum Veſpaſianum,</hi> die Koͤnigliche Stadt Jeruſalem<lb/> belagern ließ/ Als die Gottſelige Chꝛiſten auß der Stadt<lb/> Jeruſalem gewichen waren vber den <hi rendition="#aq">Jordan,</hi> in ein Staͤdt-<lb/> lein <hi rendition="#aq">Pellam:</hi> Eben alſo folget gemeiniglich auff Gerechter<lb/> Leuthe todt/ allerley Jammer/ Hertzenleydt vnnd Noth.<lb/> Aber dieſes thun die Rohe/ Sichere vnnd Gottloſe Welt-<lb/> kinder nicht/ ſie nemens nicht zu hertzen: Sondern ſie treibẽ<lb/> daraus das geſpoͤtte/ vnd ſagen: Muß doch des Kayſers<lb/> Koch ſterben/ der gutte Suppen machen kan/ Darumb<lb/> darff ich mich nicht vorwundern/ das dieſer hin iſt/ dann es<lb/> iſt allen Menſchẽ geſetzt einmahl zuſterben. Ja welches noch<lb/> darzu das aͤrgſte iſt/ ſo haben ſie vber ſolcher gerechten tode<lb/> ein frolocken vnd jubiliren: Wie ſolches zuſehen iſt an den<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Eſa.</hi> 53.</note>Juden/ ſo ſich freweten/ als der Gerechte knecht (wie jhn<lb/><hi rendition="#aq">Eſaias</hi> nennet/) Das iſt/ JEſus Chꝛiſtus am ſtamme des<lb/> H. Creutz es ſtarb/ daruͤber klaget nun vnſer Pꝛophet in den<lb/> abgeleſenen Worten/ inn dem Er ſaget: <hi rendition="#aq">Juſtus perit, &<lb/> nõ eſt qui recogitet in corde ſuo, & viri miſericordiæ<lb/> colliguntur, quia non eſt qui intelligat.</hi> Aber der ge-<lb/> rechte kommet vmb/ vnnd niemandt iſt/ der es zu Hertzen<lb/> nehme/ vnnd Heylige Leute werden auffgerafft/ vnd nie-<lb/> mandt achtet darauff. Dieſes aber/ Geliebten im HErꝛn/<lb/> Laſt vns nicht thun/ ſondern wann frome Leute hinweg-<lb/> gerafft werden vnd ſterben/ ſo laſt vns jhꝛen todt zu hertzen<lb/> nehmen vnd bedencken/ das gewiß ein groß Vngluͤck vor-<lb/> handen ſey/ vnd das GOtt vnſere Suͤnde/ mit ſcharffer<lb/> ruthe vnd ſtraffe anheim ſuchen wolle. Darumb jhꝛ lieben<lb/> <fw type="catch" place="bottom">Wart-</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [[34]/0034]
Chriſtl: Leich vnd Ehrenpredigt.
von vns abfodert/ ſo ſollen wir nicht anders gedencken/ als
das ein groſſes Vngluͤck voꝛhanden ſey. Denn gleich wie
nach dem Tode Joſiæ, die Chaldeer inn das Land fallen/
vnd ſolches verwuͤſten/ wie auch der Kayſer Nero, durch
Titum Veſpaſianum, die Koͤnigliche Stadt Jeruſalem
belagern ließ/ Als die Gottſelige Chꝛiſten auß der Stadt
Jeruſalem gewichen waren vber den Jordan, in ein Staͤdt-
lein Pellam: Eben alſo folget gemeiniglich auff Gerechter
Leuthe todt/ allerley Jammer/ Hertzenleydt vnnd Noth.
Aber dieſes thun die Rohe/ Sichere vnnd Gottloſe Welt-
kinder nicht/ ſie nemens nicht zu hertzen: Sondern ſie treibẽ
daraus das geſpoͤtte/ vnd ſagen: Muß doch des Kayſers
Koch ſterben/ der gutte Suppen machen kan/ Darumb
darff ich mich nicht vorwundern/ das dieſer hin iſt/ dann es
iſt allen Menſchẽ geſetzt einmahl zuſterben. Ja welches noch
darzu das aͤrgſte iſt/ ſo haben ſie vber ſolcher gerechten tode
ein frolocken vnd jubiliren: Wie ſolches zuſehen iſt an den
Juden/ ſo ſich freweten/ als der Gerechte knecht (wie jhn
Eſaias nennet/) Das iſt/ JEſus Chꝛiſtus am ſtamme des
H. Creutz es ſtarb/ daruͤber klaget nun vnſer Pꝛophet in den
abgeleſenen Worten/ inn dem Er ſaget: Juſtus perit, &
nõ eſt qui recogitet in corde ſuo, & viri miſericordiæ
colliguntur, quia non eſt qui intelligat. Aber der ge-
rechte kommet vmb/ vnnd niemandt iſt/ der es zu Hertzen
nehme/ vnnd Heylige Leute werden auffgerafft/ vnd nie-
mandt achtet darauff. Dieſes aber/ Geliebten im HErꝛn/
Laſt vns nicht thun/ ſondern wann frome Leute hinweg-
gerafft werden vnd ſterben/ ſo laſt vns jhꝛen todt zu hertzen
nehmen vnd bedencken/ das gewiß ein groß Vngluͤck vor-
handen ſey/ vnd das GOtt vnſere Suͤnde/ mit ſcharffer
ruthe vnd ſtraffe anheim ſuchen wolle. Darumb jhꝛ lieben
Wart-
2. Pa. 24.
Eſa. 53.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |