Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Millichius, Leonhartus: Christliche Leich vnd Ehrenpredigt. Oels, 1624.

Bild:
<< vorherige Seite

Christliche Leich vnd Ehrenpredigt.
Alexander Magnus, der vor einen Gott wolte angesehenAlexand.
Magnus.

vnd geehret werden/ als er grosse Geschencke außtheylete/
wolte er auch/ daß die Philosophi, so nichts von jhm ge-
beten/ auch etwas von jhme bitten solten/ darauff sie be-
gehreten/ Er solte jhnen die Vnsterbligkeit geben/ wie
Mächtig sonst dieser König wahr/ War es jhme doch vn-
möglich/ das er solcher bitte die Philosophos hette ge-
zweygen können. Könige können offters jhren trewen
Dienern grosse Gütter/ gantze Landschafften/ Städte vnd
Dörffer geben/ Aber das Ewige leben nicht/ denn es ist ein
bonum infinitum, ein vnendlich Gutt/ welches nicht von
einer endlichen Creatur/ Sondern von einer vnendlichen
Natur kan gegeben werden/ Nemlichen von Gott/ welcher
alleine ist die Caussa efficiens vnd würckliche Vrsach des
Ewigen lebens/ darumb billich wir jhme getrew sein sollen/
damit wir auch auß genaden vmb Christi verdienst/ solches
Gutt erlangen mögen/ welches ist vber alle andere gütter/
daher Anshelmus demselben nach zutrachten vns ermahnet.Anshelm.
Ama unum bonun, in quo sunt omnia bona; Desidera
simplex bonun, quod est omne bonun, & satis est: Quid
enim amas caro mea! Ibi est, Ibi est, quicd amabis,
quicquid desiderabis.
Wiltu etwas lieben/ tewer vnd
werth halten/ so dencke darnach/ daß du das Ewige gutt
lieben mögest/ inn welchem alle Gütter oder Schätze be-
grieffen sind: Trachte nach dem einigen Gutt/ welches
alleine das rechte Ewige gutt ist/ so hastu alles genug/ vnd
vber gnug: Vnd weiter: Was begerestu oder was wünt-
schestu meine liebe Seele/ da/ da wirstu alles finden/ was
du lieben vnd wüntschen kanst. Vnd daß wird vns nun
gegeben/ nicht auß Verdienst/ sondern auß lauter Gütte
vnd Barmhertzigkeit/ vmb des HERREN verdienstes

JEsu
F ij

Chriſtliche Leich vnd Ehrenpredigt.
Alexander Magnus, der vor einen Gott wolte angeſehenAlexand.
Magnus.

vnd geehret werden/ als er groſſe Geſchencke außtheylete/
wolte er auch/ daß die Philoſophi, ſo nichts von jhm ge-
beten/ auch etwas von jhme bitten ſolten/ darauff ſie be-
gehreten/ Er ſolte jhnen die Vnſterbligkeit geben/ wie
Maͤchtig ſonſt dieſer Koͤnig wahr/ War es jhme doch vn-
moͤglich/ das er ſolcher bitte die Philoſophos hette ge-
zweygen koͤnnen. Koͤnige koͤnnen offters jhren trewen
Dienern groſſe Guͤtter/ gantze Landſchafften/ Staͤdte vñ
Doͤrffer geben/ Aber das Ewige leben nicht/ denn es iſt ein
bonum infinitum, ein vnendlich Gutt/ welches nicht von
einer endlichen Creatur/ Sondern von einer vnendlichen
Natur kan gegeben werden/ Nemlichen võ Gott/ welcher
alleine iſt die Cauſſa efficiens vnd wuͤrckliche Vrſach des
Ewigen lebens/ darumb billich wir jhme getrew ſein ſollen/
damit wir auch auß genadẽ vmb Chꝛiſti verdienſt/ ſolches
Gutt erlangen moͤgen/ welches iſt vber alle andere guͤtter/
daher Anshelmus demſelbẽ nach zutrachten vns ermahnet.Anshelm.
Ama unum bonũ, in quo ſunt omnia bona; Deſidera
ſimplex bonũ, quod eſt omne bonũ, & ſatis eſt: Quid
enim amas caro mea! Ibi eſt, Ibi eſt, quicꝗd amabis,
quicquid deſiderabis.
Wiltu etwas lieben/ tewer vnd
werth halten/ ſo dencke darnach/ daß du das Ewige gutt
lieben moͤgeſt/ inn welchem alle Guͤtter oder Schaͤtze be-
grieffen ſind: Trachte nach dem einigen Gutt/ welches
alleine das rechte Ewige gutt iſt/ ſo haſtu alles genug/ vnd
vber gnug: Vnd weiter: Was begereſtu oder was wuͤnt-
ſcheſtu meine liebe Seele/ da/ da wirſtu alles finden/ was
du lieben vnd wuͤntſchen kanſt. Vnd daß wird vns nun
gegeben/ nicht auß Verdienſt/ ſondern auß lauter Guͤtte
vnd Barmhertzigkeit/ vmb des HERREN verdienſtes

JEſu
F ij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0043" n="[43]"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Chri&#x017F;tliche Leich vnd Ehrenpredigt.</hi></fw><lb/><hi rendition="#aq">Alexander Magnus,</hi> der vor einen Gott wolte ange&#x017F;ehen<note place="right"><hi rendition="#aq">Alexand.<lb/>
Magnus.</hi></note><lb/>
vnd geehret werden/ als er gro&#x017F;&#x017F;e Ge&#x017F;chencke außtheylete/<lb/>
wolte er auch/ daß die <hi rendition="#aq">Philo&#x017F;ophi,</hi> &#x017F;o nichts von jhm ge-<lb/>
beten/ auch etwas von jhme bitten &#x017F;olten/ darauff &#x017F;ie be-<lb/>
gehreten/ Er &#x017F;olte jhnen die <hi rendition="#i">V</hi>n&#x017F;terbligkeit geben/ wie<lb/>
Ma&#x0364;chtig &#x017F;on&#x017F;t die&#x017F;er Ko&#x0364;nig wahr/ War es jhme doch vn-<lb/>
mo&#x0364;glich/ das er &#x017F;olcher bitte die <hi rendition="#aq">Philo&#x017F;ophos</hi> hette ge-<lb/>
zweygen ko&#x0364;nnen. Ko&#x0364;nige ko&#x0364;nnen offters jhren trewen<lb/>
Dienern gro&#x017F;&#x017F;e Gu&#x0364;tter/ gantze Land&#x017F;chafften/ Sta&#x0364;dte vn&#x0303;<lb/>
Do&#x0364;rffer geben/ Aber das Ewige leben nicht/ denn es i&#x017F;t ein<lb/><hi rendition="#aq">bonum infinitum,</hi> ein vnendlich Gutt/ welches nicht von<lb/>
einer endlichen Creatur/ Sondern von einer vnendlichen<lb/>
Natur kan gegeben werden/ Nemlichen vo&#x0303; Gott/ welcher<lb/>
alleine i&#x017F;t die <hi rendition="#aq">Cau&#x017F;&#x017F;a efficiens</hi> vnd wu&#x0364;rckliche <hi rendition="#i">V</hi>r&#x017F;ach des<lb/>
Ewigen lebens/ darumb billich wir jhme getrew &#x017F;ein &#x017F;ollen/<lb/>
damit wir auch auß genade&#x0303; vmb Ch&#xA75B;i&#x017F;ti verdien&#x017F;t/ &#x017F;olches<lb/>
Gutt erlangen mo&#x0364;gen/ welches i&#x017F;t vber alle andere gu&#x0364;tter/<lb/>
daher <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Anshelmus</hi></hi> dem&#x017F;elbe&#x0303; nach zutrachten vns ermahnet.<note place="right"><hi rendition="#aq">Anshelm</hi><hi rendition="#sup">&#xA770;</hi>.</note><lb/><hi rendition="#aq">Ama unum bonu&#x0303;, in quo &#x017F;unt omnia bona; De&#x017F;idera<lb/>
&#x017F;implex bonu&#x0303;, quod e&#x017F;t omne bonu&#x0303;, &amp; &#x017F;atis e&#x017F;t: Quid<lb/>
enim amas caro mea! Ibi e&#x017F;t, Ibi e&#x017F;t, quic&#xA757;d amabis,<lb/>
quicquid de&#x017F;iderabis.</hi> Wiltu etwas lieben/ tewer vnd<lb/>
werth halten/ &#x017F;o dencke darnach/ daß du das Ewige gutt<lb/>
lieben mo&#x0364;ge&#x017F;t/ inn welchem alle Gu&#x0364;tter oder Scha&#x0364;tze be-<lb/>
grieffen &#x017F;ind: Trachte nach dem einigen Gutt/ welches<lb/>
alleine das rechte Ewige gutt i&#x017F;t/ &#x017F;o ha&#x017F;tu alles genug/ vnd<lb/>
vber gnug: <hi rendition="#i">V</hi>nd weiter: Was begere&#x017F;tu oder was wu&#x0364;nt-<lb/>
&#x017F;che&#x017F;tu meine liebe Seele/ da/ da wir&#x017F;tu alles finden/ was<lb/>
du lieben vnd wu&#x0364;nt&#x017F;chen kan&#x017F;t. <hi rendition="#i">V</hi>nd daß wird vns nun<lb/>
gegeben/ nicht auß <hi rendition="#i">V</hi>erdien&#x017F;t/ &#x017F;ondern auß lauter Gu&#x0364;tte<lb/>
vnd Barmhertzigkeit/ vmb des <hi rendition="#g">HERREN</hi> verdien&#x017F;tes<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">F ij</fw><fw place="bottom" type="catch">JE&#x017F;u</fw><lb/></p>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[[43]/0043] Chriſtliche Leich vnd Ehrenpredigt. Alexander Magnus, der vor einen Gott wolte angeſehen vnd geehret werden/ als er groſſe Geſchencke außtheylete/ wolte er auch/ daß die Philoſophi, ſo nichts von jhm ge- beten/ auch etwas von jhme bitten ſolten/ darauff ſie be- gehreten/ Er ſolte jhnen die Vnſterbligkeit geben/ wie Maͤchtig ſonſt dieſer Koͤnig wahr/ War es jhme doch vn- moͤglich/ das er ſolcher bitte die Philoſophos hette ge- zweygen koͤnnen. Koͤnige koͤnnen offters jhren trewen Dienern groſſe Guͤtter/ gantze Landſchafften/ Staͤdte vñ Doͤrffer geben/ Aber das Ewige leben nicht/ denn es iſt ein bonum infinitum, ein vnendlich Gutt/ welches nicht von einer endlichen Creatur/ Sondern von einer vnendlichen Natur kan gegeben werden/ Nemlichen võ Gott/ welcher alleine iſt die Cauſſa efficiens vnd wuͤrckliche Vrſach des Ewigen lebens/ darumb billich wir jhme getrew ſein ſollen/ damit wir auch auß genadẽ vmb Chꝛiſti verdienſt/ ſolches Gutt erlangen moͤgen/ welches iſt vber alle andere guͤtter/ daher Anshelmus demſelbẽ nach zutrachten vns ermahnet. Ama unum bonũ, in quo ſunt omnia bona; Deſidera ſimplex bonũ, quod eſt omne bonũ, & ſatis eſt: Quid enim amas caro mea! Ibi eſt, Ibi eſt, quicꝗd amabis, quicquid deſiderabis. Wiltu etwas lieben/ tewer vnd werth halten/ ſo dencke darnach/ daß du das Ewige gutt lieben moͤgeſt/ inn welchem alle Guͤtter oder Schaͤtze be- grieffen ſind: Trachte nach dem einigen Gutt/ welches alleine das rechte Ewige gutt iſt/ ſo haſtu alles genug/ vnd vber gnug: Vnd weiter: Was begereſtu oder was wuͤnt- ſcheſtu meine liebe Seele/ da/ da wirſtu alles finden/ was du lieben vnd wuͤntſchen kanſt. Vnd daß wird vns nun gegeben/ nicht auß Verdienſt/ ſondern auß lauter Guͤtte vnd Barmhertzigkeit/ vmb des HERREN verdienſtes JEſu Alexand. Magnus. Anshelmꝰ. F ij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/508137
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/508137/43
Zitationshilfe: Millichius, Leonhartus: Christliche Leich vnd Ehrenpredigt. Oels, 1624, S. [43]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508137/43>, abgerufen am 25.11.2024.