Haßfurter, Wolfgang: Eine Christliche Predigt. Nürnberg, 1608.ser Welt weit vbertreffen thut. Dann was wehre vns damit geholf- Allhie möchte nun ein einfeltiges Hertz gedencken: Das ist mir ei-Sed qu[unleserliches Material - 2 Zeichen fehlen]- Erstlich/ das freilich in keiner Jrrdischen Apotecken einig Recept Es sollen aber auch E. L. wissen/ das zweyerley Todt sey. Ein Leib-2. Was den zeitlichen Todt belangt/ so kan freilich demselben kein1. her C ij
ſer Welt weit vbertreffen thut. Dann was wehre vns damit geholf- Allhie möchte nun ein einfeltiges Hertz gedencken: Das iſt mir ei-Sed qu[unleserliches Material – 2 Zeichen fehlen]- Erſtlich/ das freilich in keiner Jrꝛdiſchen Apotecken einig Recept Es ſollen aber auch E. L. wiſſen/ das zweyerley Todt ſey. Ein Leib-2. Was den zeitlichen Todt belangt/ ſo kan freilich demſelben kein1. her C ij
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ſer Welt weit vbertreffen thut. Dann was wehre vns damit geholf-
ſen geweſen/ wenn vns gleich der Sohn Gottes die zuſage gethan het-
te: So jemand mein Wort wird halten/ der ſoll zu groſſen ehren er-
haben werden/ er ſoll ein König/ Fürſt/ oder ſonſt groſſer Herr ſein/
oder/ der ſoll ſo vnd ſo viel Rittergüter einnemen ꝛc. Nichts/ denn ſie
können doch den Menſchen vom Todt nicht erretten/ ja Sophan der
Prophet ſpricht. 1. Cap. Jhr Silber vnd Gold wird ſie nicht erretten
am Tag deß zorns deß Herrn. Darumb weiſet vns der Herr
viel einen ſeligern nutz/ den wir darvon haben ſollen/ ſo wir ſein Wort
halten: Nemblich: So jemand mein Wort wird halten/ der wird den
Todt nicht ſehen ewiglich.
Allhie möchte nun ein einfeltiges Hertz gedencken: Das iſt mir ei-
ne ſeltzame rede/ ſpricht man doch ſonſt im gemeinen Sprichwort:
Contra vim mortis non herba vireſcit in hortis, wider deß Tod-
tes kraft/ hilft keines gewächſes noch Kreutleins Saft. So bezeuget
auch der augenſchein gantz vnd gar das widerſpiel: Haben doch Abra-
ham/ Jſaac/ vnd Jacob eben ſo wol ſterben muſten/ als Caiphas/ Pila-
tus/ Judas/ vnd andere Gottloſe Menſchen? Darauff geliebte iſt zu-
wiſſen.
Sed qu__-
ritur.
Reſpon-
detur di_-
pliciter,
1.
Erſtlich/ das freilich in keiner Jrꝛdiſchen Apotecken einig Recept
befunden werde/ das wider den Todt helffen kan. Aber in der Geiſtli-
chen Apotecken da wird ein præſervatif gefunden/ das heiſt/ Chriſti
Wort/ das vns wider den Todt ſchützen/ vnd vom Todt erretten kan.
Es ſollen aber auch E. L. wiſſen/ das zweyerley Todt ſey. Ein Leib-
licher vñ ein Geiſtlicher Todt. Der Leibliche Todt iſt/ da Leib vnd Seel
ſich von einander ſcheiden muß. Der Geiſtliche Todt aber/ da Leib vnd
ſeel zugleich ewiger vnaußſprechlicher Pein müſſen vnterworffen ſein.
2.
Mors du-
plex.
Was den zeitlichen Todt belangt/ ſo kan freilich demſelben kein
Menſch entfliehen/ er ſchütze ſich auch ſo hoch als er jmmer wölle. Deñ
gleich wie wir in Adam alle geſündigt haben/ alſo müſſen wir auch mit
jhme alle deß Todtes ſterben. Denn da heiſt es wie Rom. 5. ſteht.
Durch einen Menſchen iſt die Sünde kommen in die Welt/ vñ durch
die Sünde der Todt/ der iſt zu allen Menſchen hindurch gedrungen/
ſintemal ſie alle geſündiget haben. Vnd Hebræ. 9. Allen Menſchen
iſt geſetzt einmal zu ſterben/ vnd hernacher das Jüngſte Gericht. Da-
her
1.
Mors
corpora-
lis & tem-
poranea,
C ij
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Zitationshilfe: | Haßfurter, Wolfgang: Eine Christliche Predigt. Nürnberg, 1608, S. [19]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508113/19>, abgerufen am 16.07.2024. |