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Adolph, Christian: Daktulion (he)pomnematikon. Breslau, 1641.

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sen ewig werden auff dem Siech-Bette liegen müssen/ ste-
tig sterben/ vnd doch nicht ersterben/ Esa 66. . 24.

O wie mancher Mensch/ wird bey diesen fährlichen
Zeiten/ vnter den Bestialischen Mord-händen/ der vber-
auß vnbarmhertzigen Krieges-Gurgeln gedacht haben:
Ewiger Gott/ kan ein Mensch so grausam handeln/ ei-
nen so schrecklich torquiren vnd so crudeliter tractiren!
Was wird wol vom Sathan in der Hellen geschehen/
welcher in diesen seinen mancipiis erweiset/ daß er einen
grossen Zorn wieder die Menschen habe/ Apoc. 12. . 12.
Drumb wilstu dich hütten/ daß du nicht in seine vnd vn-
ter seine execution gegeben werdest.

Also hat dißfals löblich gethan vnsere seelige Fr.
Bürgermeisterin/
welche bey jhrem Christlichen vnnd
Erbaren wandel/ sich dennoch für keinen Engel vnd vn-
befleckten Heiligen gehalten/ sondern sich alß einen dürff-
tigen Menschen/ allerley Schwachheiten vnterworffen/
erkennet/ sich dannenher zum öfftern mit Gott vnd Men-
schen versöhnet: Auch Gottes gerechten Zorn vnd Straf-
fe gern vnd geduldig in dieser Gnaden Zeit getragen/ hertz-
lich seufftzend/ nur mit dem ewigen Jammer zuverscho-
nen. Summa/ Sie hat den Zorn deß HErren ge-
tragen/ weil sie an jhm gesündiget/ der nun jhre sache auß-
geführet/ vnd wie Er sie hier ans Licht bracht vnd getrö-
stet/ also wird Er sie auch am Jüngsten Tage ans Licht
bringen/ vnnd ewig erfrewen/ daß sie jhre Lust an seiner
Gnade sehe/ wie Micha redet cap. 7. . 9.

2. Nachmaln/ so nennt Salomo allhier vnser
Creutz eine Züchtigung. Vnd entlehnet hierzu im-
plicite
ein Gleichnüß von denen Vernünfftigen Eltern/

die

ſen ewig werden auff dem Siech-Bette liegen muͤſſen/ ſte-
tig ſterben/ vnd doch nicht erſterben/ Eſa 66. ꝟ. 24.

O wie mancher Menſch/ wird bey dieſen faͤhrlichen
Zeiten/ vnter den Beſtialiſchen Mord-haͤnden/ der vber-
auß vnbarmhertzigen Krieges-Gurgeln gedacht haben:
Ewiger Gott/ kan ein Menſch ſo grauſam handeln/ ei-
nen ſo ſchrecklich torquiren vnd ſo crudeliter tractiren!
Was wird wol vom Sathan in der Hellen geſchehen/
welcher in dieſen ſeinen mancipiis erweiſet/ daß er einen
groſſen Zorn wieder die Menſchen habe/ Apoc. 12. ꝟ. 12.
Drumb wilſtu dich huͤtten/ daß du nicht in ſeine vnd vn-
ter ſeine execution gegeben werdeſt.

Alſo hat dißfals loͤblich gethan vnſere ſeelige Fr.
Buͤrgermeiſterin/
welche bey jhrem Chriſtlichen vnnd
Erbaren wandel/ ſich dennoch fuͤr keinen Engel vnd vn-
befleckten Heiligen gehalten/ ſondern ſich alß einen duͤrff-
tigen Menſchen/ allerley Schwachheiten vnterworffen/
erkennet/ ſich dannenher zum oͤfftern mit Gott vnd Men-
ſchen verſoͤhnet: Auch Gottes gerechten Zorn vnd Straf-
fe gern vñ geduldig in dieſer Gnaden Zeit getragen/ hertz-
lich ſeufftzend/ nur mit dem ewigen Jammer zuverſcho-
nen. Summa/ Sie hat den Zorn deß HErren ge-
tragen/ weil ſie an jhm geſuͤndiget/ der nun jhre ſache auß-
gefuͤhret/ vnd wie Er ſie hier ans Licht bracht vnd getroͤ-
ſtet/ alſo wird Er ſie auch am Juͤngſten Tage ans Licht
bringen/ vnnd ewig erfrewen/ daß ſie jhre Luſt an ſeiner
Gnade ſehe/ wie Micha redet cap. 7. ꝟ. 9.

2. Nachmaln/ ſo nennt Salomo allhier vnſer
Creutz eine Zuͤchtigung. Vnd entlehnet hierzu im-
plicitè
ein Gleichnuͤß von denen Vernuͤnfftigen Eltern/

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Zitationshilfe: Adolph, Christian: Daktulion (he)pomnematikon. Breslau, 1641, S. [18]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/386427/18>, abgerufen am 23.11.2024.