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Adolph, Christian: Daktulion (he)pomnematikon. Breslau, 1641.

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halten/ der sitze im Himmel/ vnnd habe zwey grosse Fasse
vor sich/ eines mit Glücke/ das ander mit Vnglücke an-
gefüllt. Wenn Er nun einem Menschen eine Hand-
voll Gl[ü]cks zugetheilet/ so werffe er jhm auch zwo Hand-
volln Vnglücks auff den Halß/ vnd daher komme es/ daß
jmmer mehr Vnglücks alß Glücks in der Welt sey. He-
siodus
schreibt/ daß in pixide Pandorae alles Vnglück
gewesen/ dasselbe sey vom Epimetheo auß vnnd in die
Welt vnter die Leute gelassen worden. Ach die armen
Heyden/ sie haben wol hören leuten/ aber nicht zusam-
men schlagen. Der grosse Jehova/ der ewige Gott
ists/ der Glück vnd Vnglück/ Leben vnd Tod/ Armuth
vnd Reichthum in seinen Händen hat/ wie Syrac. 11.
.
14. sagt.

Drumb da der Sathan sich an Job machen wolte/
muste er vorhin von Gott Erlaub bitten/ vnd vber dessen
Zulaß durffte er nicht schreiten/ Job. 1. & 2. Da La[-]
ban jhm für genommen hatte Jacob zuerwürgen/ muste er
doch inne halten/ vnd nichts alß freundlich mit jhm reden/
weil es der HErr also wolt/ vnnd jhn in seinen Händen
hilt/ Gen. 31. . 24.

Darauß wir zuersehen haben/ daß Gott das dire-
ctorium
im Creutze behelt/ also/ daß/ ob wir gleich offt
in Noth vnd Vnglücke stehen/ wir dennoch auch zu solcher
zeit nicht auß seinen Händen gelassen vnd vbergeben wer-
den. Gleich wie wir nun der Wehre vnd dem Eisen
nicht die schuld geben/ damit wir gehawen vnd gestochen
worden/ sondern deme/ der es geführet: also müssen wir
bey vnserm Creutze nicht bloß auff die causas externas
sehen/ auff die instrument vnd mittel/ dadurch wir zur

Züchtigung

halten/ der ſitze im Himmel/ vnnd habe zwey groſſe Faſſe
vor ſich/ eines mit Gluͤcke/ das ander mit Vngluͤcke an-
gefuͤllt. Wenn Er nun einem Menſchen eine Hand-
voll Gl[uͤ]cks zugetheilet/ ſo werffe er jhm auch zwo Hand-
volln Vngluͤcks auff den Halß/ vnd daher komme es/ daß
jmmer mehr Vngluͤcks alß Gluͤcks in der Welt ſey. He-
ſiodus
ſchreibt/ daß in pixide Pandoræ alles Vngluͤck
geweſen/ daſſelbe ſey vom Epimetheo auß vnnd in die
Welt vnter die Leute gelaſſen worden. Ach die armen
Heyden/ ſie haben wol hoͤren leuten/ aber nicht zuſam-
men ſchlagen. Der groſſe Jehova/ der ewige Gott
iſts/ der Gluͤck vnd Vngluͤck/ Leben vnd Tod/ Armuth
vnd Reichthum in ſeinen Haͤnden hat/ wie Syrac. 11.
ꝟ.
14. ſagt.

Drumb da der Sathan ſich an Job machen wolte/
muſte er vorhin von Gott Erlaub bitten/ vnd vber deſſen
Zulaß durffte er nicht ſchreiten/ Job. 1. & 2. Da La[-]
ban jhm fuͤr genommen hatte Jacob zuerwuͤrgen/ muſte er
doch inne halten/ vnd nichts alß freundlich mit jhm reden/
weil es der HErꝛ alſo wolt/ vnnd jhn in ſeinen Haͤnden
hilt/ Gen. 31. ꝟ. 24.

Darauß wir zuerſehen haben/ daß Gott das dire-
ctorium
im Creutze behelt/ alſo/ daß/ ob wir gleich offt
in Noth vnd Vngluͤcke ſtehen/ wir dennoch auch zu ſolcher
zeit nicht auß ſeinen Haͤnden gelaſſen vnd vbergeben wer-
den. Gleich wie wir nun der Wehre vnd dem Eiſen
nicht die ſchuld geben/ damit wir gehawen vnd geſtochen
worden/ ſondern deme/ der es gefuͤhret: alſo muͤſſen wir
bey vnſerm Creutze nicht bloß auff die cauſas externas
ſehen/ auff die inſtrument vnd mittel/ dadurch wir zur

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Zitationshilfe: Adolph, Christian: Daktulion (he)pomnematikon. Breslau, 1641, S. [15]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/386427/15>, abgerufen am 27.11.2024.