Hayn, Johann: Liebliches Seelen-Gespräch. Lissa, 1649.Christliche Abdanckung. wesen/ auch eines geschwinden unnd gähligen Todesgestorben Jst also ein geschwinder unnd plötzlicher Todt bey fromen Christen nicht ein böser Todt/ weil auch die Allerheiligsten und Liebsten GOttes offt plötzlich ge- storben. Es ist auch fromer gläubiger Christen Todt eine Zum vierdten/ Iter Utilissimum, Dieiv.
Und müssen nicht allein Jhr Haab und Gutt/ gutten
Chriſtliche Abdanckung. weſen/ auch eines geſchwinden unnd gaͤhligen Todesgeſtorben Jſt alſo ein geſchwinder unnd ploͤtzlicher Todt bey fromen Chriſten nicht ein boͤſer Todt/ weil auch die Allerheiligſten und Liebſten GOttes offt ploͤtzlich ge- ſtorben. Es iſt auch fromer glaͤubiger Chriſten Todt eine Zum vierdten/ Iter Utilissimum, Dieiv.
Und muͤſſen nicht allein Jhr Haab und Gutt/ gutten
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Chriſtliche Abdanckung.
weſen/ auch eines geſchwinden unnd gaͤhligen Todes
geſtorben Jſt alſo ein geſchwinder unnd ploͤtzlicher Todt
bey fromen Chriſten nicht ein boͤſer Todt/ weil auch die
Allerheiligſten und Liebſten GOttes offt ploͤtzlich ge-
ſtorben.
Es iſt auch fromer glaͤubiger Chriſten Todt eine
Farth/ Reiſe oder Weg/ und zwar/
Zum vierdten/ Iter Utilissimum, Die
allernutzlichſte Reyſe. Hier bringet das Reyſen man-
chem wenig ein/ und iſt Jhm offte mehr ſchaͤdlich/ als
nuͤtzlich. Janus Gruterus hat pflegen zu ſagen: Von
vielem und langem Reyſen bringet mancher nichts an-
ders wider mit nach Hauſe/ als einen leeren Beutel/
krancken Leib/ und ein boͤſes Gewiſſen. Die Spa-
nier/ Niederlaͤnder/ und die Kauffleute ingemein/ ſtel-
len Jhre offt ferne Reyſen an/ Geld und Gut zu erlangen
wie der Poet redet:
iv.
Iter utiliſſi-
mum.
Zinggr. in
Apopht.
Impiger extremos currit mercator ad Indos,
Per mare pauperiem fugiens per ſaxa per ignes.
Und muͤſſen nicht allein Jhr Haab und Gutt/
ſondern auch offt Jhr Leib und Leben daran wagen/ und
offters beides daruͤber einbuͤſſen. Aber auff unſerer
Todten-Reyſe gehet es nicht alſo zu/ man erlanget ohn
einige Muͤhe umbſonſt und auß Gnaden die ewigen
Himliſchen Guͤtter; Man kan kauffen ohne Geld und
eſſen/ man kan kauffen ohne Geld und umbſonſt beyde
Milch und Wein. Auff dieſer Reyſe bekompt man
gutten
Eſa. 35. v. 1.
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