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Posselt, August: I. N. J. Den sich selbst/ und die ihn hören/ seelig zu machen bemüheten Schul-Lehrer. Bautzen, [1712].

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Den sich selbst und die ihn hören
Also soll Timotheus mit allem Fleiße auf sich acht haben/ aber nicht allein
auf sich/ sondern auch

II. Auf die Lehre/ habe acht auff dich selbst und auf die Lehre.
Beydes verbindet der Apostel sehr wohl mit einander/ denn es soll bey einem
Lehrer eins nicht ohne das andere seyn. Wäre die Lehre gut/ das Leben aber
böse/ so rieße er mit der andern Hand wieder nieder/ was er mit der einen vor-
hero gebauet. Wäre das Leben zwar fromm stille und einfältig/ aber die
Lehre nicht in rechter Gründligkeit/ wie wolte er die Seelen recht versorgen/
denen Wölffen wiederstehen/ und was sie wieder den Grund des Glaubens
einstreuen/ recht hintertreiben und abkehren. Und ist Wunder/ daß man
fast allein auf das fromme Leben sehen will/ obs eben mit der Gelehrsamkeit
nicht so sonderbahr. Wie soll er denn acht geben auf die Lehre/ darinnen er
recht wohl und gründlich erfahren. Wer nicht Profession von einer Sa-
che machet/ und sie gründlich verstehet/ wird gar leichte etwas übersehen.
Jch kan von Diamanten und andern Edelgesteinen nicht urtheilen. Der
Bildhauer oder Mahler 8) kan leichte was an einer Statue oder Gemählde

be-
schen. Trillerus vero confundens diversos significatus vocis sibi cavere &
singulari diligentia prospicere (ut bene Er. Schmid. l. c. distinxit) l. c.
Sehet
euch selbst vor.
8) Prolixe hanc rem Theodoretus T. 2. Op. Serm. 1. de Curatione Graecarum Af-
fectionum prosequitur. Edit. Col. 1617. pag. 349. Earum vero rerum peritia
non est omnium, sed eorum duntaxat qui illarum artium scientiam, teneant. Ita-
que si exempli causa probatum aurum dignoscere a crudo velimus, minime nox
quidem id probationi subjicimus, sed explorari ab eo curamus, qui sit hu-
jusmodi probationis peritus. Is vero aut indici ad motum, aut igni excoctum,
vel legitimum esse aurum vel adulterinum decernit. Ita & cum pretiosos, lapil-
los emimus, nequaquam nobis in eorum discretione ac delectu credendum puta-
mus, sed iis potius Institoribus, quibus temporis diuturnitate, experientiaque
hujus rei judicium invexit. Si quis praeterea sericam sibi Vestem picturamque
aut inter textam auro comparare insumit, a peritis textoribus aestimari eam
jubet. Ille etiam qui scire avet quot pondo censenda sunt vel aurea vasa, vel ar-
gentea, vel nova smata quaepiam, pendenda ea libratoribus defert, ab illisque
pondus illorum gravitatemque per docetur &c.

Den ſich ſelbſt und die ihn hoͤren
Alſo ſoll Timotheus mit allem Fleiße auf ſich acht haben/ aber nicht allein
auf ſich/ ſondern auch

II. Auf die Lehre/ habe acht auff dich ſelbſt und auf die Lehre.
Beydes verbindet der Apoſtel ſehr wohl mit einander/ denn es ſoll bey einem
Lehrer eins nicht ohne das andere ſeyn. Waͤre die Lehre gut/ das Leben aber
boͤſe/ ſo rieße er mit der andern Hand wieder nieder/ was er mit der einen vor-
hero gebauet. Waͤre das Leben zwar fromm ſtille und einfaͤltig/ aber die
Lehre nicht in rechter Gruͤndligkeit/ wie wolte er die Seelen recht verſorgen/
denen Woͤlffen wiederſtehen/ und was ſie wieder den Grund des Glaubens
einſtreuen/ recht hintertreiben und abkehren. Und iſt Wunder/ daß man
faſt allein auf das fromme Leben ſehen will/ obs eben mit der Gelehrſamkeit
nicht ſo ſonderbahr. Wie ſoll er denn acht geben auf die Lehre/ darinnen er
recht wohl und gruͤndlich erfahren. Wer nicht Profeſſion von einer Sa-
che machet/ und ſie gruͤndlich verſtehet/ wird gar leichte etwas uͤberſehen.
Jch kan von Diamanten und andern Edelgeſteinen nicht urtheilen. Der
Bildhauer oder Mahler 8) kan leichte was an einer Statue oder Gemaͤhlde

be-
ſchen. Trillerus vero confundens diverſos ſignificatus vocis ſibi cavere &
ſingulari diligentia proſpicere (ut bene Er. Schmid. l. c. diſtinxit) l. c.
Sehet
euch ſelbſt vor.
8) Prolixe hanc rem Theodoretus T. 2. Op. Serm. 1. de Curatione Græcarum Af-
fectionum proſequitur. Edit. Col. 1617. pag. 349. Earum vero rerum peritia
non eſt omnium, ſed eorum duntaxat qui illarum artium ſcientiam, teneant. Ita-
que ſi exempli cauſa probatum aurum dignoſcere à crudo velimus, minime nox
quidem id probationi ſubjicimus, ſed explorari ab eo curamus, qui ſit hu-
jusmodi probationis peritus. Is vero aut indici ad motum, aut igni excoctum,
vel legitimum eſſe aurum vel adulterinum decernit. Ita & cum pretioſos, lapil-
los emimus, nequaquam nobis in eorum diſcretione ac delectu credendum puta-
mus, ſed iis potius Inſtitoribus, quibus temporis diuturnitate, experientiaque
hujus rei judicium invexit. Si quis præterea ſericam ſibi Veſtem picturamque
aut inter textam auro comparare inſumit, a peritis textoribus æſtimari eam
jubet. Ille etiam qui ſcire avet quot pondo cenſenda ſunt vel aurea vaſa, vel ar-
gentea, vel nova ſmata quæpiam, pendenda ea libratoribus defert, ab illisque
pondus illorum gravitatemque per docetur &c.
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[10/0012] Den ſich ſelbſt und die ihn hoͤren Alſo ſoll Timotheus mit allem Fleiße auf ſich acht haben/ aber nicht allein auf ſich/ ſondern auch II. Auf die Lehre/ habe acht auff dich ſelbſt und auf die Lehre. Beydes verbindet der Apoſtel ſehr wohl mit einander/ denn es ſoll bey einem Lehrer eins nicht ohne das andere ſeyn. Waͤre die Lehre gut/ das Leben aber boͤſe/ ſo rieße er mit der andern Hand wieder nieder/ was er mit der einen vor- hero gebauet. Waͤre das Leben zwar fromm ſtille und einfaͤltig/ aber die Lehre nicht in rechter Gruͤndligkeit/ wie wolte er die Seelen recht verſorgen/ denen Woͤlffen wiederſtehen/ und was ſie wieder den Grund des Glaubens einſtreuen/ recht hintertreiben und abkehren. Und iſt Wunder/ daß man faſt allein auf das fromme Leben ſehen will/ obs eben mit der Gelehrſamkeit nicht ſo ſonderbahr. Wie ſoll er denn acht geben auf die Lehre/ darinnen er recht wohl und gruͤndlich erfahren. Wer nicht Profeſſion von einer Sa- che machet/ und ſie gruͤndlich verſtehet/ wird gar leichte etwas uͤberſehen. Jch kan von Diamanten und andern Edelgeſteinen nicht urtheilen. Der Bildhauer oder Mahler 8) kan leichte was an einer Statue oder Gemaͤhlde be- (7) 8) Prolixe hanc rem Theodoretus T. 2. Op. Serm. 1. de Curatione Græcarum Af- fectionum proſequitur. Edit. Col. 1617. pag. 349. Earum vero rerum peritia non eſt omnium, ſed eorum duntaxat qui illarum artium ſcientiam, teneant. Ita- que ſi exempli cauſa probatum aurum dignoſcere à crudo velimus, minime nox quidem id probationi ſubjicimus, ſed explorari ab eo curamus, qui ſit hu- jusmodi probationis peritus. Is vero aut indici ad motum, aut igni excoctum, vel legitimum eſſe aurum vel adulterinum decernit. Ita & cum pretioſos, lapil- los emimus, nequaquam nobis in eorum diſcretione ac delectu credendum puta- mus, ſed iis potius Inſtitoribus, quibus temporis diuturnitate, experientiaque hujus rei judicium invexit. Si quis præterea ſericam ſibi Veſtem picturamque aut inter textam auro comparare inſumit, a peritis textoribus æſtimari eam jubet. Ille etiam qui ſcire avet quot pondo cenſenda ſunt vel aurea vaſa, vel ar- gentea, vel nova ſmata quæpiam, pendenda ea libratoribus defert, ab illisque pondus illorum gravitatemque per docetur &c. (7) ſchen. Trillerus vero confundens diverſos ſignificatus vocis ſibi cavere & ſingulari diligentia proſpicere (ut bene Er. Schmid. l. c. diſtinxit) l. c. Sehet euch ſelbſt vor.

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Zitationshilfe: Posselt, August: I. N. J. Den sich selbst/ und die ihn hören/ seelig zu machen bemüheten Schul-Lehrer. Bautzen, [1712]. , S. 10. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/360149/12>, abgerufen am 23.11.2024.