Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Holfeld, Johannes: Heilige Auffgabe der Seelen. Polnisch Lissa, 1645.

Bild:
<< vorherige Seite

Christliche Leich-Predigt
gleichen bekand ist auß dem Exempel Judae Jschari-
oths/ des Verräthers des HErren JEsu/ der auß
Matt 27. v. 3,
5.
Vnruhe vnd Verzweifflung seiner Seelen zum Stran-
ge grieff/ vnd erhieng sich/ Matth. 27.

Zu solcher Vnruhe hilfft gar tapffer die Welt/
Von derWelt.
1. Joh. 5. v. 19.
die gantz vnnd gar im argen liegt/ wie sie also S.
Johannes abmahlet in seiner 1. Epistel 5 cap. als
die nichts anders ist/ als ein Schaw-Platz alles
Jammers vnd Elendes/ darinnen sonderlich from-
mer Leuthe Speise Thränen sind Tag vnnd Nacht/
Psal. 42. v. 4.
Eph. 6 v. 12.
Joh. 16. v.
11.
auß dem 42. Psalm. Sie ist eine Herberge des
Teuffels/ darinnen er Herr vnd Fürst ist/ Ephes. 6.
vnd Johan. 16. Sie ist ein Obstacul vnnd Hin-
derniß der pieter vnd Gottesfurcht/ Darumb der
Apostel saget: Daß/ so jemand diese Welt lieb ha-
1. Joh. 2. v. 15.be/ in deine sey nicht die Liebe des Vaters/ 1.
Johan. 2. Sie ist eine Behausung der Sünde/
davon es heisset:

Ambitiosus honos, & Opes, & foeda Voluptas;
Haec tria pro trino Numine mundus habet.

Alles was in der Welt ist/ das ist Fleisches Lust/
Augen-Lust/ vnnd hoffertiges Leben: Sie ist
Weißh. 4. .
12.
ein Garn vnnd Netze vnser Seel/ da die bösen
Exempel verführen/ vnnd verderben einem das
Gutt/ vnd die reitzende Lust verkehret vnschul-
dige Hertzen/ Weißheit 4. Auß welchem al-
Bernhard.
Ser. 6. in As-
lem der alte Bernhardus das Facit machet/ vnd spricht:
Mundus est, vbi malitiae plurimum, vbi Sapien-

tiae

Chriſtliche Leich-Predigt
gleichen bekand iſt auß dem Exempel Judæ Jſchari-
oths/ des Verraͤthers des HErren JEſu/ der auß
Matt 27. v. 3,
5.
Vnruhe vnd Verzweifflung ſeiner Seelen zum Stran-
ge grieff/ vnd erhieng ſich/ Matth. 27.

Zu ſolcher Vnruhe hilfft gar tapffer die Welt/
Võ derWelt.
1. Joh. 5. v. 19.
die gantz vnnd gar im argen liegt/ wie ſie alſo S.
Johannes abmahlet in ſeiner 1. Epiſtel 5 cap. als
die nichts anders iſt/ als ein Schaw-Platz alles
Jammers vnd Elendes/ darinnen ſonderlich from-
mer Leuthe Speiſe Thraͤnen ſind Tag vnnd Nacht/
Pſal. 42. v. 4.
Eph. 6 v. 12.
Joh. 16. v.
11.
auß dem 42. Pſalm. Sie iſt eine Herberge des
Teuffels/ darinnen er Herr vnd Fuͤrſt iſt/ Epheſ. 6.
vnd Johan. 16. Sie iſt ein Obſtacul vnnd Hin-
derniß der pieter vnd Gottesfurcht/ Darumb der
Apoſtel ſaget: Daß/ ſo jemand dieſe Welt lieb ha-
1. Joh. 2. v. 15.be/ in deine ſey nicht die Liebe des Vaters/ 1.
Johan. 2. Sie iſt eine Behauſung der Suͤnde/
davon es heiſſet:

Ambitioſus honos, & Opes, & fœda Voluptas;
Hæc tria pro trino Numine mundus habet.

Alles was in der Welt iſt/ das iſt Fleiſches Luſt/
Augen-Luſt/ vnnd hoffertiges Leben: Sie iſt
Weißh. 4. ꝟ.
12.
ein Garn vnnd Netze vnſer Seel/ da die boͤſen
Exempel verfuͤhren/ vnnd verderben einem das
Gutt/ vnd die reitzende Luſt verkehret vnſchul-
dige Hertzen/ Weißheit 4. Auß welchem al-
Bernhard.
Ser. 6. in Aſ-
lem der alte Bernhardus das Facit machet/ vnd ſpricht:
Mundus eſt, vbi malitiæ plurimum, vbi Sapien-

tiæ
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <p><pb facs="#f0020" n="[20]"/><fw type="header" place="top"><hi rendition="#b">Chri&#x017F;tliche Leich-Predigt</hi></fw><lb/>
gleichen bekand i&#x017F;t auß dem Exempel Jud<hi rendition="#aq">æ</hi> J&#x017F;chari-<lb/>
oths/ des Verra&#x0364;thers des HErren JE&#x017F;u/ der auß<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Matt 27. v.</hi> 3,<lb/>
5.</note>Vnruhe vnd Verzweifflung &#x017F;einer Seelen zum Stran-<lb/>
ge grieff/ vnd erhieng &#x017F;ich/ Matth. 27.</p><lb/>
          <p>Zu &#x017F;olcher Vnruhe hilfft gar tapffer die Welt/<lb/><note place="left">Vo&#x0303; derWelt.<lb/>
1. <hi rendition="#aq">Joh. 5. v.</hi> 19.</note>die gantz vnnd gar im argen liegt/ wie &#x017F;ie al&#x017F;o S.<lb/>
Johannes abmahlet in &#x017F;einer 1. Epi&#x017F;tel 5 cap. als<lb/>
die nichts anders i&#x017F;t/ als ein Schaw-Platz alles<lb/>
Jammers vnd Elendes/ darinnen &#x017F;onderlich from-<lb/>
mer Leuthe Spei&#x017F;e Thra&#x0364;nen &#x017F;ind Tag vnnd Nacht/<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">P&#x017F;al. 42. v. 4.<lb/>
Eph. 6 v. 12.<lb/>
Joh. 16. v.</hi> 11.</note>auß dem 42. P&#x017F;alm. Sie i&#x017F;t eine Herberge des<lb/>
Teuffels/ darinnen er Herr vnd Fu&#x0364;r&#x017F;t i&#x017F;t/ Ephe&#x017F;. 6.<lb/>
vnd Johan. 16. Sie i&#x017F;t ein <hi rendition="#aq">Ob&#x017F;tacul</hi> vnnd Hin-<lb/>
derniß der <hi rendition="#aq">pieter</hi> vnd Gottesfurcht/ Darumb der<lb/>
Apo&#x017F;tel &#x017F;aget: Daß/ &#x017F;o jemand die&#x017F;e Welt lieb ha-<lb/><note place="left">1. <hi rendition="#aq">Joh. 2. v.</hi> 15.</note>be/ in deine &#x017F;ey nicht die Liebe des Vaters/ 1.<lb/>
Johan. 2. Sie i&#x017F;t eine Behau&#x017F;ung der Su&#x0364;nde/<lb/>
davon es hei&#x017F;&#x017F;et:</p><lb/>
          <cit>
            <quote> <hi rendition="#aq"> <hi rendition="#i">Ambitio&#x017F;us honos, &amp; Opes, &amp; f&#x0153;da Voluptas;<lb/>
Hæc tria pro trino Numine mundus habet.</hi> </hi> </quote>
            <bibl/>
          </cit><lb/>
          <p>Alles was in der Welt i&#x017F;t/ das i&#x017F;t Flei&#x017F;ches Lu&#x017F;t/<lb/>
Augen-Lu&#x017F;t/ vnnd hoffertiges Leben: Sie i&#x017F;t<lb/><note place="left">Weißh. 4. <hi rendition="#aq">&#xA75F;.</hi><lb/>
12.</note>ein Garn vnnd Netze vn&#x017F;er Seel/ da die bo&#x0364;&#x017F;en<lb/>
Exempel verfu&#x0364;hren/ vnnd verderben einem das<lb/>
Gutt/ vnd die reitzende Lu&#x017F;t verkehret vn&#x017F;chul-<lb/>
dige Hertzen/ Weißheit 4. Auß welchem al-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Bernhard.<lb/>
Ser. 6. in A&#x017F;-</hi></note>lem der alte <hi rendition="#aq">Bernhardus</hi> das <hi rendition="#aq">Facit</hi> machet/ vnd &#x017F;pricht:<lb/><hi rendition="#aq">Mundus e&#x017F;t, vbi malitiæ plurimum, vbi Sapien-</hi><lb/>
<fw type="catch" place="bottom"><hi rendition="#aq">tiæ</hi></fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[[20]/0020] Chriſtliche Leich-Predigt gleichen bekand iſt auß dem Exempel Judæ Jſchari- oths/ des Verraͤthers des HErren JEſu/ der auß Vnruhe vnd Verzweifflung ſeiner Seelen zum Stran- ge grieff/ vnd erhieng ſich/ Matth. 27. Matt 27. v. 3, 5. Zu ſolcher Vnruhe hilfft gar tapffer die Welt/ die gantz vnnd gar im argen liegt/ wie ſie alſo S. Johannes abmahlet in ſeiner 1. Epiſtel 5 cap. als die nichts anders iſt/ als ein Schaw-Platz alles Jammers vnd Elendes/ darinnen ſonderlich from- mer Leuthe Speiſe Thraͤnen ſind Tag vnnd Nacht/ auß dem 42. Pſalm. Sie iſt eine Herberge des Teuffels/ darinnen er Herr vnd Fuͤrſt iſt/ Epheſ. 6. vnd Johan. 16. Sie iſt ein Obſtacul vnnd Hin- derniß der pieter vnd Gottesfurcht/ Darumb der Apoſtel ſaget: Daß/ ſo jemand dieſe Welt lieb ha- be/ in deine ſey nicht die Liebe des Vaters/ 1. Johan. 2. Sie iſt eine Behauſung der Suͤnde/ davon es heiſſet: Võ derWelt. 1. Joh. 5. v. 19. Pſal. 42. v. 4. Eph. 6 v. 12. Joh. 16. v. 11. 1. Joh. 2. v. 15. Ambitioſus honos, & Opes, & fœda Voluptas; Hæc tria pro trino Numine mundus habet. Alles was in der Welt iſt/ das iſt Fleiſches Luſt/ Augen-Luſt/ vnnd hoffertiges Leben: Sie iſt ein Garn vnnd Netze vnſer Seel/ da die boͤſen Exempel verfuͤhren/ vnnd verderben einem das Gutt/ vnd die reitzende Luſt verkehret vnſchul- dige Hertzen/ Weißheit 4. Auß welchem al- lem der alte Bernhardus das Facit machet/ vnd ſpricht: Mundus eſt, vbi malitiæ plurimum, vbi Sapien- tiæ Weißh. 4. ꝟ. 12. Bernhard. Ser. 6. in Aſ-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/359997
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/359997/20
Zitationshilfe: Holfeld, Johannes: Heilige Auffgabe der Seelen. Polnisch Lissa, 1645, S. [20]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/359997/20>, abgerufen am 24.11.2024.