Langen, Samuel: Die Selige Glaubitzin. Schlichtingsheim, 1693.Christliche ab eo, cujus est; Sed certa scientia, acclamante conscientia. Pla-cet mihi, fateor, illius (Apostoli) definitio: Fides est rerum spe- randarum substantia. Substantiae nomine aliqvid certum fixumq; praefigitur; Non est enim fides aestimatio, sed certitudo. Bern- hard. Epist. 190. Ad Innocent. Pontif. contra Petrum Abailardum. Er selbst ist eine parrhesia, oder Freüdigkeit/ zu GOtt. I. Joh. III. 21. Darumb müssen mit ihm Versehene/ auch die- se haben/ als Paulus zeüget: Wir haben Freüdigkeit und Zugang/ in aller Zuversicht/ durch den Glauben/ an Jhn. Eph. III, 12. Das aber ist die Freüdigkeit/ die wir haben/ zu Jhm/ daß/ so wir etwas bitten/ nach seinem Willen/ höret Er uns/ und/ so wir wissen/ daß Er uns höret/ was wir bitten/ so wissen wir/ daß wir die Bitte haben/ die wir/ von Jhm/ gebeten haben. I. Joh. V, 14. 15. Diese Freüdig- keit gilt auch/ am Tage des Gerichts/ und also/ wenn Sün- de/ Tod/ Teuffel und Hölle/ wieder uns/ stehet. I. Joh. IV, 17. (Notissimum autem est hoc vocabulum, significans, sine metu & trepidatione, libere & dicere & agere, sicut, de verbo, par- rhesiazomai, multa extant exempla. Et duleissima haec est ac- commodatio, ad fidem justificantem, qvae conscientiae talem fert pacem, cum Deo, ut non trepidet, ad conscientiam legis, non terreatur, indignitate propria, vel ignitis telis Diaboli, nec fugiat Deum &c. Chemnit. L. de justif. sub vocab. fidei. p. 247.) Jnmittelst wird nicht geleügnet/ daß so wol die Freüdig- keit/ als Gewißheit/ ihre gradus, oder Stuffen/ habe/ nach der Qvalite des selbsten Glaubens/ welcher nicht über all gleich groß ist. Wie aber ein kleiner Glaube doch auch ein Glaube ist/ so auch diese Freüdigkeit und Gewißheit. Magis & minus non differunt specie; Und ist die Klippe/ im Meer/ ja
Chriſtliche ab eo, cujus eſt; Sed certâ ſcientiâ, acclamante conſcientiâ. Pla-cet mihi, fateor, illius (Apoſtoli) definitio: Fides eſt rerum ſpe- randarum ſubſtantia. Subſtantiæ nomine aliqvid certum fixumq́; præfigitur; Non eſt enim fides æſtimatio, ſed certitudo. Bern- hard. Epiſt. 190. Ad Innocent. Pontif. contra Petrum Abailardum. Er ſelbſt iſt eine parrhesia, oder Freuͤdigkeit/ zu GOtt. I. Joh. III. 21. Darumb muͤſſen mit ihm Verſehene/ auch die- ſe haben/ als Paulus zeuͤget: Wir haben Freuͤdigkeit und Zugang/ in aller Zuverſicht/ durch den Glauben/ an Jhn. Eph. III, 12. Das aber iſt die Freuͤdigkeit/ die wir haben/ zu Jhm/ daß/ ſo wir etwas bitten/ nach ſeinem Willen/ hoͤret Er uns/ und/ ſo wir wiſſen/ daß Er uns hoͤret/ was wir bitten/ ſo wiſſen wir/ daß wir die Bitte haben/ die wir/ von Jhm/ gebeten haben. I. Joh. V, 14. 15. Dieſe Freuͤdig- keit gilt auch/ am Tage des Gerichts/ und alſo/ weñ Suͤn- de/ Tod/ Teuffel und Hoͤlle/ wieder uns/ ſtehet. I. Joh. IV, 17. (Notisſimum autem eſt hoc vocabulum, ſignificans, ſine metu & trepidatione, liberè & dicere & agere, ſicut, de verbo, par- rhesiázomai, multa extant exempla. Et duleisſima hæc eſt ac- commodatio, ad fidem juſtificantem, qvæ conſcientiæ talem fert pacem, cum Deo, ut non trepidet, ad conſcientiam legis, non terreatur, indignitate propriâ, vel ignitis telis Diaboli, nec fugiat Deum &c. Chemnit. L. de juſtif. ſub vocab. fidei. p. 247.) Jnmittelſt wird nicht geleuͤgnet/ daß ſo wol die Freuͤdig- keit/ als Gewißheit/ ihre gradus, oder Stuffen/ habe/ nach der Qvalité des ſelbſten Glaubens/ welcher nicht uͤber all gleich groß iſt. Wie aber ein kleiner Glaube doch auch ein Glaube iſt/ ſo auch dieſe Freuͤdigkeit und Gewißheit. Magis & minus non differunt ſpecie; Und iſt die Klippe/ im Meer/ ja
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Chriſtliche
ab eo, cujus eſt; Sed certâ ſcientiâ, acclamante conſcientiâ. Pla-
cet mihi, fateor, illius (Apoſtoli) definitio: Fides eſt rerum ſpe-
randarum ſubſtantia. Subſtantiæ nomine aliqvid certum fixumq́;
præfigitur; Non eſt enim fides æſtimatio, ſed certitudo. Bern-
hard. Epiſt. 190. Ad Innocent. Pontif. contra Petrum
Abailardum.
Er ſelbſt iſt eine parrhesia, oder Freuͤdigkeit/ zu GOtt. I.
Joh. III. 21. Darumb muͤſſen mit ihm Verſehene/ auch die-
ſe haben/ als Paulus zeuͤget: Wir haben Freuͤdigkeit und
Zugang/ in aller Zuverſicht/ durch den Glauben/ an Jhn.
Eph. III, 12. Das aber iſt die Freuͤdigkeit/ die wir haben/
zu Jhm/ daß/ ſo wir etwas bitten/ nach ſeinem Willen/
hoͤret Er uns/ und/ ſo wir wiſſen/ daß Er uns hoͤret/ was
wir bitten/ ſo wiſſen wir/ daß wir die Bitte haben/ die wir/
von Jhm/ gebeten haben. I. Joh. V, 14. 15. Dieſe Freuͤdig-
keit gilt auch/ am Tage des Gerichts/ und alſo/ weñ Suͤn-
de/ Tod/ Teuffel und Hoͤlle/ wieder uns/ ſtehet. I. Joh. IV, 17.
(Notisſimum autem eſt hoc vocabulum, ſignificans, ſine metu
& trepidatione, liberè & dicere & agere, ſicut, de verbo, par-
rhesiázomai, multa extant exempla. Et duleisſima hæc eſt ac-
commodatio, ad fidem juſtificantem, qvæ conſcientiæ talem fert
pacem, cum Deo, ut non trepidet, ad conſcientiam legis, non
terreatur, indignitate propriâ, vel ignitis telis Diaboli, nec fugiat
Deum &c. Chemnit. L. de juſtif. ſub vocab. fidei. p. 247.)
Jnmittelſt wird nicht geleuͤgnet/ daß ſo wol die Freuͤdig-
keit/ als Gewißheit/ ihre gradus, oder Stuffen/ habe/ nach
der Qvalité des ſelbſten Glaubens/ welcher nicht uͤber all
gleich groß iſt. Wie aber ein kleiner Glaube doch auch ein
Glaube iſt/ ſo auch dieſe Freuͤdigkeit und Gewißheit. Magis
& minus non differunt ſpecie; Und iſt die Klippe/ im Meer/
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Zitationshilfe: | Langen, Samuel: Die Selige Glaubitzin. Schlichtingsheim, 1693, S. 42. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/359520/42>, abgerufen am 25.07.2024. |