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Schmuck, Vincentius: Leichpredigt Vber den Spruch Apocal. 14. Leipzig, 1621.

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Leichpredigt
Von nu an.bey/ von nu an. Was thut das Wort darbey? Ant-
wort.

Brauch die-
ses Wört-
lein.
I.
Es wird entgegen gesetzt/ erstlich/ vnsern fleischlichen
Gedancken/ die wir etwan von den verstorbenen pflegen
zu haben/ das wir vns jhrer jammern lassen/ als sey jh-
nen vbel geschehen/ sie hettens hie besser gehabt/ vnd we-
ren seliger/ wenn sie noch lange hetten leben sollen. Nein/
spricht der H. Geist/ das sind vnrechte Gedancken/ hie
ist keine ware Seligkeit auff Erden/ als die die Christen
im Glauben haben/ vnd im Friede jhres Gewissens/ aber
sonst sihet man/ wie diß leben Vnlust vnd Vnruhe voll
ist/ dort aber ist die rechte Seligkeit/ vnd die gehet an in
dem/ da der Mensch stirbet/ daß/ wenn man einen selig
preisen wil/ so thue mans von dem an/ wenn er im
HErrn verstorben ist/ da befindet er sich von nu an recht
selig. Für eins.

II.
Fegfewr.
Zum andern/ so ist es entgegen gesetzt dem Schre-
cken des erdichteten Fegfewers/ darein die Papisten die
Leute weisen/ wenn sie sterben sollen/ als ob die Seelen
da allererst sich müsten im Fewr quelen vnd reinigen las-
sen/ biß sie gnugsam gefeget weren/ vnd also rein in den
Himmel auffgenommen werden möchten. Solch Fewer
haben sie so heiß gemacht/ das vnser Fewr dagegen sol
sein/ wie ein gemaltes Fewer/ vnd haben keinem keine
Zeit setzen können/ wie lang er in dem Fegfewer schwitzen
müste/ doch könte man jhm mit Seelmessen dienen/ vnd
desto ehe heraus helffen/ darauff die Leute aus Furcht des
Fegfewers/ der Seelmessen die Menge gestifftet haben.
So hat man die Leute im Bapstumb gewiesen. Aber der

Geist

Leichpredigt
Von nu an.bey/ von nu an. Was thut das Wort darbey? Ant-
wort.

Brauch die-
ſes Woͤrt-
lein.
I.
Es wird entgegen geſetzt/ erſtlich/ vnſern fleiſchlichen
Gedancken/ die wir etwan von den verſtorbenen pflegen
zu haben/ das wir vns jhrer jammern laſſen/ als ſey jh-
nen vbel geſchehen/ ſie hettens hie beſſer gehabt/ vnd we-
ren ſeliger/ wenn ſie noch lange hetten leben ſollen. Nein/
ſpricht der H. Geiſt/ das ſind vnrechte Gedancken/ hie
iſt keine ware Seligkeit auff Erden/ als die die Chriſten
im Glauben haben/ vnd im Friede jhres Gewiſſens/ aber
ſonſt ſihet man/ wie diß leben Vnluſt vnd Vnruhe voll
iſt/ dort aber iſt die rechte Seligkeit/ vnd die gehet an in
dem/ da der Menſch ſtirbet/ daß/ wenn man einen ſelig
preiſen wil/ ſo thue mans von dem an/ wenn er im
HErrn verſtorben iſt/ da befindet er ſich von nu an recht
ſelig. Fuͤr eins.

II.
Fegfewr.
Zum andern/ ſo iſt es entgegen geſetzt dem Schre-
cken des erdichteten Fegfewers/ darein die Papiſten die
Leute weiſen/ wenn ſie ſterben ſollen/ als ob die Seelen
da allererſt ſich muͤſten im Fewr quelen vnd reinigen laſ-
ſen/ biß ſie gnugſam gefeget weren/ vnd alſo rein in den
Himmel auffgenommen werden moͤchten. Solch Fewer
haben ſie ſo heiß gemacht/ das vnſer Fewr dagegen ſol
ſein/ wie ein gemaltes Fewer/ vnd haben keinem keine
Zeit ſetzen koͤnnen/ wie lang er in dem Fegfewer ſchwitzen
muͤſte/ doch koͤnte man jhm mit Seelmeſſen dienen/ vnd
deſto ehe heraus helffen/ darauff die Leute aus Furcht des
Fegfewers/ der Seelmeſſen die Menge geſtifftet haben.
So hat man die Leute im Bapſtumb gewieſen. Aber der

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[[12]/0012] Leichpredigt bey/ von nu an. Was thut das Wort darbey? Ant- wort. Von nu an. Es wird entgegen geſetzt/ erſtlich/ vnſern fleiſchlichen Gedancken/ die wir etwan von den verſtorbenen pflegen zu haben/ das wir vns jhrer jammern laſſen/ als ſey jh- nen vbel geſchehen/ ſie hettens hie beſſer gehabt/ vnd we- ren ſeliger/ wenn ſie noch lange hetten leben ſollen. Nein/ ſpricht der H. Geiſt/ das ſind vnrechte Gedancken/ hie iſt keine ware Seligkeit auff Erden/ als die die Chriſten im Glauben haben/ vnd im Friede jhres Gewiſſens/ aber ſonſt ſihet man/ wie diß leben Vnluſt vnd Vnruhe voll iſt/ dort aber iſt die rechte Seligkeit/ vnd die gehet an in dem/ da der Menſch ſtirbet/ daß/ wenn man einen ſelig preiſen wil/ ſo thue mans von dem an/ wenn er im HErrn verſtorben iſt/ da befindet er ſich von nu an recht ſelig. Fuͤr eins. Brauch die- ſes Woͤrt- lein. I. Zum andern/ ſo iſt es entgegen geſetzt dem Schre- cken des erdichteten Fegfewers/ darein die Papiſten die Leute weiſen/ wenn ſie ſterben ſollen/ als ob die Seelen da allererſt ſich muͤſten im Fewr quelen vnd reinigen laſ- ſen/ biß ſie gnugſam gefeget weren/ vnd alſo rein in den Himmel auffgenommen werden moͤchten. Solch Fewer haben ſie ſo heiß gemacht/ das vnſer Fewr dagegen ſol ſein/ wie ein gemaltes Fewer/ vnd haben keinem keine Zeit ſetzen koͤnnen/ wie lang er in dem Fegfewer ſchwitzen muͤſte/ doch koͤnte man jhm mit Seelmeſſen dienen/ vnd deſto ehe heraus helffen/ darauff die Leute aus Furcht des Fegfewers/ der Seelmeſſen die Menge geſtifftet haben. So hat man die Leute im Bapſtumb gewieſen. Aber der Geiſt II. Fegfewr.

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Zitationshilfe: Schmuck, Vincentius: Leichpredigt Vber den Spruch Apocal. 14. Leipzig, 1621, S. [12]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/358766/12>, abgerufen am 21.11.2024.