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Füssel, Martin: Christliche Leichpredigt/ Bey dem Begräbnüß deß Edelen Gestrengen/ Ehrenvesten/ Hoch vnd Wolbenambten/ Herren Joachim von Berge. [s. l.], 1602.

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Christliche
Ein reiche erndte zu jeder frist/
Hat der Mensch/ der Gottselig ist.
From sein niemand gerewen soll/
Es geht jhm nun vnd ewig wol.

Was kan nun herrlichers/ was kan einem recht fromen Hertzen an-
genemers sein den dieses/ das es weis/ das seine schwache/ vnvolkommene
vnd zwar gantz schuldige dienste/ dennoch dem Herren aller Herren an-
genem vnd wolgefellig sind? Ja das er sie auch aus gnaden belohnen/ vnd
einen solchen Diener ehren wolle? Man pflegt sonst zu sagen: Magnis
servire est dominari.
Wie solte den dieses alhier nicht viel mehr gelten/
do dem Herrn aller Herren gedienet wird/ vnd er vnverehret solche seine
cultores nicht zu lassen/ gnedige verheissung gethan? Wen solte nu nicht
zum hefftigsten diese betrachtung bewegen vnd auffmuntern/ alle sein
thun vnd lassen/ also anzustellen/ das für allen dingen dieses Herren/ des
Ewigen waren Gottes Ehr/ möchte darmit gesucht vnd gefordert
werden?

Wie gehets nu aber mit dem zu/ das Gott saget: Den wil auch
ehren? Antwort.

Es sind dreyerley Gütter/ damit Gott der Herr ehret/ die jhn ehren/
welche genennet werden/ 1. Bona naturae, die natürlichen gütter/ die zwar
gros sind vnd nicht zuverachten. Darnach Bona gratiae, die viel grösser
sind/ vnd zum dritten Bona gloriae, welche die andern vbertreffen.

Mit den ersten ehret Gott die seinigen/ wenn vnd so fern es jhnen
heilsam vnd seeliglich ist: mit den andern beyden aber/ lest er sie nicht vn-
begabet. Hieraus sihet man nun/ wie vnd warmit Gott seine cultores
wiederumb aus gnaden ehre. Aber solches wil ich etwas deutlicher er-
kleren.

Es ehret ein solches dem dienste Gottes ergebenes Hertz/ die grosse
Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes also/ das er die verliehenen gaben/
durch den heiligen Geist in jhm erhelt/ auch noch darzu giebet reichliche
incrementa virtutum, wie den Christus saget Lucae am 19. Wer da hat
dem wird gegeben werden. Denn wenn Gott nicht selbst seine Diener/
vnd seines namens lobpreisende Hertzen regierete/ erhielte vnd confirmi-
rete/ wie wolten sie fortfahren vnd dorinnen zunemen? wie Christus sa-
get: Sine me nihil potestis facere, vnd die Christliche gemein recht singet:
Sine tuo Numine, nihil est in homine.

Darnach
Chriſtliche
Ein reiche erndte zu jeder friſt/
Hat der Menſch/ der Gottſelig iſt.
From ſein niemand gerewen ſoll/
Es geht jhm nun vnd ewig wol.

Was kan nun herꝛlichers/ was kan einem recht fromen Hertzen an-
genemers ſein den dieſes/ das es weis/ das ſeine ſchwache/ vnvolkommene
vnd zwar gantz ſchuldige dienſte/ dennoch dem Herren aller Herren an-
genem vnd wolgefellig ſind? Ja das er ſie auch aus gnaden belohnen/ vnd
einen ſolchen Diener ehren wolle? Man pflegt ſonſt zu ſagen: Magnis
ſervire eſt dominari.
Wie ſolte den dieſes alhier nicht viel mehr gelten/
do dem Herrn aller Herren gedienet wird/ vnd er vnverehret ſolche ſeine
cultores nicht zu laſſen/ gnedige verheiſſung gethan? Wen ſolte nu nicht
zum hefftigſten dieſe betrachtung bewegen vnd auffmuntern/ alle ſein
thun vnd laſſen/ alſo anzuſtellen/ das fuͤr allen dingen dieſes Herren/ des
Ewigen waren Gottes Ehr/ moͤchte darmit geſucht vnd gefordert
werden?

Wie gehets nu aber mit dem zu/ das Gott ſaget: Den wil auch
ehren? Antwort.

Es ſind dreyerley Guͤtter/ damit Gott der Herr ehret/ die jhn ehren/
welche genennet werden/ 1. Bona naturæ, die natuͤrlichen guͤtter/ die zwar
gros ſind vnd nicht zuverachten. Darnach Bona gratiæ, die viel groͤſſer
ſind/ vnd zum dritten Bona gloriæ, welche die andern vbertreffen.

Mit den erſten ehret Gott die ſeinigen/ wenn vnd ſo fern es jhnen
heilſam vnd ſeeliglich iſt: mit den andern beyden aber/ leſt er ſie nicht vn-
begabet. Hieraus ſihet man nun/ wie vnd warmit Gott ſeine cultores
wiederumb aus gnaden ehre. Aber ſolches wil ich etwas deutlicher er-
kleren.

Es ehret ein ſolches dem dienſte Gottes ergebenes Hertz/ die groſſe
Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes alſo/ das er die verliehenen gaben/
durch den heiligen Geiſt in jhm erhelt/ auch noch darzu giebet reichliche
incrementa virtutum, wie den Chriſtus ſaget Lucæ am 19. Wer da hat
dem wird gegeben werden. Denn wenn Gott nicht ſelbſt ſeine Diener/
vnd ſeines namens lobpreiſende Hertzen regierete/ erhielte vnd confirmi-
rete/ wie wolten ſie fortfahren vnd dorinnen zunemen? wie Chriſtus ſa-
get: Sine me nihil poteſtis facere, vnd die Chriſtliche gemein recht ſinget:
Sine tuo Numine, nihil eſt in homine.

Darnach
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[94/0096] Chriſtliche Ein reiche erndte zu jeder friſt/ Hat der Menſch/ der Gottſelig iſt. From ſein niemand gerewen ſoll/ Es geht jhm nun vnd ewig wol. Was kan nun herꝛlichers/ was kan einem recht fromen Hertzen an- genemers ſein den dieſes/ das es weis/ das ſeine ſchwache/ vnvolkommene vnd zwar gantz ſchuldige dienſte/ dennoch dem Herren aller Herren an- genem vnd wolgefellig ſind? Ja das er ſie auch aus gnaden belohnen/ vnd einen ſolchen Diener ehren wolle? Man pflegt ſonſt zu ſagen: Magnis ſervire eſt dominari. Wie ſolte den dieſes alhier nicht viel mehr gelten/ do dem Herrn aller Herren gedienet wird/ vnd er vnverehret ſolche ſeine cultores nicht zu laſſen/ gnedige verheiſſung gethan? Wen ſolte nu nicht zum hefftigſten dieſe betrachtung bewegen vnd auffmuntern/ alle ſein thun vnd laſſen/ alſo anzuſtellen/ das fuͤr allen dingen dieſes Herren/ des Ewigen waren Gottes Ehr/ moͤchte darmit geſucht vnd gefordert werden? Wie gehets nu aber mit dem zu/ das Gott ſaget: Den wil auch ehren? Antwort. Es ſind dreyerley Guͤtter/ damit Gott der Herr ehret/ die jhn ehren/ welche genennet werden/ 1. Bona naturæ, die natuͤrlichen guͤtter/ die zwar gros ſind vnd nicht zuverachten. Darnach Bona gratiæ, die viel groͤſſer ſind/ vnd zum dritten Bona gloriæ, welche die andern vbertreffen. Mit den erſten ehret Gott die ſeinigen/ wenn vnd ſo fern es jhnen heilſam vnd ſeeliglich iſt: mit den andern beyden aber/ leſt er ſie nicht vn- begabet. Hieraus ſihet man nun/ wie vnd warmit Gott ſeine cultores wiederumb aus gnaden ehre. Aber ſolches wil ich etwas deutlicher er- kleren. Es ehret ein ſolches dem dienſte Gottes ergebenes Hertz/ die groſſe Gnade vnd Barmhertzigkeit Gottes alſo/ das er die verliehenen gaben/ durch den heiligen Geiſt in jhm erhelt/ auch noch darzu giebet reichliche incrementa virtutum, wie den Chriſtus ſaget Lucæ am 19. Wer da hat dem wird gegeben werden. Denn wenn Gott nicht ſelbſt ſeine Diener/ vnd ſeines namens lobpreiſende Hertzen regierete/ erhielte vnd confirmi- rete/ wie wolten ſie fortfahren vnd dorinnen zunemen? wie Chriſtus ſa- get: Sine me nihil poteſtis facere, vnd die Chriſtliche gemein recht ſinget: Sine tuo Numine, nihil eſt in homine. Darnach

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Zitationshilfe: Füssel, Martin: Christliche Leichpredigt/ Bey dem Begräbnüß deß Edelen Gestrengen/ Ehrenvesten/ Hoch vnd Wolbenambten/ Herren Joachim von Berge. [s. l.], 1602, S. 94. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/357469/96>, abgerufen am 23.11.2024.