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Füssel, Martin: Christliche Leichpredigt/ Bey dem Begräbnüß deß Edelen Gestrengen/ Ehrenvesten/ Hoch vnd Wolbenambten/ Herren Joachim von Berge. [s. l.], 1602.

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Christliche
Gottes/ vnd vertrits mit der Ewigwehrenden krafft seines todes.

Es lestere nu wers nicht lassen kan. Sein seeliges ende saget vns
viel ein anders. Man hats jhm beim leben nicht geschenckt/ viel weniger
im tode/ denn wie Christus nicht allein bey seinem leben viel hat müssen
leiden/ vnd sonderlich am ende vbel ist gehandelt vnd gelestert worden/
D. Lutherus
in der Vor-
rede des 88.
Psal. Christo
vnd den seinen
gebüret in d
Welt d spot
zu seinem lei-
den.
Als der gröste vbeltheter vnd Gottslesterer/ vber welchen das gantze Volck
jung vnd alt/ das Crucifige geschriehen/ Sondern auch nach dem tode
hat er seine Spötter vnd Lesterer gehabt/ die vber seinem tode gefrolocket/
vnd jhm hohn gesprochen: Also sols seinen Schäflin auch gehen/ wie ge-
schrieben stehet:

Vmb deinet willen werden wir getödtet den
gantzen tag/ wir sind geachtet wie Schlachtschaffe/ Rom. 8.
v. 36.
ex Ps. 44. v. 23.

Vnd weil nu der verstorbene Edele Herr/ ein solch Schäflin Christi
gewesen/ wie gehöret/ welches niemand kein leid gethan/ ists kein wunder/
das er auch bey seinem leben/ sonderlich am ende viel hat müssen leiden/
da auch Jung vnd Alt daß Erucifige lange geschrien/ vnd nu nach dem
tode nicht nachbleiben wird/ er wird seine lästerer vnd hohnsprecher haben/
die seinen todt vbel deuten vnd außlegen werden. Aber laß so sein/ las sie
so ferne machen/ das Schäflin fühlet nu nichts mehr die grausamen wolf-
fes vnd Hundes biß/ es ist in Gottes Handt/ der lests jhm kein Wolff
noch Hundt mehr anrüren/ wie hoch sie es auch begeren. Sein Seel
ist vnd bleibt in Gottes Handt/ kein qual rüret sie mehr an.

Es hat hiemit Christo dem gutten Hirten/ sein Marter wochen
vberstanden/ es ist aus der angst gerissen/ kürtzlich wird folgen der fröliche
Ostertag/ darin wir gewarten eines newen Himmels/ vnd einer newen
Erden/ darauff sich dieses Schäflin sehr gefrewet/ vnd krefftig mit ge-
tröstet hat. Da wird man sehen eines jederen Ende/ welches den seeligen
Herren nicht getröstet hat/ wie der 71. Psalm in seinem Psalterbuch auß-
weiset/ da er daß Ende/ von welchem der Psalm saget/ vieissig gezeichnet
vnd auff den Randt dazu geschrieben/ sub NB. Zu letzt Bleib fromb
vnd halt dich recht/ denn solchen wirts zu letzt wolgehen/
v. 37.

Hie hat er/ sonderlich in seinem hohen Alter gehabt seine threnen/
vnd damit sein leben gleich zugeseet/ Wir wissen aber was der 126. Psalm
v. 5. 6. saget: Qui se minant in lacrimis in exultatione metent, Euntes

ibant

Chriſtliche
Gottes/ vnd vertrits mit der Ewigwehrenden krafft ſeines todes.

Es leſtere nu wers nicht laſſen kan. Sein ſeeliges ende ſaget vns
viel ein anders. Man hats jhm beim leben nicht geſchenckt/ viel weniger
im tode/ denn wie Chriſtus nicht allein bey ſeinem leben viel hat muͤſſen
leiden/ vnd ſonderlich am ende vbel iſt gehandelt vnd geleſtert worden/
D. Lutherus
in der Vor-
rede des 88.
Pſal. Chriſto
vnd den ſeinẽ
gebuͤret in ď
Welt ď ſpot
zu ſeinem lei-
den.
Als der groͤſte vbeltheter vnd Gottsleſterer/ vber welchen das gantze Volck
jung vnd alt/ das Crucifige geſchriehen/ Sondern auch nach dem tode
hat er ſeine Spoͤtter vnd Leſterer gehabt/ die vber ſeinem tode gefrolocket/
vnd jhm hohn geſprochen: Alſo ſols ſeinen Schaͤflin auch gehen/ wie ge-
ſchrieben ſtehet:

Vmb deinet willen werden wir getoͤdtet den
gantzen tag/ wir ſind geachtet wie Schlachtſchaffe/ Rom. 8.
v. 36.
ex Pſ. 44. v. 23.

Vnd weil nu der verſtorbene Edele Herr/ ein ſolch Schaͤflin Chriſti
geweſen/ wie gehoͤret/ welches niemand kein leid gethan/ iſts kein wunder/
das er auch bey ſeinem leben/ ſonderlich am ende viel hat muͤſſen leiden/
da auch Jung vnd Alt daß Erucifige lange geſchrien/ vnd nu nach dem
tode nicht nachbleiben wird/ er wird ſeine laͤſterer vnd hohnſprecher haben/
die ſeinen todt vbel deuten vnd außlegen werden. Aber laß ſo ſein/ las ſie
ſo ferne machen/ das Schaͤflin fuͤhlet nu nichts mehr die grauſamen wolf-
fes vnd Hundes biß/ es iſt in Gottes Handt/ der leſts jhm kein Wolff
noch Hundt mehr anruͤren/ wie hoch ſie es auch begeren. Sein Seel
iſt vnd bleibt in Gottes Handt/ kein qual ruͤret ſie mehr an.

Es hat hiemit Chriſto dem gutten Hirten/ ſein Marter wochen
vberſtanden/ es iſt aus der angſt geriſſen/ kuͤrtzlich wird folgen der froͤliche
Oſtertag/ darin wir gewarten eines newen Himmels/ vnd einer newen
Erden/ darauff ſich dieſes Schaͤflin ſehr gefrewet/ vnd krefftig mit ge-
troͤſtet hat. Da wird man ſehen eines jederen Ende/ welches den ſeeligen
Herren nicht getroͤſtet hat/ wie der 71. Pſalm in ſeinem Pſalterbuch auß-
weiſet/ da er daß Ende/ von welchem der Pſalm ſaget/ vieiſſig gezeichnet
vnd auff den Randt dazu geſchrieben/ ſub NB. Zu letzt Bleib fromb
vnd halt dich recht/ denn ſolchen wirts zu letzt wolgehen/
v. 37.

Hie hat er/ ſonderlich in ſeinem hohen Alter gehabt ſeine threnen/
vnd damit ſein leben gleich zugeſeet/ Wir wiſſen aber was der 126. Pſalm
v. 5. 6. ſaget: Qui ſe minant in lacrimis in exultatione metent, Euntes

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[44/0046] Chriſtliche Gottes/ vnd vertrits mit der Ewigwehrenden krafft ſeines todes. Es leſtere nu wers nicht laſſen kan. Sein ſeeliges ende ſaget vns viel ein anders. Man hats jhm beim leben nicht geſchenckt/ viel weniger im tode/ denn wie Chriſtus nicht allein bey ſeinem leben viel hat muͤſſen leiden/ vnd ſonderlich am ende vbel iſt gehandelt vnd geleſtert worden/ Als der groͤſte vbeltheter vnd Gottsleſterer/ vber welchen das gantze Volck jung vnd alt/ das Crucifige geſchriehen/ Sondern auch nach dem tode hat er ſeine Spoͤtter vnd Leſterer gehabt/ die vber ſeinem tode gefrolocket/ vnd jhm hohn geſprochen: Alſo ſols ſeinen Schaͤflin auch gehen/ wie ge- ſchrieben ſtehet: D. Lutherus in der Vor- rede des 88. Pſal. Chriſto vnd den ſeinẽ gebuͤret in ď Welt ď ſpot zu ſeinem lei- den. Vmb deinet willen werden wir getoͤdtet den gantzen tag/ wir ſind geachtet wie Schlachtſchaffe/ Rom. 8. v. 36. ex Pſ. 44. v. 23. Vnd weil nu der verſtorbene Edele Herr/ ein ſolch Schaͤflin Chriſti geweſen/ wie gehoͤret/ welches niemand kein leid gethan/ iſts kein wunder/ das er auch bey ſeinem leben/ ſonderlich am ende viel hat muͤſſen leiden/ da auch Jung vnd Alt daß Erucifige lange geſchrien/ vnd nu nach dem tode nicht nachbleiben wird/ er wird ſeine laͤſterer vnd hohnſprecher haben/ die ſeinen todt vbel deuten vnd außlegen werden. Aber laß ſo ſein/ las ſie ſo ferne machen/ das Schaͤflin fuͤhlet nu nichts mehr die grauſamen wolf- fes vnd Hundes biß/ es iſt in Gottes Handt/ der leſts jhm kein Wolff noch Hundt mehr anruͤren/ wie hoch ſie es auch begeren. Sein Seel iſt vnd bleibt in Gottes Handt/ kein qual ruͤret ſie mehr an. Es hat hiemit Chriſto dem gutten Hirten/ ſein Marter wochen vberſtanden/ es iſt aus der angſt geriſſen/ kuͤrtzlich wird folgen der froͤliche Oſtertag/ darin wir gewarten eines newen Himmels/ vnd einer newen Erden/ darauff ſich dieſes Schaͤflin ſehr gefrewet/ vnd krefftig mit ge- troͤſtet hat. Da wird man ſehen eines jederen Ende/ welches den ſeeligen Herren nicht getroͤſtet hat/ wie der 71. Pſalm in ſeinem Pſalterbuch auß- weiſet/ da er daß Ende/ von welchem der Pſalm ſaget/ vieiſſig gezeichnet vnd auff den Randt dazu geſchrieben/ ſub NB. Zu letzt Bleib fromb vnd halt dich recht/ denn ſolchen wirts zu letzt wolgehen/ v. 37. Hie hat er/ ſonderlich in ſeinem hohen Alter gehabt ſeine threnen/ vnd damit ſein leben gleich zugeſeet/ Wir wiſſen aber was der 126. Pſalm v. 5. 6. ſaget: Qui ſe minant in lacrimis in exultatione metent, Euntes ibant

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Zitationshilfe: Füssel, Martin: Christliche Leichpredigt/ Bey dem Begräbnüß deß Edelen Gestrengen/ Ehrenvesten/ Hoch vnd Wolbenambten/ Herren Joachim von Berge. [s. l.], 1602, S. 44. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/357469/46>, abgerufen am 21.11.2024.