Seilerus, Tobias: THRENOLOGIA. Christliche Leich vnd EhrenSermon, Bey dem Adelichen Leichbegengniß Der Edlen/ viel- Ehren Tugendtreichen Frawen Barbaræ/ gebornen Zettritzin. Leipzig, 1605.Christliche Leichpredigt. mit gnaden den hochbetrübten Herrn Witwer/ die hoch-bekümmerte Fraw Mutter/ das leidtragende Adeliche geschwister/ vnd gantze hochlöbliche Adeliche Freund- schafft/ durch sein [pneuma egemonikon], Himlischen Fürst- lichen Gnaden vnd Trostgeist/ vnd helffe/ das wir diese Adeliche Leich/ mit rechten Bußthrenen ansehen/ die [euthanasian] vnd SterbeKunst/ bey zeiten studieren/ Christ- lich leben/ seliglich sterben/ vnd am Jüngsten Tage ad aeternam [athanasian], zum ewigen Himlischen Frewden- leben/ allesampt mögen erhaben werden/ Hochgelobt in ewigkeit/ Amen. [Axiologon]. I. JHr Allerliebsten im Herrn/ vnd jhr Das erste Angesicht/ ist vber alle massen schrecklich.1. Mors C iij
Chriſtliche Leichpredigt. mit gnaden den hochbetruͤbten Herrn Witwer/ die hoch-bekuͤmmerte Fraw Mutter/ das leidtragende Adeliche geſchwiſter/ vnd gantze hochloͤbliche Adeliche Freund- ſchafft/ durch ſein [πνεῦμα ἡγεμονικόν], Himliſchen Fuͤrſt- lichen Gnaden vnd Troſtgeiſt/ vnd helffe/ das wir dieſe Adeliche Leich/ mit rechten Bußthrenen anſehen/ die [εὐθανασίαν] vnd SterbeKunſt/ bey zeiten ſtudieren/ Chriſt- lich leben/ ſeliglich ſterben/ vnd am Juͤngſten Tage ad æternam [ἀθανασίαν], zum ewigen Himliſchen Frewden- leben/ alleſampt moͤgen erhaben werden/ Hochgelobt in ewigkeit/ Amen. [Ἀξιόλογον]. I. JHr Allerliebſten im Herrn/ vnd jhr Das erſte Angeſicht/ iſt vber alle maſſen ſchrecklich.1. Mors C iij
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Chriſtliche Leichpredigt.
mit gnaden den hochbetruͤbten Herrn Witwer/ die hoch-
bekuͤmmerte Fraw Mutter/ das leidtragende Adeliche
geſchwiſter/ vnd gantze hochloͤbliche Adeliche Freund-
ſchafft/ durch ſein πνεῦμα ἡγεμονικόν, Himliſchen Fuͤrſt-
lichen Gnaden vnd Troſtgeiſt/ vnd helffe/ das wir dieſe
Adeliche Leich/ mit rechten Bußthrenen anſehen/ die
εὐθανασίαν vnd SterbeKunſt/ bey zeiten ſtudieren/ Chriſt-
lich leben/ ſeliglich ſterben/ vnd am Juͤngſten Tage ad
æternam ἀθανασίαν, zum ewigen Himliſchen Frewden-
leben/ alleſampt moͤgen erhaben werden/ Hochgelobt in
ewigkeit/ Amen.
Ἀξιόλογον. I.
JHr Allerliebſten im Herrn/ vnd jhr
betruͤbten im Hertzen/ Wir leſen von einem ſel-
tzamen Wundermanne/ Ianus Biſrons genand/
welcher zwey Angeſicht ſol gehabt haben/ alſo das er hat
fuͤr ſich vvd hinter ſich ſehen koͤnnen. Durch dieſen Ja-
num haben etliche verſtanden Noam/ den Sohn Japhet/
der die erſte vnd andere Welt/ fuͤr vnd nach der Suͤnd-
flut geſehen. Bey vns Chriſten aber kan durch ſolchen
Janum/ nichts fuͤglichers fuͤrgebildet werden/ als der
Todt/ denn der Tod hat auch zwene Reſpectus vnd An-
geſicht. Abſolutè ſiehet er hinter ſich auff Adam/ durch
welchen er in die Welt kommen iſt. Relatiuè ſihet er
fuͤr ſich/ auff den Allmechtigen Todeswuͤrger Jeſum
Chriſtum.
Duplex reſpe-
ctus mortis.
Das erſte Angeſicht/ iſt vber alle maſſen ſchrecklich.
Dauon Ariſtoteles ſagt: Omnium terribilium,
Mors
1.
Abſolutus
reſpectus.
C iij
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Zitationshilfe: | Seilerus, Tobias: THRENOLOGIA. Christliche Leich vnd EhrenSermon, Bey dem Adelichen Leichbegengniß Der Edlen/ viel- Ehren Tugendtreichen Frawen Barbaræ/ gebornen Zettritzin. Leipzig, 1605, S. 4. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/343014/21>, abgerufen am 03.03.2025. |