Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618.

Bild:
<< vorherige Seite

Gnothi Seavton.
windet die Welt/ 1. Johann 5. Cap. Das ist/ darauß
er gemacht ist/ kan er vberherschen. Denn ob er woldie
ärgste Nativitet hette/ so kan er auß Krafft der Newen
Geburth/ jhme eine gute Nativitet machen/ das bö-
se Gestirn von sich schütteln/ wie ein Esel die Bremen/
wie weiter zu lesen/ in der Astrologia Theologizata.
Solte GOTT nun nicht hoch zu preisen/ vnnd
zu loben seyn/ daß er vns durch die ander Geburt/ Krafft
vnnd Gewalt giebet/ den Himmel zu vberwinden/ das
ist/ das böse Gestirn von vnns zu treiben/ vnnd in
dem Newen Sydere zu wandeln. Dargegen der falsche
Theologus lieset vnnd studiret den textum Johannis,
als gehe es jhn gar nichts an/ als sey er weit von jhnen/
wil nicht wissen noch sehen/ daß er auß dem limbo ter-
rae
sey/ noch dem sterblichen theile/ vnnd daß er eben
das in sich habe vnnd trage/ darauß er gemacht ist/ heis-
set es frembde Dinge/ ist jhm selber frembd feind/ gön-
net jhm selber nichts. Auch wil er nicht wissen/ das Gott
sein Spiraculum Vitae aeternae in jhme geblasen habe/
so wol als die Sonne auß dem Firmament das Spiracu-
lum mortale,
vermeint es sey nur den ersten Menschen ge-
schehen/ saget es sey durch den Fall verlohren/ vnnd ob es
gleich verlohren/ wil er doch von Christi Todt leiden vnnd
sterben nichts halten/ dardurch alle verlorne Güter wider-
bracht seyn/ noch in diesem leben/ wie denn die Außtreibunge
auß dem Paradeiß gnugsam bezeuget/ Nemlich was wir
in Adam verlieren/ das finden wir in Jesu Christo voll-
kömlich wieder/ da gilt kein Prophet noch Apostel
bey solchen Leuten wollen nur Menschen Glossen

haben

Gnothi Seavton.
windet die Welt/ 1. Johann 5. Cap. Das iſt/ darauß
er gemacht iſt/ kan er vberherſchen. Denn ob er woldie
aͤrgſte Nativitet hette/ ſo kan er auß Krafft der Newen
Geburth/ jhme eine gute Nativitet machen/ das boͤ-
ſe Geſtirn von ſich ſchuͤtteln/ wie ein Eſel die Bremen/
wie weiter zu leſen/ in der Aſtrologia Theologizata.
Solte GOTT nun nicht hoch zu preiſen/ vnnd
zu loben ſeyn/ daß er vns durch die ander Geburt/ Krafft
vnnd Gewalt giebet/ den Himmel zu vberwinden/ das
iſt/ das boͤſe Geſtirn von vnns zu treiben/ vnnd in
dem Newen Sydere zu wandeln. Dargegen der falſche
Theologus lieſet vnnd ſtudiret den textum Johannis,
als gehe es jhn gar nichts an/ als ſey er weit von jhnen/
wil nicht wiſſen noch ſehen/ daß er auß dem limbo ter-
ſey/ noch dem ſterblichen theile/ vnnd daß er eben
das in ſich habe vnnd trage/ darauß er gemacht iſt/ heiſ-
ſet es frembde Dinge/ iſt jhm ſelber frembd feind/ goͤn-
net jhm ſelber nichts. Auch wil er nicht wiſſen/ das Gott
ſein Spiraculum Vitæ æternæ in jhme geblaſen habe/
ſo wol als die Sonne auß dem Firmament das Spiracu-
lum mortale,
vermeint es ſey nur den erſten Menſchen ge-
ſchehen/ ſaget es ſey durch den Fall verlohren/ vnnd ob es
gleich verlohren/ wil er doch von Chriſti Todt leiden vnnd
ſterben nichts halten/ dardurch alle verlorne Guͤter wider-
bracht ſeyn/ noch in dieſem leben/ wie deñ die Außtreibunge
auß dem Paradeiß gnugſam bezeuget/ Nemlich was wir
in Adam verlieren/ das finden wir in Jeſu Chriſto voll-
koͤmlich wieder/ da gilt kein Prophet noch Apoſtel
bey ſolchen Leuten wollen nur Menſchen Gloſſen

haben
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0031" n="16"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#aq">Gnothi Seavton.</hi></fw><lb/>
windet die Welt/ 1. Johann 5. Cap. Das i&#x017F;t/ darauß<lb/>
er gemacht i&#x017F;t/ kan er vberher&#x017F;chen. Denn ob er woldie<lb/>
a&#x0364;rg&#x017F;te Nativitet hette/ &#x017F;o kan er auß Krafft der Newen<lb/>
Geburth/ jhme eine gute Nativitet machen/ das bo&#x0364;-<lb/>
&#x017F;e Ge&#x017F;tirn von &#x017F;ich &#x017F;chu&#x0364;tteln/ wie ein E&#x017F;el die Bremen/<lb/>
wie weiter zu le&#x017F;en/ in der <hi rendition="#aq">A&#x017F;trologia Theologizata.</hi><lb/>
Solte <hi rendition="#g">GOTT</hi> nun nicht hoch zu prei&#x017F;en/ vnnd<lb/>
zu loben &#x017F;eyn/ daß er vns durch die ander Geburt/ Krafft<lb/>
vnnd Gewalt giebet/ den Himmel zu vberwinden/ das<lb/>
i&#x017F;t/ das bo&#x0364;&#x017F;e Ge&#x017F;tirn von vnns zu treiben/ vnnd in<lb/>
dem Newen <hi rendition="#aq">Sydere</hi> zu wandeln. Dargegen der fal&#x017F;che<lb/><hi rendition="#aq">Theologus</hi> lie&#x017F;et vnnd &#x017F;tudiret den <hi rendition="#aq">textum Johannis,</hi><lb/>
als gehe es jhn gar nichts an/ als &#x017F;ey er weit von jhnen/<lb/>
wil nicht wi&#x017F;&#x017F;en noch &#x017F;ehen/ daß er auß dem <hi rendition="#aq">limbo ter-<lb/></hi> &#x017F;ey/ noch dem &#x017F;terblichen theile/ vnnd daß er eben<lb/>
das in &#x017F;ich habe vnnd trage/ darauß er gemacht i&#x017F;t/ hei&#x017F;-<lb/>
&#x017F;et es frembde Dinge/ i&#x017F;t jhm &#x017F;elber frembd feind/ go&#x0364;n-<lb/>
net jhm &#x017F;elber nichts. Auch wil er nicht wi&#x017F;&#x017F;en/ das Gott<lb/>
&#x017F;ein <hi rendition="#aq">Spiraculum Vitæ æternæ</hi> in jhme gebla&#x017F;en habe/<lb/>
&#x017F;o wol als die Sonne auß dem Firmament das <hi rendition="#aq">Spiracu-<lb/>
lum mortale,</hi> vermeint es &#x017F;ey nur den er&#x017F;ten Men&#x017F;chen ge-<lb/>
&#x017F;chehen/ &#x017F;aget es &#x017F;ey durch den Fall verlohren/ vnnd ob es<lb/>
gleich verlohren/ wil er doch von Chri&#x017F;ti Todt leiden vnnd<lb/>
&#x017F;terben nichts halten/ dardurch alle verlorne Gu&#x0364;ter wider-<lb/>
bracht &#x017F;eyn/ noch in die&#x017F;em leben/ wie deñ die Außtreibunge<lb/>
auß dem Paradeiß gnug&#x017F;am bezeuget/ Nemlich was wir<lb/>
in Adam verlieren/ das finden wir in Je&#x017F;u Chri&#x017F;to voll-<lb/>
ko&#x0364;mlich wieder/ da gilt kein Prophet noch Apo&#x017F;tel<lb/>
bey &#x017F;olchen Leuten wollen nur Men&#x017F;chen Glo&#x017F;&#x017F;en<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">haben</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[16/0031] Gnothi Seavton. windet die Welt/ 1. Johann 5. Cap. Das iſt/ darauß er gemacht iſt/ kan er vberherſchen. Denn ob er woldie aͤrgſte Nativitet hette/ ſo kan er auß Krafft der Newen Geburth/ jhme eine gute Nativitet machen/ das boͤ- ſe Geſtirn von ſich ſchuͤtteln/ wie ein Eſel die Bremen/ wie weiter zu leſen/ in der Aſtrologia Theologizata. Solte GOTT nun nicht hoch zu preiſen/ vnnd zu loben ſeyn/ daß er vns durch die ander Geburt/ Krafft vnnd Gewalt giebet/ den Himmel zu vberwinden/ das iſt/ das boͤſe Geſtirn von vnns zu treiben/ vnnd in dem Newen Sydere zu wandeln. Dargegen der falſche Theologus lieſet vnnd ſtudiret den textum Johannis, als gehe es jhn gar nichts an/ als ſey er weit von jhnen/ wil nicht wiſſen noch ſehen/ daß er auß dem limbo ter- ræ ſey/ noch dem ſterblichen theile/ vnnd daß er eben das in ſich habe vnnd trage/ darauß er gemacht iſt/ heiſ- ſet es frembde Dinge/ iſt jhm ſelber frembd feind/ goͤn- net jhm ſelber nichts. Auch wil er nicht wiſſen/ das Gott ſein Spiraculum Vitæ æternæ in jhme geblaſen habe/ ſo wol als die Sonne auß dem Firmament das Spiracu- lum mortale, vermeint es ſey nur den erſten Menſchen ge- ſchehen/ ſaget es ſey durch den Fall verlohren/ vnnd ob es gleich verlohren/ wil er doch von Chriſti Todt leiden vnnd ſterben nichts halten/ dardurch alle verlorne Guͤter wider- bracht ſeyn/ noch in dieſem leben/ wie deñ die Außtreibunge auß dem Paradeiß gnugſam bezeuget/ Nemlich was wir in Adam verlieren/ das finden wir in Jeſu Chriſto voll- koͤmlich wieder/ da gilt kein Prophet noch Apoſtel bey ſolchen Leuten wollen nur Menſchen Gloſſen haben

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618/31
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618, S. 16. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618/31>, abgerufen am 19.04.2024.